Korzár logo Korzár Košice
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Cestujúci v košickej MHD trvá na neoprávnenosti pokuty

Magistrát sa bude problémom 4-zastávkového lístka zaoberať.

Označenie R1. Mimokošický cestujúci si myslel, že to nie je spoj „R“, v ktorom štvorzastávkový lístok neplatí.Označenie R1. Mimokošický cestujúci si myslel, že to nie je spoj „R“, v ktorom štvorzastávkový lístok neplatí. (Zdroj: ilustračné - Judita Čermáková)

KOŠICE. Ján Klukošovský ocenil, že Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) i mesto zareagovali na jeho kritiku a chystajú nejaké opravné opatrenia (oznam priamo vo vozidlách na linkách, kde sa 4-zastávkový lístok nemôže použiť).

Uviedol to v reakcii na vyjadrenia kompetentných k prípadu, o ktorom informoval Korzár v utorok. Naďalej však nešetrí kritikou.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Bez médií by bola pokuta odpustená?“ pýta sa

Cestujúci, ktorý nie je z Košíc, zaplatil pokutu za to, že si v električke R1 označil štvorzastávkový cestovný lístok. Podľa prepravného poriadku a tarify DPMK nie je možné použiť ho v spojoch s označením „R“.

Skryť Vypnúť reklamu

V otvorenom liste, ktorým sa obrátil aj na médiá, sa obhajoval tým, že nenastúpil do električky s označením „R“ (teda R s úvodzovkami), ale R1. Informácie na cestovnom lístku označil za nezrozumiteľné, preto sa udelením pokuty cíti byť „ukrivdený, ba priam okradnutý“.

Klukošovskému sa vo vyjadrení kompetentných nepozdáva výčitka, že sa najskôr neobrátil na zákaznícke oddelenie DPMK, ale na médiá.

„Mám to chápať tak, že ak by som z komunikácie vynechal médiá a neupozornil verejne na minimálne nemorálny stav pri preprave vozidlami DPMK, tak by mi pokuta bola odpustená, alebo aké iné riešenie by mi Zákaznícke centrum vedelo poskytnúť?“ položil otázku mestu aj DPMK.

Prečítajte si tiež: Cestujúci dostal pokutu. Tvrdí, že text lístka je zmätočný Čítajte 

Nemať email na Zákaznícke centrum označil za komické

Pokutovaný muž zdôraznil, že on by sa aj veľmi rád obrátil na správne oddelenie, ale na webovej stránke dopravcu našiel iba email dpmk@dpmk.sk.

Skryť Vypnúť reklamu

„Na aký iný email som mal písať svoje podnety, keď Zákaznícke centrum má uvedené iba platené telefónne číslo a táto situácia by si určite vyžadovala dlhší hovor? Nevidím dôvod míňať ďalšie financie z mojej strany. Prečo toto pre klientov dôležité oddelenie nekomunikuje s občanom inak ako telefonicky? V dnešnej dobe nedať klientom možnosť komunikovať elektronicky je z môjho pohľadu až komické.“

Dodal, že práve preto volil emailovú komunikáciu na spomínanú nájdenú adresu. Nerozumel, prečo nemohli odtiaľ jeho email preposlať na Zákaznícke centrum, ktoré by mohlo k celej situácii zaujať stanovisko.

Navyše pri Zákazníckom centre na webe našiel v zátvorke iba to, že rieši predpredaj lístkov a vybavovanie kariet.

Klukošovský vyzval DPMK, aby urobil nápravu a na svojej stránke uverejnil emailový kontakt na Zákaznícke centrum aj informáciu, že sa venuje i vybavovaniu reklamácií či sťažností.

Skryť Vypnúť reklamu

„Teraz, keď už som informovaný o tom, že tieto „nedorozumenia“ rieši Zákaznícke centrum a vy tvrdíte, že s nimi sa dá dohodnúť aj na nejakom riešení, chcel by som vás požiadať o emailový kontakt na Zákaznícke centrum, aby som celú vec mohol postúpiť aj im,“ podotkol Klukošovský.

Mesto avizuje, že chystá zmeny

Naďalej je presvedčený, že mu pokuta „bola udelená napriek tomu, že som neporušil Prepravný poriadok DPMK“.

V ňom sa rovnako ako na lístku uvádza, že 4-zastávkový lístok nemožno použiť na spojoch s označením „R“.

Korzár vyzval DPMK aj mesto, aby zaujali stanovisko k tomu, či tiež považujú takéto označenie za zmätočné a čo s tým mienia robiť, aby nedochádzalo k pomýleniu najmä mimokošických a zahraničných cestujúcich.

Žiadali sme aj vysvetlenie, prečo na webovej stránke dopravcu nie je emailový kontakt na Zákaznícke centrum a aké riešenie ponúknu tomuto cestujúcemu, keď sa naň teraz obráti.

Kauza vyplavila aj to, že hoci cestujúci mal označený lístok, dostal plnú pokutu 60 eur. Rozdiel v cene medzi ním použitým 4-zastávkovým (50 centov) a 30-minútovým (60 centov) je pritom len 10 centov.

Nemožno teda tvrdiť, že by žiadne cestovné nezaplatil. Súčasný prepravný poriadok takéto prípady vôbec nerieši.

„Ide o neadekvátnu pokutu vzhľadom k výške škody,“ je presvedčený Klukošovský.

Zaujímalo nás, či mesto považuje za akceptovateľné, aby bola takáto nespravodlivá anomália naďalej zakotvená v Prepravnom poriadku DPMK.

Mesto sa konkrétne nevyjadrilo k týmto problematickým aspektom kauzy, ktorá vzbudila veľkú pozornosť našich čitateľov. Mieni sa však nimi zaoberať.

„Komunikujeme s DPMK o týchto problémových záležitostiach, plánujeme spoločnú prípravu návrhu pre poslancov mestského zastupiteľstva v Košiciach, ktorí by mali tieto problémovo vnímané záležitosti riešiť,“ dozvedeli sme od šéfa komunikačného referátu magistrátu Jozefa Marka.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 550
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 496
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 170
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 326
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 987
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 625
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 363
  8. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 7 236
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 191
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Priebežné výsledky plošného testovania.

K horším sa ešte môže prehupnúť Prešov a Spišská Nová Ves.

4 h
Vodič ukázal policajtom SMS-ku.

Ľudia často tvrdia, že idú k lekárovi.

1 h
Podľa magistrátu zamestnávateľ nemá na základe čoho vyžadovať špeciálnu formu dokladu.

Magistrát: Nevidíme dôvod na duplicitné vydávanie.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

21 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

8 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Bez opozície by neprešiel.

18 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop