Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Časť trolejbusov si v Košiciach nechajú. Načo, zostáva záhadou

Predať všetky nechcú, lebo vraj s nimi ešte počítajú. Kedy, je vo hviezdach.

(Zdroj: Peter Jabrik)

KOŠICE. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) obhajuje predaj siedmich trolejbusov tým, že sú v zlom technickom stave a nie sú schopné bezpečne prepravovať cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neprezradili, či sú alebo nie sú pojazdné

„Z dôvodu čo najlepšieho zhodnotenia nevyužitého majetku sme sa rozhodli ich predať,“ vysvetlila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Pri vyhlásení súťaže, o ktorej už Korzár informoval, DPMK určil ceny vozidiel od 5027,20 eura po 6625,50 eura.

„Cenu stanovil znalec podľa ich veku a technického stavu,“ zdôvodnila Karaffová.

Skryť Vypnúť reklamu

To, či ide vzhľadom na cenu o nepojazdné trolejbusy, sme sa nedozvedeli.

„Vzhľadom na ich vek a technický stav považujeme cenu, určenú znalcom, za určujúcu,“ poznamenala k tomu.

Prečítajte si tiež: Košický dopravný podnik predáva sedem trolejbusov Čítajte 

Nejaké si nechajú. Načo, je otázne

Zaujímalo nás aj to, či dopravca plánuje predať v tomto roku i ďalšie trolejbusy.

S ich nasadením do výpravy sa v najbližších rokoch podľa všetkého nepočíta a už dva roky odstavené budú len naďalej zbytočne strácať na hodnote.

„Z 18 trolejbusov DPMK predáva len sedem, zvyšné ostávajú v majetku, respektíve v užívaní DPMK,“ dozvedeli sme sa.

Nedostali sme konkrétnu odpoveď na to, koľko trolejbusov si plánuje DPMK ponechať do ich prípadného opätovného nasadenia niekedy v budúcnosti.

„Prvoradou úlohou DPMK je bezpečná preprava cestujúcich. Priemerný vek našich trolejbusov je 20 rokov a my nemôžeme v zmysle zákonov o prevádzke na dráhach a o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách zaradiť do výpravy vozidlá, ktoré podmienku bezpečnej prepravy nespĺňajú. Takéto konanie by mohlo byť kvalifikované ako verejné ohrozenie. Preto si ponecháme iba tie trolejbusy, ktoré by mohli v budúcnosti po základných úpravách znova prepravovať cestujúcich,“ konštatovala Karaffová.

Skryť Vypnúť reklamu

Kedy by mohla byť trolejbusová doprava opäť sprevádzkovaná, však neuviedla.

Zopakovala už vyše roka niekoľkokrát verejnosti prezentovaný postoj DPMK, že v meste Košice nie je zrušená, ale iba utlmená.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach definitívne skončili. Eurofondy ani nežiadali Čítajte 

Eurofondovou prioritou sú električky a depo

„Nevylučujeme, že k trolejbusom, ktoré vo vozovom parku DPMK zostanú, v budúcnosti pribudnú ďalšie vozidlá. Ďalší rozvoj tejto trakcie je však možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budeme môcť čerpať fondy EÚ. Tie potrebujeme nielen na nákup nových vozidiel, ale aj rekonštrukciu a modernizáciu trakčnej siete, napájacích a spätných káblov, stožiarov aj modernizáciu meniarní, ktoré boli spustené do prevádzky v roku 1993 a sú fyzicky a morálne zastarané.“

Tento argument pred časom spochybnil pre Korzár okrem iných aj niekdajší dlhoročný riaditeľ DPMK Igor Reiprich, za ktorého éry sa trolejbusy stali súčasťou košickej MHD.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Exšéf Reiprich: Dopravný podnik mesta Košice by nemal byť pokusný králik Čítajte 

Podľa Karaffovej naďalej platí, že trolejbusová doprava nie je pre DPMK preferovaným spôsobom prepravy cestujúcich a financie budú v najbližšom období smerovať do preferovaných trakcií.

„Tie mesto Košice určilo nasledovne: električky, autobusy (elektrobusy), trolejbusy,“ doplnila.

Dodala, že v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 – 2020 je prioritou nákup nových električiek a modernizácia električkového depa na Bardejovskej.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach vraj v žiadnom prípade nerušia. No nejazdia Čítajte 

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  2. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  8. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  9. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 6 984
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 476
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 926
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 195
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 132
  6. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 089
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 998
  8. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 737
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 1 623
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušan Kováčik prichádza na pojednávanie.

Dokazovanie v procese s bývalým špeciálnym prokurátorom je ukončené.


4 h
Prieskum politických strán september 2021. (AKO)

Do parlamentu by prešlo osem strán.


a 1 ďalší 2 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop
Skryť Zatvoriť reklamu