KOŠICE. Mesto Košice sa v oblasti dopravy zbavuje zodpovednosti. Tvrdí to bývalý manažér Integrovaného dopravného systému Ján Šarák.
Dokazuje to podľa neho aj fakt, že aktuálne prebiehajúci Európsky týždeň mobility, do ktorého sa Košice spolu s ďalšími 2 349 európskymi mestami zapojili, organizuje z prevažnej časti Dopravný podnik mesta Košice a nie radnica.

Kritizuje samoúčelné akcie
V Košiciach sa podľa Šaráka akcie týždňa mobility obmedzujú na už tradičnú súťaž, či je rýchlejšia električka, auto, alebo cyklista, alebo na „propagačné“ jazdy v MHD zadarmo pre držiteľov technického preukazu od auta, ktorí sa rozhodnú namiesto tradičného spôsobu prepravy zvoliť niektorý z prostriedkov hromadnej dopravy.
Tieto akcie sú však podľa Šaráka samoúčelné.
„Mesto by malo byť iniciatívnejšie a nenechať to len na dopravný podnik,“ myslí si penzionovaný dopravný expert.
„Chýba tomu filozofia. Chýba tomu niečo, akože ľudia príďte, vyskúšajte si hromadnú dopravu zadarmo a povedzte nám, čo si o nej myslíte,“ hovorí Šarák.
Podľa neho by mesto malo robiť pre svojich obyvateľov a návštevníkov oveľa viac ako len čakať, že budú platiť za niečo, čo poriadne nefunguje.
Nelichotivý stav konštatovali vo svojej stratégii za milión eur aj dopravní experti z Prahy, ktorí pre mesto vypracovali materiál o rozvoji dopravy a dopravných stavieb na ďalšie desaťročia.
Aj oni konštatujú, že v meste „chýbajú inštitučné a finančné kapacity na organizáciu a manažment dopravného systému“.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári