Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 17. august, 2018 | Meniny má Milica
Nájdete nás na webe

Časť trolejbusov si v Košiciach nechajú. Načo, zostáva záhadou

Predať všetky nechcú, lebo vraj s nimi ešte počítajú. Kedy, je vo hviezdach.

(Zdroj: Peter Jabrik)

KOŠICE. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) obhajuje predaj siedmich trolejbusov tým, že sú v zlom technickom stave a nie sú schopné bezpečne prepravovať cestujúcich.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neprezradili, či sú alebo nie sú pojazdné

„Z dôvodu čo najlepšieho zhodnotenia nevyužitého majetku sme sa rozhodli ich predať,“ vysvetlila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Pri vyhlásení súťaže, o ktorej už Korzár informoval, DPMK určil ceny vozidiel od 5027,20 eura po 6625,50 eura.

„Cenu stanovil znalec podľa ich veku a technického stavu,“ zdôvodnila Karaffová.

To, či ide vzhľadom na cenu o nepojazdné trolejbusy, sme sa nedozvedeli.

„Vzhľadom na ich vek a technický stav považujeme cenu, určenú znalcom, za určujúcu,“ poznamenala k tomu.

Prečítajte si tiež: Košický dopravný podnik predáva sedem trolejbusov

Nejaké si nechajú. Načo, je otázne

Zaujímalo nás aj to, či dopravca plánuje predať v tomto roku i ďalšie trolejbusy.

S ich nasadením do výpravy sa v najbližších rokoch podľa všetkého nepočíta a už dva roky odstavené budú len naďalej zbytočne strácať na hodnote.

„Z 18 trolejbusov DPMK predáva len sedem, zvyšné ostávajú v majetku, respektíve v užívaní DPMK,“ dozvedeli sme sa.

Nedostali sme konkrétnu odpoveď na to, koľko trolejbusov si plánuje DPMK ponechať do ich prípadného opätovného nasadenia niekedy v budúcnosti.

„Prvoradou úlohou DPMK je bezpečná preprava cestujúcich. Priemerný vek našich trolejbusov je 20 rokov a my nemôžeme v zmysle zákonov o prevádzke na dráhach a o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách zaradiť do výpravy vozidlá, ktoré podmienku bezpečnej prepravy nespĺňajú. Takéto konanie by mohlo byť kvalifikované ako verejné ohrozenie. Preto si ponecháme iba tie trolejbusy, ktoré by mohli v budúcnosti po základných úpravách znova prepravovať cestujúcich,“ konštatovala Karaffová.

Kedy by mohla byť trolejbusová doprava opäť sprevádzkovaná, však neuviedla.

Zopakovala už vyše roka niekoľkokrát verejnosti prezentovaný postoj DPMK, že v meste Košice nie je zrušená, ale iba utlmená.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach definitívne skončili. Eurofondy ani nežiadali

Eurofondovou prioritou sú električky a depo

„Nevylučujeme, že k trolejbusom, ktoré vo vozovom parku DPMK zostanú, v budúcnosti pribudnú ďalšie vozidlá. Ďalší rozvoj tejto trakcie je však možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budeme môcť čerpať fondy EÚ. Tie potrebujeme nielen na nákup nových vozidiel, ale aj rekonštrukciu a modernizáciu trakčnej siete, napájacích a spätných káblov, stožiarov aj modernizáciu meniarní, ktoré boli spustené do prevádzky v roku 1993 a sú fyzicky a morálne zastarané.“

Tento argument pred časom spochybnil pre Korzár okrem iných aj niekdajší dlhoročný riaditeľ DPMK Igor Reiprich, za ktorého éry sa trolejbusy stali súčasťou košickej MHD.

Prečítajte si tiež: Exšéf Reiprich: Dopravný podnik mesta Košice by nemal byť pokusný králik

Podľa Karaffovej naďalej platí, že trolejbusová doprava nie je pre DPMK preferovaným spôsobom prepravy cestujúcich a financie budú v najbližšom období smerovať do preferovaných trakcií.

„Tie mesto Košice určilo nasledovne: električky, autobusy (elektrobusy), trolejbusy,“ doplnila.

Dodala, že v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 – 2020 je prioritou nákup nových električiek a modernizácia električkového depa na Bardejovskej.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach vraj v žiadnom prípade nerušia. No nejazdia

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 197
  2. Vizuálny smog je problém 10 813
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 938
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 407
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 109
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 336
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 261
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 925
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 817

Téma: Dopravný podnik mesta Košice


Neprehliadnite tiež

Košický magistrát hovorí o 295-miliónovej pokute pre Remetovu Dúhu

Obe strany chcú získať zábezpeku z výstavby Kulturparku.

Eurovia opakuje, že dodrží termín opráv v Košiciach tratí

Tvrdia, že kanálové vpusty budú v požadovanej rovine.

Šarišský hrad bude mať 15-metrovú vyhliadkovú vežu

Od septembra by mala pribudnúť na Šarišskom hrade nová atrakcia.

Poznámka Mariána Špacaia

Z tretej ligy do priepasti

Kluby po vypadnutí majú ťažký osud.

Ľudí ohrozujú roje hmyzu. Hasiči: Nerobte zo seba hrdinov

Už zaznamenali dvojnásobný počet výjazdov oproti celému vlaňajšku.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Spor o Ústavný súd sa opakuje. Zmeny možno ani nebudú

Kiska zatiaľ vymenil štyroch sudcov z trinástich.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop