Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 17. október, 2017 | Meniny má Hedviga
AKTUALIZOVANÉ 15:55

Raši navrhol vytvoriť spoločnú firmu mesta a EEI

Špak povedal, Raši urobil. Nie som bielym koňom Smeru, tvrdí poslanec.

Richard Raši (Smer). Primátor je pripravený upraviť parkovacie nariadenie aj podľa predstáv občanov. (Zdroj: Judita Čermáková)

KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) predloží v pondelok mestskému zastupiteľstvu svoj návrh riešenia parkovacieho chaosu. Informoval o tom v piatok.

Okrem iného v ňom figuruje aj požiadavka na primátora, aby pripravil návrh založenia obchodnej spoločnosti (spoločného podniku) na zabezpečenie parkovania, ktorého zakladateľmi budú mesto Košice a parkovacia spoločnosť.

Neuvádza sa tam síce, že to má byť priamo EEI, ale vyplýva to z toho, čo sa dialo predtým.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hra s parkovacími číslami: Košice sú horšie ako Trnava

Primátora nestihol ani vyzvať

Len dve a pol hodiny predtým oznámil novinárom opozičný mestský poslanec Miroslav Špak (exSieť), že na zastupiteľstve predloží návrh na vytvorenie spoločného podniku mesta a EEI.

Iniciatíva tvrdého kritika primátora najmä počas rekonštrukcie električkových tratí mnoho ľudí prekvapila. Jeho návrh je totiž plne v súlade s tým, čo pod veľkým tlakom verejnosti presadzuje zrazu aj primátor.

A to je zmena všeobecne záväzného nariadenia č. 157 o platenom parkovaní. Tento návrh je v rozpore s tým, čo požadujú aktivisti – odobrať EEI správu v 10 nových rezidentských lokalitách a zveriť to mestskému podniku.

Špak chcel v pondelok vyzvať primátora, aby sa takýmto spôsobom vyriešila vzniknutá situácia. Napriek jeho kritike, že jej spoluvinníkom je aj Raši, ten na výzvu nečakal a zapracoval to vrátane ďalších Špakových návrhov rovno do materiálu, ktorý sám poslancom predloží.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: EEI: Výpočet Korzára je z ideálneho sveta, ktorý u nás nie je

Špak: S Rašim som si nikdy ruku nepodal

Doteraz bolo takmer nemožné, aby si vedenie mesta zo Smeru osvojilo opozičný návrh v nejakej zásadnej veci.

Na otázku Korzára, či to má verejnosť vnímať tak, že sa z kritika stal biely kôň Smeru v Košiciach.

Špak reagoval: „Niektorí hovoria biely, niektorí čierny... Teraz trestať obyvateľov za to, že tu niekto – možno primátor, možno Smer – priniesol firmu a na požiadavku aktivistov ju odtiaľ vyhodiť, ja nie som ochotný. Doplatili by na to tí rezidenti, ktorým sa situácia s parkovaním zlepšila. Najschodnejšie je to moje riešenie – vytvoriť spoločný podnik.“

Už keď s týmto návrhom pred pár dňami prišiel, hovorilo sa v zákulisí, že je to celé zrežírované z Bratislavy (odídenci zo Siete sú stále súčasťou vlády so Smerom). Špak to odmietol.

Zdôraznil, že s primátorom  ani s nikým zo Smeru absolútne nerokoval. Už skôr povedal, že s EEI konzultoval a vyzdvihol si od nich aj viacero materiálov.

„S Rašim som si nikdy ani ruku nepodal,“ poznamenal.

Ráta však s tým, že ho budú označovať za človeka, ktorý pomohol Smeru.

„Aj mňa prekvapilo, že 45 minút od prvej prezentácie môjho nápadu mi prišla reakcia z magistrátu, že je to dobrý nápad,“ dodal.

EEI je pripravená s mestom rokovať

EEI, s ktorou Špak komunikoval, popoludní vyhlásila, že je pripravená rokovať s vedením mesta o možnosti vytvorenia spoločného podniku.

Podľa firmy je to rovnako štandardný model, ako dnešný stav, kedy je spolupráca mesta a firmy definovaná nájomnou zmluvou a z nej plynúcich povinností.

V prípade jeho vytvorenia by sa podľa mediálneho zástupcu EEI Karola Wolfa museli vzťahy zmluvne nanovo definovať.

Pre firmu EEI je dôležité zachovať systém rezidentského parkovania tak, ako ho vybudovala, vylepšiť ho podľa praktických pripomienok ľudí a umožniť verejnosti čo najväčšiu kontrolu procesov, ktoré s tým súvisia.

„Spoločný podnik je jedným z riešení, ktoré sú akceptovateľné, pretože tento model definitívne odstráni akékoľvek pochybnosti o skutočnom pomere tržieb a investícií v Košiciach. Nemáme v tomto ohľade čo skrývať a ani to nerobíme, nakoľko už dnes poskytujeme mestu presné výkazy o našich tržbách,“ uzavrel Wolf.

Protesty proti VZN

Mesto Košice pred rokom prijalo všeobecne záväzné nariadenie o regulácii plateného parkovania v širšom centre mesta a súkromnej spoločnosti EEI zverilo prípravu koncepcie, jej realizáciu a prevádzku parkovísk.

Až tohto roku však júnové zastupiteľstve schválilo zmluvu o prenájme častí ulíc na zriadenie parkovísk.

Samotné VZN vstúpilo do platnosti v júli tohto roku.

Proti nemu sa zdvihla vlna občianskych protestov, objavili sa aj prípady poškodzovania značiek, automatov na úhradu za parkovanie, aj útoky na pracovníkov označujúcich parkoviská.

Protesty organizujú občianske iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť a Košice: Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vyše tisíc Košičanov prišlo na magistrát bojovať proti platenému parkovaniu. Márne

 

Téma: Richard Raši


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Richard Raši  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Platené parkovanie v Košiciach, Parkovanie (Trenčín), Parkovanie (Trnava)

Neprehliadnite tiež

Záchranári vynášali turistu z Belianskej jaskyne

Poliak pociťoval celkovú slabosť a nebol schopný vyjsť z podzemia.

Mali pitevne ako z hororu. Teraz dostali moderné priestory

Košickí patológovia mali najhoršie podmienky na Slovensku.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kotlebova dymová clona zakrýva väčší útok

Kým sa sústredíme na kreslo Mariana Kotlebu a okrajovo Milana Uhríka v Nitre, ĽSNS sa chystá zabrať stovky miest naprieč všetkými župami.

ŠPORT

Rybáriková sa postarala o prekvapenie, v Moskve vyradila Šarapovovú

Slovenská tenistka nestratila v prvom kole ani set.

DOMOV

Smer vyzýva Lipšica, aby Žitňanskú požiadal o mimoriadne dovolanie

Lipšic dostal podmienečný trest tri roky.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie
  1. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  2. Vysoká hra o súdne trovy
  3. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  4. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  5. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  6. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Ako na refinancovanie hypotéky
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 11 419
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 8 472
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 172
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 434
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 662
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 468
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 224
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 745
  9. Splnený sen 1 671
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 505

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop