Séria hračiek a bábik, oblečenie, sladkosti, ale aj vlastná ľadová šou. To je len niekoľko úspechov milovanej rozprávkovej dvojice Máša a medveď a ich tvorcov z ruského štúdia Animaccord.
Každá z 57 doposiaľ vydaných epizód je postavená na podobnom základe. Malá nezbedná Máša chystá nejaké šibalstvo a medveď Míša je ten, ktorý ju musí krotiť a riešiť dôsledky jej činov.
Existujúcich fanúšikov to stále baví a každým dňom pribúdajú noví.
Ťažko dohadnúť, čo sa viac pričinilo o nesmiernu celosvetovú popularitu. Kvalitné animácie, ľahké stotožnenie sa s hlavnými hrdinami alebo úprimná nevinnosť malej Máše.
Každopádne Máša s medveďom sa popularitou hravo vyrovnajú inej slávnej ruskej rozprávkovej dvojici - Vlk a zajac.
S viac ako 8 miliardami pozretí im totiž patrí najpopulárnejší ruský kanál na Youtube.
Za najpopulárnejším animovaným seriálom súčasnosti stojí hanblivý režisér
Hoci Oleg Kuzovkov veľmi nerád dáva rozhovory, to, čo ho inšpirovalo pri tvorbe fenomenálnej rozprávky Máša a medveď prezradil.
Námetom na postavu malej neposednej Máše mu bolo dievčatko, ktoré stretol na dovolenke.
Svojou neuveriteľnou aktivitou, pohybom a neustálymi otázkami naplno zamestnávalo svojich rodičov, ale aj ďalších oddychujúcich dovolenkárov.
Netrvalo dlho a toto malé dievčatko sa prenieslo do animovanej rozprávky v podobe milovanej Máše.
Od tej doby ubehlo niekoľko rokov a Máša a medveď sa postupne vyvíjajú.
Okrem výrazného posunu v kvalite spracovania rozprávky zažila táto obľúbená rozprávková dvojica celosvetový boom, a to aj vďaka licencovaným produktom dostupným na trhu.
Spojenie s veľkými značkami prinieslo obrovský úspech
Medzi viac než stovkou licenčných partnerov sa nachádzajú aj globálne renomované spoločnosti, ktoré pomohli dostať Mášu a medveďa do pozície, v ktorej momentálne sú.
Medzi tieto spoločnosti patria napríklad Kinder, Sony, Warner Bros, Pannini. Ferrero a ďalšie.
Práve vďaka takýmto partnerom nájdete vo svete hračky, bábiky, stavebnice, oblečenie, balóny, školské potreby, knihy, ale aj sladkosti s motívom Máše a medveďa.
Rady licenčných partnerov značky Máša a medveď sa pred 3 rokmi rozšírili aj o prvého slovenského zástupcu.
Košická agentúra Comunique získala licenciu na tvorbu ľadovej šou Máša a medveď na ľade.
Po 2 rokoch príprav zažila táto šou svojou celosvetovú premiéru minulú jeseň v košickej Steel Aréne.
Počas turné v roku 2015 ju navštívilo viac ako 55 000 divákov a aj preto sa spoločnosť Comunique rozhodla zopakovať turné aj v tomto roku.
Na svoje si prídu opäť fanúšikovia v Košiciach a Bratislave.
V Steel aréne sa uskutočnia dve predstavenia v nedeľu 4. decembra. Vstupenky sú už v predaji.
Koncom minulého roka sa v médiách začali objavovať správy o tom, že pre vysokú finančnú náročnosť seriál končí.
Dokonca aj posledná epizóda série, v ktorej Máša odchádza od medveďa a chystá sa do mesta, naznačovala, že milovaná rozprávka končí.
Napokon však na radosť všetkých malých aj veľkých fanúšikov potvrdil Dmitry Loveiko, riaditeľ štúdia Animaccord, že hoci náklady na výrobu jednej epizódy sú v priemere 250 000 dolárov, rozprávka bude pokračovať minimálne do polovice roka 2017.
Foto k článku: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári