Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 20. júl, 2017 | Meniny má Iľja Eliáš
AKTUALIZOVANÉ 15:55

Raši navrhol vytvoriť spoločnú firmu mesta a EEI

Špak povedal, Raši urobil. Nie som bielym koňom Smeru, tvrdí poslanec.

Richard Raši (Smer). Primátor je pripravený upraviť parkovacie nariadenie aj podľa predstáv občanov. (Zdroj: Judita Čermáková)

KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) predloží v pondelok mestskému zastupiteľstvu svoj návrh riešenia parkovacieho chaosu. Informoval o tom v piatok.

Okrem iného v ňom figuruje aj požiadavka na primátora, aby pripravil návrh založenia obchodnej spoločnosti (spoločného podniku) na zabezpečenie parkovania, ktorého zakladateľmi budú mesto Košice a parkovacia spoločnosť.

Neuvádza sa tam síce, že to má byť priamo EEI, ale vyplýva to z toho, čo sa dialo predtým.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hra s parkovacími číslami: Košice sú horšie ako Trnava

Primátora nestihol ani vyzvať

Len dve a pol hodiny predtým oznámil novinárom opozičný mestský poslanec Miroslav Špak (exSieť), že na zastupiteľstve predloží návrh na vytvorenie spoločného podniku mesta a EEI.

Iniciatíva tvrdého kritika primátora najmä počas rekonštrukcie električkových tratí mnoho ľudí prekvapila. Jeho návrh je totiž plne v súlade s tým, čo pod veľkým tlakom verejnosti presadzuje zrazu aj primátor.

A to je zmena všeobecne záväzného nariadenia č. 157 o platenom parkovaní. Tento návrh je v rozpore s tým, čo požadujú aktivisti – odobrať EEI správu v 10 nových rezidentských lokalitách a zveriť to mestskému podniku.

Špak chcel v pondelok vyzvať primátora, aby sa takýmto spôsobom vyriešila vzniknutá situácia. Napriek jeho kritike, že jej spoluvinníkom je aj Raši, ten na výzvu nečakal a zapracoval to vrátane ďalších Špakových návrhov rovno do materiálu, ktorý sám poslancom predloží.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: EEI: Výpočet Korzára je z ideálneho sveta, ktorý u nás nie je

Špak: S Rašim som si nikdy ruku nepodal

Doteraz bolo takmer nemožné, aby si vedenie mesta zo Smeru osvojilo opozičný návrh v nejakej zásadnej veci.

Na otázku Korzára, či to má verejnosť vnímať tak, že sa z kritika stal biely kôň Smeru v Košiciach.

Špak reagoval: „Niektorí hovoria biely, niektorí čierny... Teraz trestať obyvateľov za to, že tu niekto – možno primátor, možno Smer – priniesol firmu a na požiadavku aktivistov ju odtiaľ vyhodiť, ja nie som ochotný. Doplatili by na to tí rezidenti, ktorým sa situácia s parkovaním zlepšila. Najschodnejšie je to moje riešenie – vytvoriť spoločný podnik.“

Už keď s týmto návrhom pred pár dňami prišiel, hovorilo sa v zákulisí, že je to celé zrežírované z Bratislavy (odídenci zo Siete sú stále súčasťou vlády so Smerom). Špak to odmietol.

Zdôraznil, že s primátorom  ani s nikým zo Smeru absolútne nerokoval. Už skôr povedal, že s EEI konzultoval a vyzdvihol si od nich aj viacero materiálov.

„S Rašim som si nikdy ani ruku nepodal,“ poznamenal.

Ráta však s tým, že ho budú označovať za človeka, ktorý pomohol Smeru.

„Aj mňa prekvapilo, že 45 minút od prvej prezentácie môjho nápadu mi prišla reakcia z magistrátu, že je to dobrý nápad,“ dodal.

EEI je pripravená s mestom rokovať

EEI, s ktorou Špak komunikoval, popoludní vyhlásila, že je pripravená rokovať s vedením mesta o možnosti vytvorenia spoločného podniku.

Podľa firmy je to rovnako štandardný model, ako dnešný stav, kedy je spolupráca mesta a firmy definovaná nájomnou zmluvou a z nej plynúcich povinností.

V prípade jeho vytvorenia by sa podľa mediálneho zástupcu EEI Karola Wolfa museli vzťahy zmluvne nanovo definovať.

Pre firmu EEI je dôležité zachovať systém rezidentského parkovania tak, ako ho vybudovala, vylepšiť ho podľa praktických pripomienok ľudí a umožniť verejnosti čo najväčšiu kontrolu procesov, ktoré s tým súvisia.

„Spoločný podnik je jedným z riešení, ktoré sú akceptovateľné, pretože tento model definitívne odstráni akékoľvek pochybnosti o skutočnom pomere tržieb a investícií v Košiciach. Nemáme v tomto ohľade čo skrývať a ani to nerobíme, nakoľko už dnes poskytujeme mestu presné výkazy o našich tržbách,“ uzavrel Wolf.

Protesty proti VZN

Mesto Košice pred rokom prijalo všeobecne záväzné nariadenie o regulácii plateného parkovania v širšom centre mesta a súkromnej spoločnosti EEI zverilo prípravu koncepcie, jej realizáciu a prevádzku parkovísk.

Až tohto roku však júnové zastupiteľstve schválilo zmluvu o prenájme častí ulíc na zriadenie parkovísk.

Samotné VZN vstúpilo do platnosti v júli tohto roku.

Proti nemu sa zdvihla vlna občianskych protestov, objavili sa aj prípady poškodzovania značiek, automatov na úhradu za parkovanie, aj útoky na pracovníkov označujúcich parkoviská.

Protesty organizujú občianske iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť a Košice: Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vyše tisíc Košičanov prišlo na magistrát bojovať proti platenému parkovaniu. Márne

 

Téma: Platené parkovanie v Košiciach


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie (Trenčín), Parkovanie (Trnava)

Neprehliadnite tiež

Košické kúpaliská a vodné plochy sú vhodné na kúpanie

Hygienici vodu kontrolujú v pravidelných intervaloch.

Štvrtok bol doteraz najhorúcejší tohtoročný deň na východe

Najvyššiu teplotu namerali v Trebišove a v Košiciach.

Polícia skúma, kto je záhadný Mohamed, ktorý hrozil útokom

Za hrozbou na košickom letisku môže byť cestujúci z letu z Izraela.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Minúta po minúte: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otáčajú do protismeru

Polícia otáča autá cez protismer naspäť do Bratislavy.

SVET

Vitajte vo Wakaliwoode. Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný

Ugandský režisér točí legendárne kung-fu komédie. V Afrike a takmer zadarmo.

AUTO

Čo robiť, keď zastanete v kolóne na diaľnici

Nevystupujte z auta a nezaťahujte ručnú brzdu.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 178
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 113
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 869
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 733
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 482
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 217
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 685
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 263
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 099
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 993

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop