KOŠICE. Slovenské e-shopy sa „nechytajú“. Internetovým nákupom Slovákov dominuje čínsky AliExpress.
Vyplýva to z analýzy, ktorú uskutočnila mBank na základe takmer jedného milióna internetových platieb kartou.
Za necelých jedenásť mesiacov tohto roku bolo cez AliExpress vykonaných toľko platieb, ako vlani za celý rok.
Priemerný nákup za 10 eur
Podľa zistení analytikov Slováci v čínskom e-shope nakupujú často a po malých čiastkach. Priemerná výška jednej platby v tomto roku činila zhruba desať eur.
Počet platieb, smerujúcich na tento internetový portál, je v súčasnosti dokonca vyšší ako súčet úhrad cez platobné brány PayPal a GoPay, ktoré klienti využívajú pre nákup v európskych e-shopoch.
Podľa zistení banky však ide o oveľa nižšie čiastky. Z hľadiska objemu viac ako tretinu platieb kartou na internete tvoria platobné portály ako PayPal či GoPay.
Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 26 % všetkých platieb. V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos, nasledovaný Tipsportom, Fortunou a B365.
Tretina platieb do e-shopov
Z celkového objemu internetových transakcií smerovala do elektronických obchodov takmer tretina platieb, pričom v minuloročnom rebríčku sa nachádzali aj domáce e-shopy ako Alza.sk alebo Mall.sk.
Do aktuálneho rebríčka najúspešnejších sa už ale neprebojovali.
Čísla mBank vyvracajú obchodnícky pojem „slabý január“, keďže práve ten je podľa výsledkov analýzy najsilnejším mesiacom v roku. Ľudia počas neho minú o 15 % viac prostriedkov ako v decembri, čo zrejme súvisí s novoročnými výpredajmi. Najslabšími mesiacmi sú júl a september, keď nastáva 12 % pokles internetových platieb kartou voči celoročnému priemeru.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári