Korzár logo Korzár Košice

Autá pri Auparku už jazdia po novej ceste, niektorí vodiči zmätkujú

Jazdný pruh smerom na Štúrovu otvorili v utorok popoludní.

Autá už nemusia úsek obchádzať cez Fejovu ulicu.Autá už nemusia úsek obchádzať cez Fejovu ulicu. (Zdroj: Pavel Titl)

KOŠICE. Prvé autá prešli v utorok poobede novým úsekom cesty, ktorý má odľahčiť hustú premávku pri Auparku aj na Fejovej, kadiaľ roky viedla vodičmi kritizovaná obchádzka.

Pritom ešte v pondelok magistrát ako správca a stavebník novej cesty informoval, že rátali s tým, že pruh otvoria tento týždeň, „ale silné mrazy zatiaľ bránia dokončiť niektoré činnosti, potrebné pre sprejazdnenie pruhu a novej križovatky. Aktuálne budeme verejnosť informovať o otvorení pruhu,“ uviedol v pondelok šéf komunikačného referátu mesta Jozef Marko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pruh nakoniec sprejazdnili v utorok popoludní a informoval o tom jeho projektant Pavel Titl.

Radnica niekoľko hodín nato poslala médiám tlačovú správu. Nevysvetlila, prečo v pondelok informovala tak, akoby tento týždeň pruh nemal byť otvorený, a v utorok už to zrazu bolo inak.

Titl: Bolo to plánované

Titl pre Korzár povedal, že utorkové otvorenie cesty bolo plánované od minulého týždňa.

„Mesto dalo prísľub, že to bude do konca januára, a my sme robili všetko tak, aby sa to splnilo. Bolo treba skoordinovať umiestnenie dopravného značenia s novým nastavením semaforov, čo nie je možné robiť za treskúcej zimy,“ vysvetlil nám dopravný inžinier.

Titl opísal, že v súčinnosti s mestom a dopravnou políciou sa tam v utorok okrem prestavenia semaforov v priebehu štyroch hodín menilo a dopĺňalo spolu 21 zvislých dopravných značiek a šesť sa demontovalo, pričom všetko robili tak, aby nemuseli zastaviť dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Video: Korzár/Jaroslav Vrábeľ

Zmätení vodiči aj chodci

Napríklad značka informujúca o zmene organizácie dopravy pred križovatkou smerom od Auparku bola osadená asi hodinu po spustení nového pruhu.

V tom čase už bolo jasné, že niektorí vodiči nie sú celkom zorientovaní. Viacerí, ktorí chceli pri Auparku odbočiť vľavo na Južnú triedu, sa totiž naďalej radili do pravého pruhu, z ktorého to ešte do pondelka bolo možné.

Lenže od utorka sa už z neho dá pokračovať iba rovno, a tak uprostred križovatky ostali prekvapene stáť, prečo idú autá oproti a oni nemôžu odbočiť. A vozidlá za nimi museli náhle brzdiť.

Podľa vyjadrenia motoristu, ktorý tadiaľ v utorok prechádzal, hrozia kolízie.

„Viacerí vodiči jazdia po pamäti. Roky boli totiž zvyknutí na to, že oba pruhy od Auparku boli odbočovacie.“

SkryťVypnúť reklamu

Ďalší upozorňujú, že chodci aj v utorok prebiehali na červenú, keď jeden pruh stál a druhý bol prázdny, ale musia si uvedomiť, že odteraz už nestoja naraz oba pruhy, ale jeden má zelenú.

Titl pripustil, že medzi motoristami sa nájdu počas prvých dní takí, čo jazdia po pamäti, a možno zazmätkujú.

„Preto by som odporúčal zvýšiť pozornosť všetkých účastníkov cestnej premávky, vrátane chodcov. Je potrebné sledovať dopravné značenie, vrátane vodorovného, aj upravenú cestnú svetelnú signalizáciu,“ zdôrazňuje.

Prečítajte si tiež: Pruh pri Auparku je hotový, ale neprejazdný Čítajte 

Kratšia zelená, zápcha pri Dargove

Titl vysvetľuje, že upravili aj dĺžky zelených najmä v križovatke Štúrova – Fejova – Mojmírova, kde sa skrátili časy na výjazde z Fejovej, aj od OC Dargov, keďže sa vložil nový smer od protipruhu.

Práve na nezvyčajné zápchy pri Dargove sa v utorok sťažovali motoristi na dopravnom servise na facebooku.

„Ale ráta sa s tým, že touto úpravou organizácie dopravy sa zníži počet áut z Fejovej aj od Hiltonu, ktoré už by mali jazdiť v novej trase,“ opisuje Titl predpokladané správanie vodičov.

Podľa neho by nový pruh mali využívať aj autobusy Eurobusu.

Avizuje tiež, že nový pruh a prirodzené presmerovanie časti dopravy naň vytvárajú podmienky pre možné rozhodnutie mesta urobiť plánovanú pešiu zónu na Námestí osloboditeľov pred Hiltonom a Dargovom, v úseku medzi Bottovou a Mojmírovou, kde by už nejazdila osobná doprava, len MHD.

Stavalo mesto, platí Aupark

Stavebníkom nového pruhu bolo mesto, práce realizovala spoločnosť Aupark, resp. HB Reavis Management.

„Dôvodom výstavby pruhu boli podnety občanov, zámer vedenia mesta odľahčiť od dopravy a jej negatívnych vplyvov obytnú časť Fejovej a snaha minimalizovať v lokalite dĺžku dopravnej trasy východ – západ,“ uviedlo mesto.

„Chcem poďakovať všetkým Košičanom i motoristickej verejnosti za trpezlivosť, verím, že budú spokojní, a nový pruh im bude ešte dlho slúžiť k ich maximálnej spokojnosti,“ vyjadril sa v tlačovej správe primátor Richard Raši (Smer).

Celá stavba stála 107-tisíc eur a zaplatiť ju má v zmysle starých zmlúv s mestom Aupark.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 504
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 406
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 973
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 786
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 348
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 568
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 201
  1. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  2. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 717
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 864
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 841
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 921
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 845
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 278
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 928
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 372
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  2. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 717
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 864
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 841
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 921
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 845
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 278
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 928
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 372
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu