Reklamy sú už všade. Na bilbordoch, na stenách budov aj na prostriedkoch košickej MHD. Nad obsahom či prevedením niektorých sa pozastavíme, nad inými pousmejeme a pri niektorých si pomyslíme, že určite nikoho nepresvedčia.
Už niekoľko dní sa však vďaka autobusom MHD pohybuje po Košiciach reklama, ktorá vyvolala reakcie od zásadného nie až po jednoznačné áno.
Ide o reklamu na prezervatívy, ponúkane cez internet a sľubujúce, že sú pružné, pevné a spoľahlivé. Teda také, aké by podľa účelu, na ktorý sú vyrábané, mali byť, no občas a v situácii, keď sa to najmenej hodí, nie sú. Nič iné okrem troch základných pozitívnych vlastností reklama neprezradí, iba webovú adresu, na ktorej sa dajú zohnať.
Samozrejme, okamžite po objavení sa takto olepených autobusov v meste začali na sociálnych sieťach pribúdať rôzne názory.
Na jednej strane odmietavé, že v týchto dopravných prostriedkoch sa prepravujú aj deti a pre tie je priskoro dozvedieť sa od rodičov, na čo sú určené a ako sa používajú tie farebné balóniky.
„Je to neskutočná trúfalosť a pohŕdanie najzákladnejšími princípmi morálky. Také čosi by si nedovolili ani v mekke skazenosti, v Amerike,“ napísal na facebooku Ivan Puritán, predseda Združenia na ochranu výchovy detí a mládeže. D
odal, že ich občianske združenie vynaloží maximálne úsilie, aby tieto reklamy z autobusov čo najskôr zmizli.
Na druhej strane zástancovia umelej pánskej ochrany argumentovali tým, že čím skôr sa o funkcii balónikov deti dozvedia, tým samozrejmejšie ich budú o pár rokov používať.
Zabezpečí sa tak ďalší pokles počtu umelých prerušení tehotenstva a rodenia nechcených detí.
„Nechápem, o čo tým moralistom, čo zrejme zaspali dobu, ide. Všetko sa hýbe dopredu,“ reagoval Sebastián Gejko, hovorca združenia Dúhový svet.
„Kedysi boli homosexuáli považovaní za chorých a spoločnosť ich prenasledovala. Dnes konečne môžu slobodne povedať, ako sú sexuálne orientovaní a spoločnosť postupne ustupuje zo zásad, ktoré voči nim dlhé roky uplatňovala. Podobne je to aj s prezervatívmi. Kedysi sa držali iba pod pultami, aby ich deti ani nevideli. Dnes si ich môžu kúpiť v škole v automate.“
Ako sme sa od šéfa marketingového oddelenia DPMK dozvedeli, za reklamu na 30 autobusoch po dobu dvoch mesiacov zinkasoval dopravný podnik dva milióny eur.
A nebudú posledné. Peter Biznis nám prezradil, že tesne pred podpisom je ďalšia zmluva, podľa ktorej by sa rovnaká reklama mala od novembra na dva mesiace objaviť aj na električkách.
„Tieto peniaze zaručia, že najbližšie tri roky nebudeme musieť zvyšovať cestovné v MHD. Naopak, naše služby cestujúcim zlepšíme nákupom ďalších moderných dopravných prostriedkov a pokračovaním v rekonštrukcii električkových tratí,“ povedal Biznis.
Dodal, že firma, ktorá si reklamu objednala, najprv oslovila Bratislavu. Narazila však na taký odpor poslancov, ktorí neboli ochotní si ponuku ani vypočuť, že sa radšej obrátila na Košice. Keď sa potom bratislavskí radní o sume dvakrát dva milióny dozvedeli, okamžite sa snažili zákazku získať späť. A ak nie celú, tak aspoň na električky.
Nepochodili. Zákazník ocenil košickú ústretovosť a rýchle jednanie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári