V košických železiarňach sa neprejde z päťzmennej na štvorzmennú prevádzku. Nielenže to nechcela väčšina zamestnancov, ale proti boli aj odborári. Zamestnancom sa za tento nápad ospravedlnil v Oceli východu aj viceprezident pre ľudské zdroje. Ďalšia novinka vykazuje znaky šetrenia. Slovenským topmanažérom totiž obmedzili vozový park.
KOŠICE. V košickom U. S. Steele dva mesiace prebiehal prie-skum o tom, či by zamestnanci vo výrobe pristali na ponuku manažmentu firmy prejsť zo súčasných osemhodinových pracovných zmien na dvanástky.
Výmenou za to by im klesol počet pracovných zmien z 21 na 14 a mohli by tak ušetriť aj na cestovnom.
Výzva viceprezidenta pre ľudské zdroje Martina Pitoráka, aby na to zamestnanci kývli, sa však nestretla s ich veľkým pochopením a za zmenu sa vyslovila len asi štvrtina z nich.
Pitorák: Bolo málo času na komunikáciu
„Ohlasy na návrh boli pozitívne a zamietavé, či už kvôli výslovnému súhlasu alebo nedostatočnej informovanosti. Požiadavka viceprezidenta pre výrobu na prechod na štvorzmennú prevádzku prišla rýchlo a tak bolo menej času na komunikáciu so sociálnymi partnermi a zamestnancami. To sa nakoniec uchádzalo ako chyba a v budúcnosti sa jej vyvarujeme,“ sypal si popol na hlavu viceprezident Pitorák.
Ten sa ešte úplne nevzdal toho, že by túto myšlienku v podstatne menšom rozsahu oprášil budúci rok v niektorom divíznom závode.
Šéf železiarenských odborov Mikuláš Hintoš však odkazuje, že takéto zmeny nepodporia.
Zamestnanci košického U. S. Steelu nechcú štvorzmennú prevádzkuČítajte
M. Hintoš: Neochota zamestnancov hovorí za všetko
„Výsledky tohto prieskumu a neochota zamestnancov prijať tieto zmeny hovoria za všetko. Viem, že niektorí, najmä mladší zamestnanci, ktorí do U. S. Steelu dochádzajú z väčšej diaľky, by takýto systém prijali. Po pár rokoch takejto záťaže by však zistili, že síce ušetrili na cestovnom, ale zároveň majú podlomené zdravie. A potom im zamestnávateľ bude môcť dať výpoveď z dôvodu pracovnej nespôsobilosti. Aj RÚVZ tvrdí, že v našich výrobných prevádzkach je už 8 hodín na hrane a 12-hodinová zmena by bola veľké zdravotné riziko. A s týmto sa stotožňujeme aj my,“ dodal.
Slovenským topmanažérom v železiarňach zobrali 10 služobných áut
To nie je jediná novinka zo železiarní.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári