KOŠICE. Vyvolávací systém, ktorý od jesene funguje na Pošte 1 a Pošte 11 v Košiciach, sa stretol s rôznymi ohlasmi verejnosti.
Mnoho hlavne starších Košičanov si naň stále nevie zvyknúť. Musia sa totiž preťukať cez menu, ktoré je pre nich zložité.
Na hlavnej pošte v čase našej návštevy neboli veľmi dlhé rady. „To ste ešte vystihli dobre, inokedy je tu oveľa rušnejšie. Najmä starší ľudia si na nový systém ešte celkom nezvykli,“ tvrdí ochrankár.
Podľa neho je pre klientov najväčší problém orientácia v menu prístroja, ktorý vydáva poradové lístky.
„Zo mňa sa tak stal inštruktor. Mali by mi dávať príplatky za usmerňovanie klientov pošty. Ale rád pomôžem,“ dodal s úsmevom.
Dôchodcovia sú zmätení
Jeho slová potvrdila aj staršia pani, ktorá sa dlhší čas snažila o to, aby jej prístroj vydal poradové číslo.
Nakoniec sa jej to s pomocou pracovníka sbs podarilo, no automat „vypľul“ rovno dve čísla.
„Ja to nechápem, ani neviem, ako to presne funguje. Roky som bola zvyknutá na to, že som si prišla vybrať dôchodok vždy k tomu istému okienku. Teraz ale ani neviem, ako sa s tým strojom narába a čo mám stlačiť,“ posťažovala sa.
„Mne to nevadí, podľa mňa je to spravodlivejšie, lebo by nemal nikto nikoho predbehnúť. Aj v menu sa viem preťukať, je to svojím spôsobom podobné ako v bankách či u mobilných operátorov. Ale chápem, že hlavne pre starších ľudí to môže byť problém a bez pomoci sa nezaobídu,“ myslí si Košičan Rado.
Caban: Je to len otázka zvyku
„Priznám sa, že s lístkovým systémom na poštách zatiaľ skúsenosť nemám. Ale je pravda, že seniori mávajú väčšinou s týmito novinkami problém. Veď doteraz s elektronickými novinkami veľmi neprichádzali do kontaktu,“ povedal predseda Rady seniorov mesta Košice Ján Caban.
Ako dodal, nielen starším ľuďom môžu situáciu komplikovať aj zdravotné problémy.
„Hlavne slabší zrak, nie každý má so sebou okuliare a keď na displej dobre nevidí, nevie, čo má stlačiť. Všetko je ale otázkou zvyku,“ uzavrel Caban.
„Z môjho pohľadu je to na jednej strane zmena k lepšiemu. Na strane druhej sa ale stáva, že niektorí klienti majú, či už schválne alebo neúmyselne, aj niekoľko poradových čísiel a to zdržiava. Už sa nám stalo, že ani na vyvolania troch po sebe idúcich čísiel nikto nereagoval,“ skonštatovala pracovníčka Pošty 1, ktorá chcela ostať v anonymite.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári