Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 17. august, 2017 | Meniny má Milica

Cestujúci v košickej MHD trvá na neoprávnenosti pokuty

Magistrát sa bude problémom 4-zastávkového lístka zaoberať.

Označenie R1. Mimokošický cestujúci si myslel, že to nie je spoj „R“, v ktorom štvorzastávkový lístok neplatí.(Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

KOŠICE. Ján Klukošovský ocenil, že Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) i mesto zareagovali na jeho kritiku a chystajú nejaké opravné opatrenia (oznam priamo vo vozidlách na linkách, kde sa 4-zastávkový lístok nemôže použiť).

Uviedol to v reakcii na vyjadrenia kompetentných k prípadu, o ktorom informoval Korzár v utorok. Naďalej však nešetrí kritikou.

„Bez médií by bola pokuta odpustená?“ pýta sa

Cestujúci, ktorý nie je z Košíc, zaplatil pokutu za to, že si v električke R1 označil štvorzastávkový cestovný lístok. Podľa prepravného poriadku a tarify DPMK nie je možné použiť ho v spojoch s označením „R“.

V otvorenom liste, ktorým sa obrátil aj na médiá, sa obhajoval tým, že nenastúpil do električky s označením „R“ (teda R s úvodzovkami), ale R1. Informácie na cestovnom lístku označil za nezrozumiteľné, preto sa udelením pokuty cíti byť „ukrivdený, ba priam okradnutý“.

Klukošovskému sa vo vyjadrení kompetentných nepozdáva výčitka, že sa najskôr neobrátil na zákaznícke oddelenie DPMK, ale na médiá.

„Mám to chápať tak, že ak by som z komunikácie vynechal médiá a neupozornil verejne na minimálne nemorálny stav pri preprave vozidlami DPMK, tak by mi pokuta bola odpustená, alebo aké iné riešenie by mi Zákaznícke centrum vedelo poskytnúť?“ položil otázku mestu aj DPMK.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Cestujúci dostal pokutu. Tvrdí, že text lístka je zmätočný

Nemať email na Zákaznícke centrum označil za komické

Pokutovaný muž zdôraznil, že on by sa aj veľmi rád obrátil na správne oddelenie, ale na webovej stránke dopravcu našiel iba email dpmk@dpmk.sk.

„Na aký iný email som mal písať svoje podnety, keď Zákaznícke centrum má uvedené iba platené telefónne číslo a táto situácia by si určite vyžadovala dlhší hovor? Nevidím dôvod míňať ďalšie financie z mojej strany. Prečo toto pre klientov dôležité oddelenie nekomunikuje s občanom inak ako telefonicky? V dnešnej dobe nedať klientom možnosť komunikovať elektronicky je z môjho pohľadu až komické.“

Dodal, že práve preto volil emailovú komunikáciu na spomínanú nájdenú adresu. Nerozumel, prečo nemohli odtiaľ jeho email preposlať na Zákaznícke centrum, ktoré by mohlo k celej situácii zaujať stanovisko.

Navyše pri Zákazníckom centre na webe našiel v zátvorke iba to, že rieši predpredaj lístkov a vybavovanie kariet.

Klukošovský vyzval DPMK, aby urobil nápravu a na svojej stránke uverejnil emailový kontakt na Zákaznícke centrum aj informáciu, že sa venuje i vybavovaniu reklamácií či sťažností.

„Teraz, keď už som informovaný o tom, že tieto „nedorozumenia“ rieši Zákaznícke centrum a vy tvrdíte, že s nimi sa dá dohodnúť aj na nejakom riešení, chcel by som vás požiadať o emailový kontakt na Zákaznícke centrum, aby som celú vec mohol postúpiť aj im,“ podotkol Klukošovský.

Mesto avizuje, že chystá zmeny

Naďalej je presvedčený, že mu pokuta „bola udelená napriek tomu, že som neporušil Prepravný poriadok DPMK“.

V ňom sa rovnako ako na lístku uvádza, že 4-zastávkový lístok nemožno použiť na spojoch s označením „R“.

Korzár vyzval DPMK aj mesto, aby zaujali stanovisko k tomu, či tiež považujú takéto označenie za zmätočné a čo s tým mienia robiť, aby nedochádzalo k pomýleniu najmä mimokošických a zahraničných cestujúcich.

Žiadali sme aj vysvetlenie, prečo na webovej stránke dopravcu nie je emailový kontakt na Zákaznícke centrum a aké riešenie ponúknu tomuto cestujúcemu, keď sa naň teraz obráti.

Kauza vyplavila aj to, že hoci cestujúci mal označený lístok, dostal plnú pokutu 60 eur. Rozdiel v cene medzi ním použitým 4-zastávkovým (50 centov) a 30-minútovým (60 centov) je pritom len 10 centov.

Nemožno teda tvrdiť, že by žiadne cestovné nezaplatil. Súčasný prepravný poriadok takéto prípady vôbec nerieši.

„Ide o neadekvátnu pokutu vzhľadom k výške škody,“ je presvedčený Klukošovský.

Zaujímalo nás, či mesto považuje za akceptovateľné, aby bola takáto nespravodlivá anomália naďalej zakotvená v Prepravnom poriadku DPMK.

Mesto sa konkrétne nevyjadrilo k týmto problematickým aspektom kauzy, ktorá vzbudila veľkú pozornosť našich čitateľov. Mieni sa však nimi zaoberať.

„Komunikujeme s DPMK o týchto problémových záležitostiach, plánujeme spoločnú prípravu návrhu pre poslancov mestského zastupiteľstva v Košiciach, ktorí by mali tieto problémovo vnímané záležitosti riešiť,“ dozvedeli sme od šéfa komunikačného referátu magistrátu Jozefa Marka.

Neprehliadnite tiež

Malú obec zadĺžila exstarostka až po uši, čelí žalobám

Bývalá starostka Lukačoviec mala spreneveriť takmer 300 000 eur.

Pozrite si budúci kruhový objazd za prešovskou autobusovou stanicou

Termín začatia stavby zatiaľ nie je známy.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerá situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

KOMENTÁRE

Po kríze pokračujeme

Trauma Dankovi ale prospeje, viac bude počítať vlastné limity a „žetóny“, ktorými disponuje.

SVET

Útoky v Madride zmenili španielsky pohľad na terorizmus

Španielsko sa v roku 2004 poučilo.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 274
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 463
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 911
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 619
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 432
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 359
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 292
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 240
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 116

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop