Korzár logo Korzár Košice

Dopravný podnik mesta Košice rozšíril vozový park o nové elektrobusy

Hlavným dôvodom ich kúpy je podľa vedenia DPMK snaha mesta o rozvoj ekologickej dopravy.

(Zdroj: TASR/František Ivan)

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) v piatok slávnostným krstom uviedol do prevádzky deväť nových elektrických autobusov.

KOŠICE. "Dnes sme odovzdali ďalších deväť elektrobusov do užívania v meste Košice. Dokopy ich, aj vďaka Ministerstvu životného prostredia SR a Európskemu fondu regionálneho rozvoja, máme už 14. Autobusy sa osvedčili, dochádza k významnej zmene v prevádzkových nákladoch, ktoré sú trojnásobne nižšie, ako pri iných konvenčných autobusoch. Výhoda elektrobusov je zjavná najmä v spôsobe ich jazdy, nízkej hladine hluku a veľmi nízkych emisiách," uviedol generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

DPMK: Jedno za 21-tisíc eur

Elektrické autobusy, ktoré stáli okolo 420-tisíc eur za kus, boli podľa hovorkyne DPMK zakúpené vďaka nenávratnému finančnému príspevku z eurofondov.

„Jedno vozidlo nás tak stálo len 21-tisíc eur. Ak to porovnáme s cenou za 12-metrový dieslový autobus, ktorý stojí 182-tisíc eur, ide o výhodnú investíciu,“ tvrdí hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.

Dieslové autobusy, ktoré nahradili elektrické, boli zlikvidované. Ku každému elektrobusu má DPMK klasickú nabíjačku i rýchlonabíjačku.

"Koľko prejde elektrobus na jedno nabitie závisí od štýlu jazdy. V našom tíme máme však aj rekordmanov, ktorí na jedno nabitie prejdú viac ako 200 kilometrov," vysvetlil Majza.

Nemôže sa vybiť

Podľa obchodného riaditeľa firmy, ktorá autobusy vyrobila, sa však nemôže stať to, že by sa elektrobus vybil počas premávky.

SkryťVypnúť reklamu

"Je proti tomu chránený. Hneď ako kapacita nabitia poklesne pod 20 percent, upozorňuje šoféra prvýkrát, keď klesne na hodnotu 15 percent nabitia, elektrobus sa zablokuje, aby nedošlo k poškodeniu batérií a tým pádom je nepojazdný. Situácia, aby ostal niekde stáť podľa mňa nemôže nastať, lebo šofér je informovaný o tom, že ho musí dať nabiť," vysvetlil Filip Murgaš zo spoločnosti SOR Libchavy.

Nové elektrobusy, ktoré uviedli v Košiciach do prevádzky sú trojdverové, nízkopodlažné s dĺžkou 11 metrov.

Každý z nich má 29 miest na sedenie a 93 miest na státie.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajúca stena nie je len estetický problém. Čo je za tým?
  3. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  4. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  1. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  2. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  6. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 754
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 006
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 887
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 752
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 700
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 540
  7. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 080
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 760
  1. Jozef Černek: Hotel Riviéra: viac než muzikál
  2. Jozef Sitko: Bez roku 1968 by nebol ani rok 1989 a naša samostatnosť
  3. Ján Komrska: West Spanish Peak, Colorado
  4. Ernest Klotton: Politika dnes: Služba verejnosti alebo boj o moc?
  5. Martin Klein: Sedembolestná NUDA? - Radšej rozkoš zo sedemhrčatého kyjaka!
  6. Jozef Drahovský: Predné brzdové svetlo zelenej farby - analýza
  7. Vladimír Bojničan: Kto tu skutočne zabíja demokraciu?
  8. Dušan Piršel: Nespolupráca negatívne vplýva na reformu školstva
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 13 805
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 196
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 8 620
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 961
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 435
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 5 470
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 612
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 736
  1. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  2. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  3. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  4. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu