Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš
Nájdete nás na webe

Aktivisti: Spoločný podnik s mestom zabetónuje EEI v Košiciach

Mesto považuje nápad za racionálny. Odporcovia za najhorší.

Platené parkovanie. Podelia sa o zisky aj náklady mesto s EEI?(Zdroj: Peter Jabrik)

KOŠICE. Spoločnosť EEI vo štvrtok odovzdala magistrátu list, v ktorom ponúka dva varianty vzniku spoločnej parkovacej firmy bez nutnosti vložiť do nej priamy kapitál zo strany mesta.

Uvádza sa to v tlačovej správe, ktorú vo štvrtok zverejnil mediálny zástupca EEI Karol Wolf.

Článok pokračuje pod video reklamou

Wolf: Sme pripravení rokovať kedykoľvek

Parkovacia firma, ktorá na základe zmluvy s mestom prevádzkuje systém plateného parkovania v Košiciach, novým návrhom reagovala na požiadavku mesta zo 6. októbra 2016 doplniť stanovisko EEI ku založeniu spoločného podniku.

„EEI je pripravená rokovať o tom s predstaviteľmi mesta, kedykoľvek sa tak vedenie mesta rozhodne,“ podotkol Wolf.

Doplnil, že spoločná parkovacia spoločnosť pre obsluhu parkovacích systémov na území akéhokoľvek mesta je štandardne využívaný inštrument na celom svete.

EEI predložila dva varianty

EEI v liste navrhuje dva varianty vzniku spoločného podniku.

Prvým je vznik novej spoločnosti, ktorá sa bude venovať výlučne parkovaniu na území mesta Košice. V nej navrhuje EEI pomer 50:50 bez nutnosti mesta vložiť do firmy priamu finančnú investíciu.

V druhom variante ponúka mestu majetkový vstup do celej spoločnosti EEI a príslušný podiel na všetkých výnosoch firmy zo všetkých projektov, ktoré na území Slovenska realizuje.

„Druhý variant by pravdepodobne vzhľadom na veľkosť a trhové postavenie EEI znamenal minoritný podiel mesta na celej spoločnosti,“ spresnil Wolf.

Prečítajte si tiež: Firma EEI ponúka mestu Košice spoločný podnik pre parkovanie

Mesto chce ísť len fifty-fifty

Hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová uviedla v reakcii, že primátor Richard Raši (Smer) predložil návrh na založenie spoločného podniku ešte na rokovaní mestského zastupiteľstva 12. septembra 2016 a poslanci jeho návrh podporili.

„EEI pripravila prvotný návrh. Mesto však s návrhom minoritného zastúpenia v spoločnom podniku nesúhlasilo.“

V aktuálnom návrhu EEI sú podľa nej akceptované pripomienky mesta, ale bude ho ešte analyzovať.

„Je už teraz dôležité, že obsahuje podmienku minimálne 50-percentného podielu mesta v spoločnom podniku. Mesto sa zároveň stane reálnym spoluprevádzkovateľom parkovacieho systému v Košiciach. Bez toho, aby investovalo čo i len jedno euro, bude minimálne 50-percentným vlastníkom investície do parkovacieho systému,“ pripomenula Šnajdárová.

Odporcovia šíria podľa mesta vandalizmus

Hovorkyňa mesta zdôraznila, že zároveň sa mesto vyhne mnohomiliónovým súdnym sporom, ako to bolo pri protiprávnom vypovedaní zmlúv v kauzách Strelingstav a OutClaim.

„Veríme, že tento model uspokojí aj odporcov doterajšieho zavádzania parkovacieho systému, ktorí mystifikovali verejnosť tvrdeniami, že mesto takto prichádza o milióny eur. V spoločnom podniku tieto iluzórne milióny pozornosti mesta určite neuniknú,“ uzavrela Šnajdárová.

Aktivisti už vlani v decembri kritizovali možnosť vytvorenia spoločného podniku a tvrdili, že ide o najhoršie možné riešenie.

Zopakovali to aj teraz.

„Akýkoľvek racionálny návrh, ktorý sa týka parkovania v našom meste, bude vždy napadnutý aktivistami – odporcami, ktorí šíria v Košiciach nenávisť, neznášanlivosť a vandalizmus. Možno aj kvôli takýmto prejavom sa na Slovensku nebezpečne šíri extrémizmus,“ povedal k tomu vo štvrtok šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.

Prečítajte si tiež: Raši navrhol vytvoriť spoločnú firmu mesta a EEI

Aktivisti: My sme extrémisti? Na smiech

„Problém je, že mesto zatiaľ s ničím racionálnym v parkovaní neprišlo, od začiatku len ‚láta, pláta‘ a ochraňuje biznis EEI, a to napriek tomu, že babráctvo prevádzkovateľa systému parkovania je do očí bijúce. Chápeme, že mesto a EEI nemajú spôsob, ako dôkazy svojej neschopnosti vyvrátiť, a tak oprávnenú kritiku aktivistov spájajú s extrémizmom. Táto ‚argumentácia‘ vedenia mesta je už na smiech a je tak typicky smerácka,“ nechal sa počuť Henrich Burdiga z iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent – občianska neposlušnosť.

„Áno, najlepšia obrana je útok. Desať rokov tu vládne strana Smer, ktorej predstavitelia sú aj v meste Košice. Tí istí, ktorí údajne tvoria vládu proti extrémizmu, tí istí, ktorí ovládajú políciu, armádu, tajné služby a všetky zložky štátu, ktoré majú povinnosť i kompetencie bojovať proti extrémizmu. Na preferenciách ĽS NS jasne vidno ich výsledky,“ reagoval Ladislav Lörinc z iniciatívy Nechcem platiť EEI za parkovanie pred blokom.

Boja sa zabetónovania EEI

Vytvorenie spoločného podniku bude podľa aktivistov znamenať zabetónovanie EEI v Košiciach „na večné veky“.

Zdôraznili, že mesto má všetko potrebné na to, aby si dokázalo parkovanie riešiť samo „bez príživníkov“.

„Ak tu niekto niekoho potrebuje, tak EEI potrebuje mesto, lebo bez neho biznis EEI skončil. EEI si len spočítala 2 a 2 a došla k tomu, že keď Raši a Smer nevyhrajú voľby o 2 roky, nový primátor dostane EEI preč minimálne z nových zón do 2 – 3 mesiacov po voľbách. EEI sa potrebuje len zabetónovať v Košiciach. To ale do budúcnosti spôsobí problémy. Ak sa mesto bude chcieť zbaviť EEI v spoločnom podniku, bude to veľmi ťažké a nie bez finančných dopadov. Nepomôže ani zmena primátora,“ upozornil Burdiga.

Podľa Lörinca EEI na základe doterajších skúseností dokázala, že nevie robiť parkovaciu politiku, nedokáže zabezpečiť sľubované výhody pre rezidentov a nevybuduje žiadnych 1500 parkovacích miest.

„Je skoro marec 2017 a mesto by sa radšej namiesto komunikovania nezmyslov malo sústrediť na to, kde sú sľubované parkovacie miesta od firmy EEI, ktorá má zmluvu od roku 2012,“ podotkol Lörinc.

V čase, keď sa podľa neho Raši snaží utiecť za predsedu KSK, nemá EEI istú budúcnosť, a preto je ochotná spojiť sa s mestom zdanlivo zadarmo.

„Toto spojenie však bude znamenať, že EEI sa zabetónuje v meste na dlhší čas (minimálne do roku 2027 – pozn. red.), ako je teraz zazmluvnené (do roku 2022 – pozn. red.). Znamená to tiež, že sa dostane na košické sídliská cez tento zmiešaný podnik,“ uzavrel Lörinc.

Prečítajte si tiež: Podľa poslanca Špaka mestský podnik parkovanie nevyrieši

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 413
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 023
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 574
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 078
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 738
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 4 722
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 239
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 715
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 911
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 042

Téma: Platené parkovanie v Košiciach


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parkovanie (Trenčín), Parkovanie (Trnava)

Neprehliadnite tiež

Lietadlo, ktorým letel Raši do USA, malo technické problémy

Delegácia zvolila náhradné riešenie, aby stihla rokovanie.

Lesníci: Povodne v Tatrách naplnili predpovedaný scenár

Ochranári oponujú, že extrémne zrážky by nezachytil žiadny les.

Podozrenie na osýpky zaznamenali už aj vo Vranove a Trebišove

Podozrenie na osýpky zaznamenali aj v ďalších okresoch.

Povodeň pod Tatrami ustúpila, odstraňujú škody

SHMU stále varuje pred dažďom a povodňami.

Čižnár potvrdil to, na čo sme poukazovali, tvrdia farmári

V hre je stále aj návrat farmárov do Bratislavy.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Noční vlci sú slušní a kladú tu vence. Na obavy nevidím dôvod

Exminister vnútra Robert Kaliňák zo Smeru hovorí, že Noční vlci na Slovensku nie sú zatiaľ žiaden problém.

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

SVET

Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku

Maria Butinová sa zblížila s republikánmi, aby mohla mať viac vplyvu.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop