KOŠICE. Pred niekoľkými dňami nám do redakcie napísal dôchodca z okolia Trebišova, aby sa s našimi čitateľmi podelil o svoju čerstvú skúsenosť s dodávateľom plynu – spoločnosťou Innogy.
Ján: Znovu nás oklamali
Ján B. dostal zásielku od Innogy s novou zálohovou platbou za plyn. Prekvapila ho, a tak zatelefonoval do firmy, čo to má znamenať.
„Oznámili mi, že nárast ceny vznikol preto, že v roku 2016 boli pevné sadzby na úrovni 4,98 eura, ale po Ficovom zvýšení išli na 10,66 eura. Po následnej Ficovej oprave sa však mali vrátiť znova na cenu z roku 2016, teda 4,98 eura. Ale ako pani povedala, nevrátili sa. Vraj vznikol, doslova mi povedala, kompromis a cena je teraz 6,91 eura,“ uvádza Ján B. a dodáva, že „podľa tohto premiér Fico vedome klame“ aj po tom, čo v médiách prezentoval, že sa ceny vracajú na úroveň roku 2016.
„No nevrátili sa. Znova a znova sme boli oklamaní. Pýtam sa – dokedy ešte? Ja ne-chcem žiť v takomto štáte, kde sa klame a okráda,“ napísal redakcii rozhorčený dôchodca.
Pýtali sme sa v spoločnosti Innogy a aj na Úrade pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), ktorý mal novú vyhlášku s cenami na úrovni roku 2016 zverejniť koncom minulého týždňa.
„Vyhláška sa nemení. Celkové náklady pre odberateľov plynu budú v roku 2017 nižšie ako v roku 2016,“ informoval Korzár hovorca ÚRSO Radoslav Igaz.
Ako vyplynulo z informácií od Innogy, už odoslané faktúry a predpisy zálohových platieb boli vystavené na základe v tom čase platných cenových rozhodnutí a aj podľa usmernenia ÚRSO zo dňa 7. februára 2017 sa vyúčtovacie faktúry majú uhradiť.
Prosia zákazníkov o zhovievavosť
Innogy je dcérskou spoločnosťou Východoslovenskej energetiky (VSE).
„Spôsob výpočtu ceny a jej štruktúra by sa mala vrátiť na úroveň roka 2016,“ potvrdila špecialistka komunikácie VSE Katarína Šulíková.
Dodala, že spoločnosť si ešte bude musieť počkať na nové cenové rozhodnutia, a preto prosia zákazníkov o zhovievavosť.
„Keď dôjde k všetkým legislatívnym zmenám a budú vydané všetky potrebné rozhodnutia, budeme postupovať v súlade s nimi a budeme prepočítavať koncové ceny a preddavkové platby,“ vysvetlila Šulíková.
Ak už zákazníci prvé preddavky zaplatili, tieto im budú započítané. Zákazníci podľa jej slov nemusia posielať žiadne podnety vo vzťahu k preddavkom, či faktúram.
„Len čo vstúpia nové predpisy do platnosti, bude naša spoločnosť zákazníkov bezodkladne informovať,“ sľúbila zástupkyňa VSE.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári