KOŠICE. Podvedený sa cítil byť Karol Tóth, ktorý si cez košickú realitnú kanceláriu kúpil v septembri pozemok v obci Dvorníky–Včeláre. Zaplatil vyše 20-tisíc eur.
S partnerkou si kúpil pozemok. Peniaze odišli namiesto predávajúcej na účet realitnej kancelárie. Dva mesiace nemal peniaze ani pozemok.
Situácia sa konečne zvrtla.
Plánovali stavbu domu
„Chceli sme tam postaviť dom. Kontaktovali sme realitnú kanceláriu Via Rea, dohodli sa na podmienkach kúpy pozemku a podpísali zmluvu,“ vraví Tóth.
Cena bola dohodnutá na 22 500 eur, z čoho bola odmena pre realitku 2 000 eur.
V zmysle zmluvy mal zaplatiť dvakrát 1 000 eur na účet realitnej kancelárie a zvyšok, 20 550 eur, na účet, ktorý mal patriť predávajúcej.
Nesprávne číslo účtu
Keď však zaplatil, nastali problémy. Peniaze, ktoré mali smerovať predávajúcej, odišli na účet realitky.
„Tri dni po prevode sme zistili, že peniaze na účet predávajúcej neprišli. Číslo účtu na mojej zmluve a zmluve predávajúcej nebolo totožné. Predávajúca podpísala zmluvu skôr pred notárom a ja až neskôr, pretože mi konateľ realitnej kancelárie Tomáš Saksun povedal, že došlo k oprave pisárskej chyby v roku narodenia predávajúcej. Predávajúca potom od zmluvy odstúpila.“
Podal trestné oznámenie
Tóth kontaktoval realitku, keďže nedochádzalo k náprave, podal trestné oznámenie.
V ňom sa uvádza: „Spolu s predávajúcou sme kontaktovali pána Saksuna. Ten uviedol, že číslo účtu, na ktorý som zaslal peniaze, patrí realitnej kancelárii a zrejme sa tam dostalo omylom.“
Problém rieši polícia. V trestnom oznámení Tóth pred vyšetrovateľom uviedol, že mu zo strany realitky viackrát prisľúbili nápravu.
Konateľ realitky: Stala sa chyba
Minulý týždeň v utorok sme Saksuna kontaktovali. Sľúbil, že sa ozve. Nestalo sa.
O deň neskôr nás Tóth informoval o zvrate.
„Pán Saksun vložil v stredu na môj účet 20 550 eur. Províziu 2 000 eur máme vyriešiť dobropisom k faktúre, ktorú mám. Určite pomohli médiá (okrem Korzára bola reportáž aj na TA3 – pozn. red.),“ tvrdí Tóth.
Opäť sme sa so Saksunom telefonicky spojili.
„Úhrada odišla, dohodli sme sa. Províziu riešime cez reklamáciu. Nastala chyba, človek sa mýli. Som rád, že sa to takto vyriešilo. Myslím si, že aj kupujúci je rád, pre budúcnosť si dáme väčší pozor,“ povedal nám Saksun.
Po dvojmesačnom naťahovaní sa teda situácia vyriešila.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári