KOŠICE. Ako sa postupne rozbiehajú práce na Modernizácii električkových tratí (MET), začínajú sa Košičania čoraz intenzívnejšie zaujímať aj o to, čo sa po jej ukončení na jednotlivých úsekoch zmení.
Niektorí sa teda až v tomto období dozvedajú, ako bude vyzerať zmodernizovaná trať v blízkosti ich bydliska, hoci je to známe už nejaký ten rok.
Terasan: Príde mi to ako krivda
Pán Martin natrafil na informáciu o chystanej rekonštrukcii úseku od Krajského súdu po kruhový objazd na Moldavskej ceste.
Zaujalo ho, že mal byť podľa pôvodného zámeru zatrávnený koľajový kryt medzi križovatkou s Idanskou a Dunajskou ulicou a zastávkou Zimný štadión rovnako, ako je to už na Štúrovej, Kuzmányho či pri Auparku.
Do samotného projektu sa však zapracovala verzia so zaasfaltovaním celého koľajového zvršku.
„Zaujíma ma, prečo zatrávnenie trate vypadlo z projektu a či si obyvatelia tejto časti Terasy nezaslúžia mať trávnatú, estetickú a tichú trať. Napríklad Trieda SNP má byť zatrávnená celá, a tak mi to príde ako krivda voči ostatným obyvateľom tohto sídliska,“ posťažoval sa Korzáru pán Martin, ktorý býva v tejto lokalite.
Marko: Bola to požiadavka dopravného podniku
Šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko reagoval, že na Triede SNP naozaj bude električková trať prevažne zatrávnená okrem prejazdov, priechodov pre chodcov a pod.
Potvrdil aj to, že pôvodne projekt skutočne počítal i so zatrávnením časti úseku medzi súdom a kruhovým objazdom.
„Dopravný podnik mesta Košice však požiadal na rokovaní v marci 2015, aby bola električková trať zadláždená. V tomto úseku nie je možné vybudovať pre električkovú trať samostatné dopravné teleso, ktoré by umožňovalo jeho zatrávnenie. Ide o taký výrazne dopravne exponovaný úsek, že v prípade zaplnenia komunikácie smerom od kruhového objazdu do centra mesta stojacimi autami v dopravnej špičke musí byť prejazdná najmä pre prostriedky MHD aj električková trať, ktorá je tak dôležitou súčasťou celej komunikácie,“ vysvetlil Marko dôvody korekcie pôvodného zámeru.
Zhotoviteľ (Eurovia SK) by mal na tejto časti diela začať s prácami podľa zverejneného harmonogramu v marci 2018.
Na Triede SNP sa robotníci zrejme objavia v júni tohto roka, keď sa má najprv odstaviť trať od kina Družba ku Amfiteátru.
KDE SA TIEŽ CHYSTAJÚ ROBIŤ
Zavrú križovatku Letná – Zimná – B. Němcovej
Okrem momentálne už modernizovaných úsekov B. Němcovej – Zimná a križovatka VSS sa má začať robiť podľa harmonogramu od apríla na dvoch častiach trate: Amfiteáter (mimo) – Radnica Starého Mesta a Komenského.Eurovia SK na žiadosť Korzára o potvrdenie, resp. upresnenie týchto termínov od piatka nereagovala.Mesto v pondelok informovalo, že po Veľkej noci (na základe požiadavky z DPMK 19. 4. 2017) chystá Eurovia SK najmä kvôli vodovodu a kanalizácii kompletnú uzáveru úseku od Námestia Maratónu Mieru po odbočku na Komenského ulicu.Tento týždeň uzavrú na sobotu a nedeľu križovatku Letná – Zimná – B. Němcovej, kde musia kompletne vybrať koľajnice. Všetko spravia podľa mesta tak, aby od pondelka bola križovatka opäť prejazdná.Počas tohto víkendu preto dočasne odklonia autobusové linky 19 a 22, nebudú zastavovať na zastávkach Technická univerzita a Poliklinika Sever.Obchádzková trasa povedie okolo Radnice Starého mesta, kde spoje jednosmerne zastavia na Bačíkovej, a cez Československej armády, kde zastavia na mimoriadnej zastávke Zimná. Tá bude umiestnená pri obchodnom dome Tip Top.Na zastávke Amfiteáter zastavia linky 19 a 22 na stanovišti autobusov pri Tatranskej. (bri)



Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári