KOŠICE. Nakláňa sa dopravný podnik nad priepasťou nepreplatenia eurofondov a finančného kolapsu alebo je všetko v poriadku? Envirorezort na to už vyše týždňa neodpovedá.
Dopravnému podniku mesta Košice (DPMK) schválili koncom minulého roka z Operačného programu Životné prostredie (OP ŽP) takmer 3,6 milióna eur na nákup deviatich elektrobusov.
Obstaral ich od firmy SOR Libchavy z portfólia finančnej skupiny J&T.
Kontrola: Splnené na 100 percent
Eurofondy získal podnik na projekt „Zníženie emisií znečisťujúcich látok z verejnej dopravy v Košiciach“. Podmienkou bolo, že elektrobusmi nahradí rovnaký počet autobusov s dieselovým pohonom.
Z ministerstva životného prostredia (MŽP) ako riadiaceho orgánu pre OP ŽP nám na vyžiadanie zaslali zoznam vyradených autobusov v DPMK.
Hovorkyňa envirorezortu Petra Stano Maťašovská k tomu uviedla, že Slovenská agentúra životného prostredia ako sprostredkovateľský orgán pre OP ŽP všetko skontrolovala.
„Na základe vykonanej kontroly na mieste a predloženej dokumentácie k záverečnej monitorovacej správe projektu možno konštatovať, že došlo na 100 percent k naplneniu merateľného ukazovateľa výsledku – počet autobusov verejnej mestskej dopravy, ktoré boli nahradené autobusmi na elektrický pohon (elektrobusmi),“ ubezpečila.
Prečo si nevšimli nezrovnalosti, nevysvetlili
My sme však v zozname našli aj autobus Karosa B 732.40 (evidenčné číslo 6289), ktorý podľa dopravného portálu imhd.sk od dodania v roku 1990 do roku 2008 slúžil ako vozidlo autoškoly a po generálnej oprave od roku 2009 ako sanitné vozidlo.
To znamená, že vo verejnej hromadnej doprave nepremával, takže nespĺňa povinné ukazovatele, ktoré boli podmienkou pridelenia eurofondov.
Z ministerstva už vyše týždňa na otázky neodpovedali. Po našej urgencii iba reagovali, že odpovede vypracúvajú „Vyžadujú si viac času,“ vysvetlila Stano Maťašovská.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári