Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 15:55

Raši navrhol vytvoriť spoločnú firmu mesta a EEI

Špak povedal, Raši urobil. Nie som bielym koňom Smeru, tvrdí poslanec.

Richard Raši (Smer). Primátor je pripravený upraviť parkovacie nariadenie aj podľa predstáv občanov. Richard Raši (Smer). Primátor je pripravený upraviť parkovacie nariadenie aj podľa predstáv občanov. (Zdroj: Judita Čermáková)

KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) predloží v pondelok mestskému zastupiteľstvu svoj návrh riešenia parkovacieho chaosu. Informoval o tom v piatok.

Okrem iného v ňom figuruje aj požiadavka na primátora, aby pripravil návrh založenia obchodnej spoločnosti (spoločného podniku) na zabezpečenie parkovania, ktorého zakladateľmi budú mesto Košice a parkovacia spoločnosť.

Neuvádza sa tam síce, že to má byť priamo EEI, ale vyplýva to z toho, čo sa dialo predtým.

Prečítajte si tiež: Hra s parkovacími číslami: Košice sú horšie ako Trnava Čítajte 

Primátora nestihol ani vyzvať

Len dve a pol hodiny predtým oznámil novinárom opozičný mestský poslanec Miroslav Špak (exSieť), že na zastupiteľstve predloží návrh na vytvorenie spoločného podniku mesta a EEI.

Skryť Vypnúť reklamu

Iniciatíva tvrdého kritika primátora najmä počas rekonštrukcie električkových tratí mnoho ľudí prekvapila. Jeho návrh je totiž plne v súlade s tým, čo pod veľkým tlakom verejnosti presadzuje zrazu aj primátor.

A to je zmena všeobecne záväzného nariadenia č. 157 o platenom parkovaní. Tento návrh je v rozpore s tým, čo požadujú aktivisti – odobrať EEI správu v 10 nových rezidentských lokalitách a zveriť to mestskému podniku.

Špak chcel v pondelok vyzvať primátora, aby sa takýmto spôsobom vyriešila vzniknutá situácia. Napriek jeho kritike, že jej spoluvinníkom je aj Raši, ten na výzvu nečakal a zapracoval to vrátane ďalších Špakových návrhov rovno do materiálu, ktorý sám poslancom predloží.

Prečítajte si tiež: EEI: Výpočet Korzára je z ideálneho sveta, ktorý u nás nie je Čítajte 

Špak: S Rašim som si nikdy ruku nepodal

Doteraz bolo takmer nemožné, aby si vedenie mesta zo Smeru osvojilo opozičný návrh v nejakej zásadnej veci.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku Korzára, či to má verejnosť vnímať tak, že sa z kritika stal biely kôň Smeru v Košiciach.

Špak reagoval: „Niektorí hovoria biely, niektorí čierny... Teraz trestať obyvateľov za to, že tu niekto – možno primátor, možno Smer – priniesol firmu a na požiadavku aktivistov ju odtiaľ vyhodiť, ja nie som ochotný. Doplatili by na to tí rezidenti, ktorým sa situácia s parkovaním zlepšila. Najschodnejšie je to moje riešenie – vytvoriť spoločný podnik.“

Už keď s týmto návrhom pred pár dňami prišiel, hovorilo sa v zákulisí, že je to celé zrežírované z Bratislavy (odídenci zo Siete sú stále súčasťou vlády so Smerom). Špak to odmietol.

Zdôraznil, že s primátorom  ani s nikým zo Smeru absolútne nerokoval. Už skôr povedal, že s EEI konzultoval a vyzdvihol si od nich aj viacero materiálov.

Skryť Vypnúť reklamu

„S Rašim som si nikdy ani ruku nepodal,“ poznamenal.

Ráta však s tým, že ho budú označovať za človeka, ktorý pomohol Smeru.

„Aj mňa prekvapilo, že 45 minút od prvej prezentácie môjho nápadu mi prišla reakcia z magistrátu, že je to dobrý nápad,“ dodal.

EEI je pripravená s mestom rokovať

EEI, s ktorou Špak komunikoval, popoludní vyhlásila, že je pripravená rokovať s vedením mesta o možnosti vytvorenia spoločného podniku.

Podľa firmy je to rovnako štandardný model, ako dnešný stav, kedy je spolupráca mesta a firmy definovaná nájomnou zmluvou a z nej plynúcich povinností.

V prípade jeho vytvorenia by sa podľa mediálneho zástupcu EEI Karola Wolfa museli vzťahy zmluvne nanovo definovať.

Pre firmu EEI je dôležité zachovať systém rezidentského parkovania tak, ako ho vybudovala, vylepšiť ho podľa praktických pripomienok ľudí a umožniť verejnosti čo najväčšiu kontrolu procesov, ktoré s tým súvisia.

„Spoločný podnik je jedným z riešení, ktoré sú akceptovateľné, pretože tento model definitívne odstráni akékoľvek pochybnosti o skutočnom pomere tržieb a investícií v Košiciach. Nemáme v tomto ohľade čo skrývať a ani to nerobíme, nakoľko už dnes poskytujeme mestu presné výkazy o našich tržbách,“ uzavrel Wolf.

Protesty proti VZN

Mesto Košice pred rokom prijalo všeobecne záväzné nariadenie o regulácii plateného parkovania v širšom centre mesta a súkromnej spoločnosti EEI zverilo prípravu koncepcie, jej realizáciu a prevádzku parkovísk.

Až tohto roku však júnové zastupiteľstve schválilo zmluvu o prenájme častí ulíc na zriadenie parkovísk.

Samotné VZN vstúpilo do platnosti v júli tohto roku.

Proti nemu sa zdvihla vlna občianskych protestov, objavili sa aj prípady poškodzovania značiek, automatov na úhradu za parkovanie, aj útoky na pracovníkov označujúcich parkoviská.

Protesty organizujú občianske iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť a Košice: Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.

Prečítajte si tiež: Vyše tisíc Košičanov prišlo na magistrát bojovať proti platenému parkovaniu. Márne Čítajte 

 

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 938
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 078
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 828
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 717
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 709
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 544
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 130
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 493
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 278
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 102
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Parkovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Parkovanie, Platené parkovanie v Košiciach, Richard Raši
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop