KOŠICE. Mohol Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) nahradiť elektrobusmi z eurofondov aj také autobusy, ktoré nejazdili v mestskej hromadnej doprave?
Na túto otázku neodpovedalo Korzáru ministerstvo životného prostredia už takmer mesiac.
A pritom je riadiacim orgánom pre Operačný program Životné prostredie, z ktorého dostal DPMK 3,6 milióna eur na nákup 9 elektrobusov.
Povinnosťou dopravcu bolo vyradiť z verejnej hromadnej dopravy rovnaký počet autobusov na naftový pohon, aby sa chránilo ovzdušie.
V zozname autobusov sa však ocitol napríklad aj sanitný, ktorý predtým slúžil len ako autoškola, takže cestujúcich nevozil.
Otázniky visia aj nad ďalšími štyrmi autobusmi zo zoznamu.

Kontrolujú, čo už raz kontrolovali...
Hovorkyňa ministerstva Petra Stano Maťašovská krátko pred Vianocami odpísala iba to, že sprostredkovateľský orgán (Slovenská agentúra životného prostredia) vykonal „v termíne 7. až 8. decembra kontrolu na mieste uvedeného projektu, ktorá však nateraz nie je procesne ukončená“.
Predpokladaný termín jej ukončenia je koniec januára 2017.
„Po jej ukončení sprostredkovateľský orgán poskytne bližšie informácie o jej záveroch, príp. zisteniach a prijatých opatreniach,“ dodala.
Podľa vyjadrenia Stano Maťašovskej zo začiatku decembra však už agentúra jednu kontrolu na mieste robila. Na základe jej výsledkov ministerstvo pre Korzár uviedlo, že „došlo na 100 percent k naplneniu merateľného ukazovateľa výsledku – počet autobusov verejnej mestskej dopravy, ktoré boli nahradené autobusmi na elektrický pohon (elektrobusmi)“.
Zatiaľ nie je jasné, načo sa robí druhá kontrola alebo ako je možné, že si agentúra pri tej predchádzajúcej nič nevšimla.
Ak by sa napokon preukázalo pochybenie, dopravnému podniku by nemuseli byť preplatené eurofondy vôbec, alebo ich časť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári