Korzár logo Korzár Košice

Aj Košice už majú motokárovú halu

Až „šesťdesiatku“ dosiahnu najväčší frajeri na motokáre v novej hale. Zabaví sa, aj kto nemá vodičák.

Rýchlosť, adrenalín, droga. Fanúšikovia motokár sa dočkali.Rýchlosť, adrenalín, droga. Fanúšikovia motokár sa dočkali. (Zdroj: Judita Čermáková)



KOŠICE. Prvú motokárovú halu v Košiciach otvorili tento týždeň verejnosti. Nový krytý okruh vyrástol v bývalom výrobnom objekte pri Golianovej v priemyselnej zóne medzi Jazerom a Krásnou.

Projekt fanúšika

„Nápad skrsol vlani, chceli sme v meste rozšíriť možnosti pre voľný čas, relax a zábavu. Keďže sme fanúšikmi motošportu, zvlášť kartingu (motokár), bolo rozhodnuté,“ hovorí Košičan Patrik Levai z firmy Pamarosi, ktorá halu prerobila na „Cassovia Ring“. Vraví, že hľadali objekt mimo obytnej zóny, aby nerušili obyvateľov.
V minulosti sa dalo na motokárach zajazdiť v krytých priestoroch na Kukučínovej alebo sezónne pod holým nebom na Trolejbusovej či Alejovej, no potom Košice ostali bez motokár. Tie pritom majú okrem Bratislavy napríklad už i v Prešove, Michalovciach či Svite.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Malé formuly

Podľa Levaia sú „autíčka“ s motorom s objemom 270 cm3 a výkonom 9 koní určené pre širokú verejnosť od 15 rokov. „Horná veková hranica je neobmedzená, aj 60-nici sa boli povoziť. Je to i pre mladých ľudí ako zábava po práci či škole, ale aj pre profesionálnych rely jazdcov ako tréning alebo relax.“

Podľa Levaia sa človek na motokáre vyšantí už za 10 minút. „Je to droga, adrenalín a rýchlosť možno porovnať s motorkou, no ťažisko je tu nižšie, sedíte pri zemi, rýchlosť sa zdá vyššia.“ Vodičský preukaz nie je podmienka, minimonopost má len plyn a brzdu, trať lemujú bezpečnostné zvodidlá, jazdcom požičajú prilby i chrániče, no jazdiť možno iba triezvy.

Rýchlostné rekordy

Podľa internetovej stránky Cassovia Ringu má asfaltový okruh 340 metrov, šírka trate je 2,6 až 5,5 metra, priemerná rýchlosť asi 40 km/hod. a maximálna 60-65 km/hod. Jedno kolo možno prejsť za 20 sekúnd. „Najlepší čas má zatiaľ jeden rely jazdec, 18,835 sekundy. Môj rekord je 19,3. Pomalší jazdci majú časy na kolo asi 26-27 sekúnd,“ opisuje Levai.

SkryťVypnúť reklamu

Prezradil, že chystajú aj motokáry pre deti od 5 rokov i detské dopravné ihrisko. Ku kaviarni v zázemí možno pribudne pizzeria. Jazdcov možno sledovať i na monitore cez kamery v hale a ponúkajú aj videozáznam jazdy kamerou na motokáre. Pripravujú novinky, napríklad veľkú infotabuľu v hale pre zobrazovanie aktuálnych, elektronicky meraných časov motokár. Uvažujú o organizácii tímových pretekov Cassovia Ring Cup alebo aj celoslovenskom seriáli pretekov v štýle formuly 1.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 7 310
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 067
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 531
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 304
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 949
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 805
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 157
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 215
  1. ASEKOL SK: Ako môžu použité batérie rozhodnúť o budúcnosti nás a našich detí ?
  2. Emil Lobotka: Európa a Rusko
  3. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút!
  4. Štefan Šturdzík: Lacko sa vyfarbil a slovákov zarmútil.
  5. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  6. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde
  8. Ernest Klotton: Mocenské ambície a každodenné manévre politika
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 36 787
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 224
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 621
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 549
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 5 706
  6. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 5 686
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 281
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 831
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu