Viceprimátor Jakubov tvrdí, že Košice napriek zrušeniu zákazky na opravu električkových tratí o peniaze z eurofondov neprídu. Časť sa využije pri opravách najpoškodenejších úsekov už teraz.
KOŠICE. Vedenie mesta Košice v utorok oznámilo, že rozhodlo o zrušení súťaže pre zákazku Modernizácia električkových tratí (MET) s predpokladanou hodnotou 49,885 milióna eur s DPH. Zdôvodnilo to tým, že víťazná ponuka prevyšovala túto hodnotu o 39 percent.
„Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja ako riadiaci orgán rozhodlo, že by bolo vhodné túto zákazku zrušiť,“ uviedol viceprimátor Ján Jakubov (Smer). „Nebolo to zrušené pre časové hľadisko. Išlo hlavne o to, že víťazný uchádzač si chcel kryť aj riziká. Rozhodnutie preto považujem za správne,“ vysvetlil.
Ako náhradu urobia najpoškodenejšie úseky
Dodal, že Košice tým v žiadnom prípade neprídu o peniaze z eurofondov, ktoré sú na to vyčlenené v programovacom období 2007 – 2013 a musia byť použité do konca roka 2015.
„Momentálne totiž pripravujeme ďalšiu stavbu, ktorá by riešila najhoršie križovatky a lokality v meste. Tá sa bude robiť ešte v tomto programovacom období v skrátenom konaní. Na základe projektovej dokumentácie, ktorú už má Dopravný podnik mesta Košice spracovanú, sa vyberie asi šesť najhorších uzlov a budú sa opravovať z peňazí, pôvodne určených na projekt MET. Tender sa vypíše niekedy v septembri – októbri a ešte do leta 2015 by mali byť rekonštrukcie ukončené,“ informoval viceprimátor.
Ktoré by to mali byť, nekonkretizoval.
„Potrebujeme preveriť technickú aj majetkovo-právnu pripravenosť týchto uzlov. Do súťaže sme ochotní zadať len také, ktoré umožnia dielo zrealizovať do leta 2015.“
Chcú zachrániť aspoň časť peňazí
Ďalšiu časť peňazí využíjú podľa neho ešte teraz aspoň na spracovanie projektových dokumentácií na projekt MET a aj na modernizáciu električkového depa DPMK na Bardejovskej.
„Keď sa nám podarí zachrániť aspoň časť peňazí a v novom programovacom období dostaneme ďalší balík, je to pre nás zaujímavé.“
Samotná rekonštrukcia MET aj modernizácia depa sa teda už majú financovať z eurofondov, pridelených na roky 2014 – 2020.
„Máme na to prísľub ministerstva,“ povedal Jakubov. Je presvedčený, že sa to aj podarí. „Je to reálne, finančné objemy na nové programovacie obdobie sú jasné, preto nevidíme dôvod, prečo by Košice do toho nemali byť zaradené. Rovnaký názor má aj ministerstvo.“
Opäť plánujú Komenského
Podľa pôvodných zámerov sa mal v projekte MET rekonštruovať okrem trate Štúrova – Kruhový objazd Moldavská – Trieda SNP – Radnica Starého Mesta aj úsek od Námestia Maratónu mieru po Komenského a obratisko na Lokomotíve (Havlíčkova).
Nedlho pred vyhlásením verejnej súťaže ho z projektu vyradili. Po jej zrušení a presunutí na neskôr ho tam plánujú zaradiť opäť.
„Máme dohodu, že do súťaže na projektovú dokumentáciu sa zahrnie tento úsek a aj ďalší od križovatky Hviezdoslavova – Zimná až po obratisko na Boženy Němcovej. Takže MET sa v budúcom programovacom období bude realizovať vo väčšom rozsahu,“ oznámil Jakubov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári