Autoservice Spira
Najmodernejší autoservis východného Slovenska a Podkarpatskej Rusi.
Košická firma Autoservice Spira je bezpochyby najväčšia a najmodernejšie vybavená opravovňa automobilov na celom území východného Slovenska a Podkarpatskej Rusi. Precízna práca a kvalitné súčiastky sú zárukou prvotriednych služieb tak pre automobilistov, ako aj pre motoristov. Nejeden certifikát i pochvalný list dokazuje, že široké obecenstvo je so službami firmy nadmieru spokojné.

Úspech autoservisu tkvie predovšetkým vo výbere a zamestnávaní fundovaných odborníkov. S milimetrovou presnosťou sú schopní vykonať akúkoľvek opravu aj tých najmodernejších automobilov, motocyklov i traktorov. Dokonale zariadená dielňa vyrába piesty na stroji s diamantom z najkvalitnejších Rolls-Royce materiálov. Motoristov čaká veľký sklad najrôznejších elektrosúčiastok i akumulátorov značky Varta, Bosch a Scintilla.
Na čele servisu stojí Zoltán Spira, ktorý vybudoval z tejto firmy značku svetového rangu. Košickí automobilisti však poznajú obľúbeného „Zoliho" nie len ako vynikajúceho obchodníka, ale aj ako dobrého športovca. Z jeho menom sa totiž spájajú mnohé automobilové preteky. Chytrejšieho a odvážnejšieho závodníka by sme na východnom Slovensku sotva našli.
(Autó és Sport, marec 1936)
Obrovský záujem o jarnú výstavu „Praga"
Včerajšia výstava automobilov spoločnosti Praga Automobily Spol. s.r.o. v košickom hoteli Schalkház sa tešila obrovskému záujmu publika. Karol Stollmann so svojimi spolupracovníkmi vyčarovali behom 24 hodín z veľkej sály hotela čarokrásnu výstavnú halu.

Miestnosť ponúka nevšedný pohľad na 30 novučičkých áut značky Praga. V trblietajúcej žiare lustrov pôsobia veľmi luxusne. Z každého auta vyžaruje elegancia a línia. Dennodenne prúdia okolo nich davy zvedavcov a nadšencov štvorkolesových tátošov. Už predvčerom, teda pred dokončením otvorenia výstavy, sa predali dve. Jedno si kúpil Ábriš Lehoczky z Jelšavy a druhé istý košický dôstojník.
Už pri vchode do sály budilo pozornosť návštevníkov tmavomodré viacúčelové vozidlo so šesťvalcovým motorom v cene 52 000 Kč. Miláčikom dám sa však stal béžový Picolo Roadster v cene 44-tisíc korún. Pred autom boli vystavené trofeje vybojované Karolom Stollmannom v roku 1929 počas tatranských vytrvalostných závodov. Na pravej strane sály od hlavného vchodu našli umiestnenie nasledujúce automobily: šesťvalcový Featon Alfa sivej farby (49 tisíc Kč), päťmiestny Cond Interieur so zlatými pásikmi (59 tisíc Kč), skvelá štvorvalcová zlatá Alfa (45 tisíc Kč) a béžový Cond Interieur so šiestimi valcami (59 tisíc Kč).
Skutočné sťahovanie národov prepuklo okolo malého sivého Picola. Medzi panskými šoférmi je toto auto pravým ideálom so svojimi 300 korunami ročnej dane a spotrebou siedmich litrov benzínu. Oprávnene patrí medzi automobily s najnižšou spotrebou na celom kontinente. Jeho cena predstavuje 41 tisíc Kč.
Veľkú senzáciu vyvolala kombinovaná šesťvalcová Alfa za 56 tisíc Kč s letnou aj zimnou karosériou. Vďaka precíznosti línií len bystré a skúsené oko dokáže spozorovať možnosť výmeny karosérie tohto auta.

Čestné miesto výstavy zaujala pýcha továrne Praga - prekrásne vypracovaná Alfa s niklovanými tlmičmi. Auto dorazilo priamo z výstavy vo Varšave a nemusíme zdôrazňovať, že budilo veľkú pozornosť košického obecenstva.
Výstava v hoteli Schalkház potrvá do 4. mája 1930.
(Autó és Sport, máj 1930)
Východoslovenských šoférov ohrozujú banditi a vydierači
Od našich členov automobilového klubu počujeme neustále ponosy o tom, že na cestách ich zastavujú rôzne podivné živly, ktoré sa im všelijako vyhrážajú. Pred časom sa takýto prípad stal jednému nášmu členovi klubu, ktorého zastavili v blízkosti Košíc. Išlo o neznámeho muža, ktorý našiel na okraji cesty ležať opitého cyklistu. Vo viere, že ho zrazilo auto a v snahe pomôcť mu, okamžite zastavil naokolo prechádzajúci automobil nášho člena klubu. Poprosil ho, aby „zrazeného" cyklistu vzal so sebou do nemocnice. No v tom sa z ničoho nič zjavil vzdialený príbuzný „obete", ktorý miesto poďakovania doslova vyletel na nášho šoféra v presvedčení, že ho zrazil práve on. Napísal si jeho evidenčné číslo a všelijako sa mu vyhrážal. Medzitým sa prihrnul z okolia slušný dav zvedavcov. Nevinný šofér sa tak ocitol vo veľmi ošemetnej situácii a trvalo mu veľmi dlho, kým dokázal svoju nevinu v celom incidente. Nakoniec sa ukázalo, že „obeť nehody" spadla do priekopy pod vplyvom alkoholu, teda vlastným pričinením.

Ďalší prípad zažili členovia iného košického automobilového klubu, ktorých cestou z Vysokých Tatier do Košíc neďaleko Spišského Podhradia prekvapilo v strede cesty bezvládne ležiace telo. Šoféri odstavili svoje autá a pristúpili k neznámemu objektu. Na ich veľké prekvapenie nešlo o človeka, ale o slamenú figúru oblečenú v sedliackom odeve. Keďže sa už v minulosti ukázalo, že pocestní zlodeji pracujú s podobnými praktikami, šoféri nečakali ani sekundu a rýchlo opustili miesto s čudesnou nástrahou.

Medzičasom odsúdil súd v Rimavskej Sobote vodcu gemerskej bandy, ktorá pri krajinskej ceste pri Rožňave priviazala k stromu jedného zo svojich druhov ako návnadu. Podarilo sa im zastaviť jedno košické auto, no nepochodili, pretože posádka bola našťastie vyzbrojená revolvermi. Po niekoľkých výstražných strelách sa banditi rozutekali.
(Autó és Sport, október 1932)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári