Korzár logo Korzár Košice

Opozícia chce dopravné prieskumy v Košiciach pohnať až do Bruselu

Poslanci žiadajú aj zverejnenie harmonogramu rekonštrukcie električkových tratí.

(Zdroj: Judita Čermáková)

Opoziční politici žiadajú, aby sa dopravný prieskum stopol a urobil až po ukončení výluk v doprave. Inak vraj nemá zmysel. Chcú sa obrátiť aj na Brusel. Žiadajú tiež harmonogram rekonštrukcie električkových tratí. Mesto prisľúbilo, že ho zverejní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Mestskí poslanci Miroslav Špak (Sieť) a Daniel Rusnák (KDH) i zástupca starostu Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť) vyčítali vo štvrtok primátorovi Richardovi Rašimu (Smer), že stále nie je nikde zverejnený harmonogram rekonštrukcie električkových tratí.

SkryťVypnúť reklamu

Rusnák vidí rozpory okolo harmonogramu

„Chceme jasné, verejné a kontrolovateľné termíny ukončenia jednotlivých úsekov,“ poznamenal Špak.

Rusnák poukázal na rozpory vo vyjadreniach hovorkyne mesta Lindy Šnajdárovej a primátora. Hovorkyňa podľa neho 9. marca v odpovedi pre TV Markíza uviedla, že harmonogram nie je zverejnený, lebo sa práve pripravuje jeho aktualizácia.

Od primátora mu však bola 10. marca doručená odpoveď na interpeláciu ohľadom rekonštrukcie, kde sa píše, že „stavba prebieha podľa harmonogramu“.

„Tieto odpovede si vzájomne odporujú. Pýtam sa, že keď podľa primátora harmonogram je, prečo nie je zverejnený napriek našej žiadosti spred niekoľkých týždňov. Nevidím na to dôvod, veď podľa neho by sa vedeli nielen poslanci, ale najmä obyvatelia mesta orientovať, ako táto najväčšia dopravná stavba za posledné desiatky rokov prebieha. Žiadam primátora zverejniť ho na webovej stránke mesta do piatku 13. 3. 2015. Pokiaľ sa tak nestane, tak sa asi primátorova odpoveď nezakladá na pravde,“ konštatoval Rusnák.

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto si v uplynulých dňoch vyžiadalo od zhotoviteľa (firma Dúha – pozn. red.) aktuálny harmonogram. Má určený termín dodania na piatok 13. 3. 2015. Po jeho dodaní ho zverejníme,“ odkázala vo štvrtok Šnajdárová.

Pozrite si aj fotogalériu Rekonštrukcia v Košiciach: Prešli dve tretiny času, hotové nie je nič Čítajte 

Spochybňujú výpovednú hodnotu prieskumov

Opozícia nešetrila kritikou ani na práve prebiehajúce dopravné prieskumy.

Korzár už pred pár dňami poukázal na to, že sa robia práve v čase masívnych obmedzení v doprave. Majú byť pritom súčasťou chystanej „Stratégie rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice“.

Mesto za ňu spracovateľovi zaplatí prevažne z eurofondov takmer 890–tisíc eur bez DPH.

„Aká je výpovedná hodnota takéhoto prieskumu? Ako môže byť výsledkom aktuálny a reálny stav dopravnej situácie v čase, keď momentálne do centra jazdia len tí, čo musia, a doprava v podstate kolabuje, lebo veľká časť ulíc a pruhov je uzavretá?“ pýtal sa Trnka.

SkryťVypnúť reklamu

Vyjadril tiež pochybnosť nad tým, ako môže niekto na základe takéhoto prieskumu predstaviť stratégiu dopravy Košíc na ďalších 10 či 30 rokov.

„Ja osobne viem za takmer milión eur postaviť byty pre 50 rodín. Ak niekto dopravným prieskumom spláchne viac-menej do kanála takúto sumu, to sa mi už zdá tragikomické,“ doplnil Špak.

Opoziční politici. Daniel Rusnák (vľavo) z KDH, Miroslav Špak (v strede) a Rastislav Trnka (obaja zo Siete). Foto: Peter Jabrik

Kritici: Žiadame zastaviť nezmyselný prieskum

„Ak má mať táto stratégia a investovaný takmer milión eur nejaký zmysel, žiadam okamžité zastavenie realizácie prieskumov a ich opakovanie v období po ukončení rekonštrukcie, ktorú primátor deklaruje na 31. 7. 2015. Ak teda ešte verí svojim slovám,“ zdôraznil vicestarosta Starého Mesta.

„Či o pár rokov budeme opäť čerpať ďalšie prostriedky na podobný projekt, ktorý bude upravovať tento, keďže prebieha v úplne nezmyselnom čase?“ dodal.

Mesto prieskum obhajuje

„Bude spracovaný a nakalibrovaný pre stav dopravy v marci 2015. Normálny stav bez výluk bude vypočítaný ako prvý krok dopravnej prognózy. Spracovateľ bude mať takto k dispozícii dáta o intenzitách automobilovej dopravy pre stav v roku 2015 bez vplyvu uzávierok v potrebnej kvalite,“ obhajovala prieskum hovorkyňa mesta.

Dodala, že prístup k vypracovaniu stratégie, založený na matematickom dopravnom modeli, na ktorom budú testované aj návrhové scenáre, konzultujú aj s poradným orgánom Európskej komisie Jaspers.

Vzťah poslanec vs. firma

Špak a Dúha sa dohadujú, kto chcel koho

Miroslav Špak (Sieť) vo štvrtok vysvetľoval aj chýry, že sa vraj on uchádzal o prácu v Dúhe a bol odmietnutý. Otázkou bolo, či by bol voči rekonštrukcii tratí taký kritický aj ako človek z Dúhy.

„O prácu v Dúhe som sa neuchádzal ja, oni ma pozvali rokovať.“

Vysvetlil im, že pôsobenie v Dúhe by nebolo možné, lebo je mestským poslancom a Dúha robí zákazku aj pre Košice.

Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta reagoval, že sa s ním rokovalo na odporúčanie finančného manažéra, ktorý ho navrhol ako náhradu za seba.

„Náš posledný rozhovor bol, že to necháme tak, lebo ani ja som nechcel, aby u nás robil poslanec,“ vysvetlil Remeta.

bri

7_judy_r2133_res.jpg

Dopravné prieskumy. Robia sa v čase, keď je doprava v Košiciach zásadne poznačená výlukami pre rekonštrukciu električkových tratí. Foto: Judita Čermáková


Foto k článku: SITA/Jozef Jarošík

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  5. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  6. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  7. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  5. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  8. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 060
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 548
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 934
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 630
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 277
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 709
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 412
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 254
  1. Ernest Klotton: Tipy na predsvadobné fotografovanie
  2. Elena Antalová: Úloha č.1 vládcov Si a Putin: Nesmrteľnosť
  3. Vladimír Krátky: PHM za Bratislavou vs. - za Prahou .
  4. Vladimír Bojničan: Náboženské spôsobilosti, zvyklosti, tradície ako súčasť osvieteneckého sveta??? Pán Havran, to je ale urážka racionálneho rozumu!
  5. Martin Fronk: Jazierko, kde sa čas zastavil – Bacúrovské zrkadlo neba
  6. Radoslav Medzihradský: Moravský kras vs Slovenký kras
  7. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša I. (prekopaná verzia)
  8. Štefan Šturdzík: Dve lokomotívy sa zrazia v Oktagone.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 416
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 216
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 192
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 774
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 485
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 180
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 451
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 6 944
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu