Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto
AKTUALIZOVANÉ 15:55

Raši navrhol vytvoriť spoločnú firmu mesta a EEI

Špak povedal, Raši urobil. Nie som bielym koňom Smeru, tvrdí poslanec.

Richard Raši (Smer). Primátor je pripravený upraviť parkovacie nariadenie aj podľa predstáv občanov. (Zdroj: Judita Čermáková)

KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) predloží v pondelok mestskému zastupiteľstvu svoj návrh riešenia parkovacieho chaosu. Informoval o tom v piatok.

Okrem iného v ňom figuruje aj požiadavka na primátora, aby pripravil návrh založenia obchodnej spoločnosti (spoločného podniku) na zabezpečenie parkovania, ktorého zakladateľmi budú mesto Košice a parkovacia spoločnosť.

Neuvádza sa tam síce, že to má byť priamo EEI, ale vyplýva to z toho, čo sa dialo predtým.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hra s parkovacími číslami: Košice sú horšie ako Trnava

Primátora nestihol ani vyzvať

Len dve a pol hodiny predtým oznámil novinárom opozičný mestský poslanec Miroslav Špak (exSieť), že na zastupiteľstve predloží návrh na vytvorenie spoločného podniku mesta a EEI.

Iniciatíva tvrdého kritika primátora najmä počas rekonštrukcie električkových tratí mnoho ľudí prekvapila. Jeho návrh je totiž plne v súlade s tým, čo pod veľkým tlakom verejnosti presadzuje zrazu aj primátor.

A to je zmena všeobecne záväzného nariadenia č. 157 o platenom parkovaní. Tento návrh je v rozpore s tým, čo požadujú aktivisti – odobrať EEI správu v 10 nových rezidentských lokalitách a zveriť to mestskému podniku.

Špak chcel v pondelok vyzvať primátora, aby sa takýmto spôsobom vyriešila vzniknutá situácia. Napriek jeho kritike, že jej spoluvinníkom je aj Raši, ten na výzvu nečakal a zapracoval to vrátane ďalších Špakových návrhov rovno do materiálu, ktorý sám poslancom predloží.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: EEI: Výpočet Korzára je z ideálneho sveta, ktorý u nás nie je

Špak: S Rašim som si nikdy ruku nepodal

Doteraz bolo takmer nemožné, aby si vedenie mesta zo Smeru osvojilo opozičný návrh v nejakej zásadnej veci.

Na otázku Korzára, či to má verejnosť vnímať tak, že sa z kritika stal biely kôň Smeru v Košiciach.

Špak reagoval: „Niektorí hovoria biely, niektorí čierny... Teraz trestať obyvateľov za to, že tu niekto – možno primátor, možno Smer – priniesol firmu a na požiadavku aktivistov ju odtiaľ vyhodiť, ja nie som ochotný. Doplatili by na to tí rezidenti, ktorým sa situácia s parkovaním zlepšila. Najschodnejšie je to moje riešenie – vytvoriť spoločný podnik.“

Už keď s týmto návrhom pred pár dňami prišiel, hovorilo sa v zákulisí, že je to celé zrežírované z Bratislavy (odídenci zo Siete sú stále súčasťou vlády so Smerom). Špak to odmietol.

Zdôraznil, že s primátorom  ani s nikým zo Smeru absolútne nerokoval. Už skôr povedal, že s EEI konzultoval a vyzdvihol si od nich aj viacero materiálov.

„S Rašim som si nikdy ani ruku nepodal,“ poznamenal.

Ráta však s tým, že ho budú označovať za človeka, ktorý pomohol Smeru.

„Aj mňa prekvapilo, že 45 minút od prvej prezentácie môjho nápadu mi prišla reakcia z magistrátu, že je to dobrý nápad,“ dodal.

EEI je pripravená s mestom rokovať

EEI, s ktorou Špak komunikoval, popoludní vyhlásila, že je pripravená rokovať s vedením mesta o možnosti vytvorenia spoločného podniku.

Podľa firmy je to rovnako štandardný model, ako dnešný stav, kedy je spolupráca mesta a firmy definovaná nájomnou zmluvou a z nej plynúcich povinností.

V prípade jeho vytvorenia by sa podľa mediálneho zástupcu EEI Karola Wolfa museli vzťahy zmluvne nanovo definovať.

Pre firmu EEI je dôležité zachovať systém rezidentského parkovania tak, ako ho vybudovala, vylepšiť ho podľa praktických pripomienok ľudí a umožniť verejnosti čo najväčšiu kontrolu procesov, ktoré s tým súvisia.

„Spoločný podnik je jedným z riešení, ktoré sú akceptovateľné, pretože tento model definitívne odstráni akékoľvek pochybnosti o skutočnom pomere tržieb a investícií v Košiciach. Nemáme v tomto ohľade čo skrývať a ani to nerobíme, nakoľko už dnes poskytujeme mestu presné výkazy o našich tržbách,“ uzavrel Wolf.

Protesty proti VZN

Mesto Košice pred rokom prijalo všeobecne záväzné nariadenie o regulácii plateného parkovania v širšom centre mesta a súkromnej spoločnosti EEI zverilo prípravu koncepcie, jej realizáciu a prevádzku parkovísk.

Až tohto roku však júnové zastupiteľstve schválilo zmluvu o prenájme častí ulíc na zriadenie parkovísk.

Samotné VZN vstúpilo do platnosti v júli tohto roku.

Proti nemu sa zdvihla vlna občianskych protestov, objavili sa aj prípady poškodzovania značiek, automatov na úhradu za parkovanie, aj útoky na pracovníkov označujúcich parkoviská.

Protesty organizujú občianske iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť a Košice: Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vyše tisíc Košičanov prišlo na magistrát bojovať proti platenému parkovaniu. Márne

 

Téma: Richard Raši


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Richard Raši  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Platené parkovanie v Košiciach, Parkovanie (Trenčín), Parkovanie (Trnava)

Neprehliadnite tiež

Košice musia vracať eurofondy za vyše 5,6 milióna eur

Audit neuznal predĺženie prác na Kulturparku.

Humenského prokurátora obžalovali za alkohol za volantom

Prokurátor v januári tohto roka šoféroval opitý a prekročil rýchlosť.

Zavretie nemocnice v Kvetnici rieši Generálna prokuratúra

Špecializovaný ústav nefunguje od roku 2008.

V Košiciach majú prvé podzemné kontajnery na odpad

Pilotný projekt spustia v mestskej časti Juh.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop