Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Aktivista Karol Labaš: Predmaratónska cyklojazda nahradí pomaratónsku

Necenzurované názory aktivistov pre Košický Večer

(Zdroj: archív)

Vedenie klubu si ma pozvalo, aby mi oznámili svoje rozhodnutie o tom, že obľúbená pomaratónska cyklojazda skončila svoju krátku, ale úspešnú históriu.

Po týchto slovách a po spôsobe, akým mi boli podané, som zostal ako obarený.

„Budete bežať maratón, pán Labaš?"

Odpovedám: „Áno, chcem, po vlaňajšej absencii som sa dal zdravotne do poriadku."

„Výborne. Tak potom budete bežať a nebudete bicyklovať."

Asi takto ma nedávno na Maratónskom klube privítal Štefan Daňo, jeho predseda. Vedenie klubu si ma pozvalo, aby mi oznámili svoje rozhodnutie o tom, že obľúbená pomaratónska cyklojazda skončila svoju krátku, ale úspešnú históriu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Po týchto slovách a po spôsobe, akým mi boli podané, som zostal ako obarený.

Čakal som totiž, že budeme spoločne hľadať spôsob, ako čo najvhodnejšie zladiť cyklojazdu s organizáciou Medzinárodného maratónu mieru (MMM) a s  postupným sprejazdňovaním ulíc v jeho závere.

Namiesto toho som si prišiel vypočuť neľútostný ortieľ bez toho, aby som dostal príležitosť cyklojazdu obhajovať.

Ako dlhoročný nadmieru aktívny a verný člen klubu, večný propagátor vytrvalostného behu, člen organizačného výboru Východoslovenskej veľkej ceny vytrvalcov (VVCV) som takýto direktívny a ponižujúci spôsob ukončenia už tradičnej cyklojazdy určite nečakal.

Aby toho na mňa nebolo málo, na záver som bol požiadaný o výpomoc pri vysvetľovaní verejnosti, prečo cyklojazda musela skončiť. Ako jej zakladateľ som takú trúfalosť samozrejme odmietol ako urážku.

Skryť Vypnúť reklamu

Povedzme si teda o tradícii pomaratónskej cyklojazdy niečo viac pre objasnenie, o čo sme v nej prišli.

Ako dlhoročný maratónec, člen klubu a zároveň propagátor cyklodopravy som sa podujal cyklojazdou skĺbiť propagáciu MMM s propagáciou cyklistickej dopravy.

Účastníci cyklojazdy si doslova vychutnávali neopakovateľnú atmosféru končiaceho MMM z pohľadu posledných dobiehajúcich bežcov. Diváci nášmu pelotónu odušu fandili a my sme zasa povzbudili tých niekoľko vyčerpaných bežcov (či skôr chodcov), ktorých sme ohľaduplne predbiehali.

Prečítajte si tiež: Košický maratón bude tento rok bez cyklistov Čítajte 

Košickí cyklisti si aspoň raz v roku mohli vychutnať prázdne cesty bez áut, ticho a čistý vzduch. Boli to promenádne jazdy pomalým tempom, kam prichádzali bez obáv celé rodiny s malými deťmi.

Nie div, že  pelotón sa postupne ustálil na 200 až 300 cyklistov. V doterajších 8 ročníkoch sme nezaznamenali žiaden vážnejší organizačný zádrh, obmedzovanie bežcov či nebodaj úraz.

Skryť Vypnúť reklamu

Moju dušu vždy potešilo, keď som po dobehnutí maratónu a vydýchaní sa trielil na bicykli k soche maratónca, kde sa čakalo už len na mňa, aby sme vyštartovali.

Ujala sa aj ďalšia myšlienka propagácie – v nedeľu uvidíme na maratónskej trati viacerých, ktorých práve cyklojazdy priviedli do pokušenia skúsiť to aj v behu.

Žiaľ, v mojom materskom klube som ani s takýmito argumentmi nepochodil. Zatiaľ čo doposiaľ jazdu s tichým súhlasom aspoň tolerovali, tohto roku už ani to nie.

Nemôžem sa ubrániť dojmu a podozreniu, že je to načasované práve s vrcholením mojich aktivít proti platenému parkovaniu v réžii EEI.

Maratónsky klub je totiž pri organizácii MMM plne odkázaný na úzku spoluprácu s mestom Košice, pre vedenie ktorého som nežiaducim kritikom.
 
Vytrvalci sa však nevzdávajú ľahko. Ale nemusí to znamenať ísť hlavou proti múru. V mojom zlom rozpoložení som od kolegu L. Rovinského dostal skvelý tip na náhradu - predmaratónsku cyklojazdu. A to ma oslovilo.

Touto cestou teda oznamujem všetkým, ktorí by sa chceli pridať do nesúťažného pelotónu, že záujemci sa stretávame na tradičnom mieste pri soche maratónca (Námestie MMM), ale v netradičnom čase, t. j. už v sobotu, 1. októbra o 15. hodine.

Ostatné bude ako na pôvodných jazdách: jazdiť sa bude rýchlosťou priemerného bežca a znova absolvujeme trasu jedného okruhu maratónskej trasy s cieľom pri Dolnej bráne.

Najdôležitejší rozdiel bude v tom, že pôjdeme počas bežnej premávky – teda rovnako, ako sa v Košiciach jazdí počas Critical Mass (stále posledný piatok v kalendárnom mesiaci).

Zdôrazňujem preto, že účasť je na vlastné riziko.

Ale platí – čím viac sa nás zíde, tým budeme bezpečnejší.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  2. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  3. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  6. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 109
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 034
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 068
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 890
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 831
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 588
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 199
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 786
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 182
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podnikateľ Michal Suchoba.

Ministerstvo spravodlivosti finišuje so žiadosťou o vydanie.

6 h

OĽaNO by volilo podstatne menej ľudí.

4 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Zavolajte mi vedcov

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

U Matoviča nepožívajú vedci a odborníci vyšší status ako v režime Fica.

10 h
Ilustračné foto.

Nejde iba o peniaze.

16 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop