NOVÁ POLHORA. Napriek tomu, že výstavba mimoúrovňovej križovatky Nová Polhora bola podľa starostu obce Nová Polhora v okrese Košice - okolie Antona Šimčáka ukončená, stále nie je v prevádzke.
Ide o križovatku s privádzačom na diaľnici D1 medzi Košicami a Prešovom.
"Ministerstvu dopravy bolo 7. 9. 2016 vydané rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 11. 10. 2016. Ním bolo povolené časovo obmedzené predčasné užívanie tohto privádzača. Taktiež bolo Okresným úradom Košice - okolie vydané rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť 13. 9. 2016 o predčasnom užívaní cesty III. triedy, na ktorú nadväzuje diaľničný privádzač a ktorou je riešené napojenie na pôvodnú cestu III. triedy Nová Polhora - Šarišské Bohdanovce," uviedol Šimčák.
Kedy ho otvoria?
Ako tvrdí, napriek tomu, že rozhodnutia sú právoplatné, do dnešného dňa diaľničný privádzač nie je otvorený.
"Na stavbu boli vynaložené obrovské prostriedky, naši občania znášali negatívne vplyvy výstavby, hlučnosť, prašnosť, zvýšenú premávku, poškodzovanie miestnych komunikácii, no úžitok do dnešného dňa z celej akcie nie je," zdôraznil starosta obce.
Šimčák uznáva, že diaľničný privádzač bol vybudovaný hlavne z dôvodu plánovanej výstavby logisticko-priemyselného parku, kde sú už vydané aj územné rozhodnutia.
"Má obrovský význam aj pre dopravu v tomto regióne, kde množstvo obyvateľov z obcí Bunetice, Varhaňovce, Šarišské Bohdanovce, Brestov, Mirkovce, Žehňa, ale aj z našej obce pracuje v Košiciach, alebo v Prešove a pri svojej dochádzke do práce musia prechádzať inými obcami, pričom jednak je zvýšené riziko dopravných nehôd, poškodzovania ciest a podobne. Po otvorení uvedeného privádzača sa zlepší nielen bezpečnosť, ale aj rýchlosť a pohodlnosť dosiahnutia krajských miest," vysvetlil Šimšák.
Podľa starostu má výstavba logisticko-priemyselného parku a potrebnej infraštruktúry pokračovať ďalej, "pričom, keď sa neotvorí diaľničný privádzač, 30-tonové vozidlá zasa budú prechádzať cez obce a poškodzovať cesty, ktoré nie sú na takúto záťaž stavané," skonštatoval.
Miestni sa nevedia dočkať
Obyvatelia Novej Polhory i okolitých obcí sa podľa Šimšáka každý deň na obecnom úrade dopytujú, kedy bude privádzač otvorený, alebo prečo nie je.
"Pritom mnohí argumentujú aj tým, že si pokúpili zbytočne diaľničné známky," dodal starosta.
Podľa dopravného experta Pavla Titla, ako uviedol na sociálnej sieti, dôvodom je zle osadený reklamný pylón Slovnaftu v smere od Prešova.
Prezídium Policajného zboru to takto nechce pustiť do prevádzky
S výstavbou mimoúrovňovej križovatky s privádzačom na diaľnicu D1 medzi Lemešanmi a Budimírom začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v apríli 2015. Stavba mala byť pôvodne dokončená do konca marca tohto roku.
V máji NDS uviedla ako predpokladaný termín dokončenia prvú polovicu júla 2016.
Cena stavby je podľa zmluvy 7.174.972 eur bez DPH. Výstavba je spolufinancovaná z Kohézneho fondu EÚ.
TASR sa pokúsi získať stanovisko Národnej diaľničnej spoločnosti.
Autor: kla
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári