Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Polícia tvrdí, že za zápchy môže rýchlo rastúci počet áut

Košický hovorca Szabó: Z dlhodobého hľadiska je to neudržateľné.

Počet áut v kraji aj okresoch. Je ich stále viac, ročne pribúdajú tisícky.Počet áut v kraji aj okresoch. Je ich stále viac, ročne pribúdajú tisícky. (Zdroj: KR PZ KE)

KOŠICE. Spoločnosť TomTom zverejnila v uplynulých dňoch výročnú správu s detailnými informáciami o dopravnej situácii v najupchatejších mestách.

V rebríčku skončili Košice spomedzi 215 sledovaných európskych miest na 150. priečke (v rámci sveta boli na 257. mieste).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Špecifikovali, že šoféri v Košiciach strávia za volantom navyše, pre zápchy na cestách, ročne 85 hodín, teda 3,5 dňa.

Polícia: Áut aj vodičov pribúda

Krajský dopravný inšpektorát v Košiciach argumentuje, že dôvodom kolón je mimoriadne dynamický medziročný nárast osobnej automobilovej dopravy, aj držiteľov vodičských oprávnení.

SkryťVypnúť reklamu

„Po Košiciach sa nepohybujú len vozidlá s evidenčným číslom Košíc, ale aj s ostatnými v rámci kraja. Nehovoriac o množstve firemných áut, ktoré sú evidované v Bratislave, ale jazdia v Košiciach,“ vysvetľuje krajský policajný hovorca Alexander Szabó.

Prečítajte si tiež: Na košických cestách strávia vodiči v zápchach ročne 85 hodín Čítajte 

Cestná sieť sa nemení

Dodáva, že nárast evidovaných vozidiel a nových vodičov nie je priamo úmerný stavu cestnej siete.

„Tá sa nijako nemení a ostáva stále rovnaká, možno až na malé výnimky. Z dlhodobého hľadiska je to neudržateľná situácia. Ďalším faktorom, ktorý môžeme pozorovať tak v rannej, ako aj poobednej dopravnej špičke, je, že vo väčšine osobných vozidiel je len sám vodič. Nesmieme však zabudnúť ani na tranzitnú dopravu, ktorá taktiež medziročne narastá a križuje dôležité dopravné uzly v meste,“ uzavrel Szabó.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vodiči hromžili. Takto vyzerali zápchy na košických cestách Čítajte 

Za 12 rokov aj plus 100 %

Z policajných štatistík vyplýva, že v Košiciach bolo v roku 2005 evidovaných 70 501 vozidiel a v roku 2016 to bolo až 113 342.

Čo sa týka počtu vodičov, tých polícia v roku 2011 evidovala v Košiciach 155 494 a vlani až 164 573.

Markantný je aj nárast počtu áut na okolí Košíc.

V roku 2005 bolo registrovaných 27 669 vozidiel, vlani 55 018, čo je asi dvojnásobok.

Skoro každý má auto

Navyše na okolí Košíc polícia vlani evidovala 56 960 vodičov, čo znamená, že takmer každý vodič má auto.

„Pokiaľ sme mali v roku 2005 v Košickom kraji evidovaných 199 465 vozidiel, v minulom roku ich bolo až 352 914,“ dodáva Szabó.

Výrazný nárast počtu áut je v každom okrese kraja, najmarkantnejší asi v okrese Gelnica, kde ich bolo v roku 2005 evidovaných 4 877, vlani až 10 124.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 292
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 538
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 057
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 710
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 6 124
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 214
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 037

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu