Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Prípravou prihlášky mesta do UNESCO Creative Cities Network bola poverená jeho nezisková organizácia Creative Industry Košice.
„Košice sa profilujú ako mesto, v ktorom majú informačné technológie a kreatívny priemysel silné zastúpenie,“ povedal v stredu na tlačovej besede Michal Hladký, riaditeľ Creative Industry Košice.
Výsledok na konci októbra
Výzva na podávanie prihlášok do siete UNESCO Creative Cities Network je otvorená do 16. júna.
UNESCO oznámi úspešných kandidátov 31. októbra 2017.
Mestá, ktoré sa do siete dostali, sú jej súčasťou neobmedzene dlhý čas.
Podľa Hladkého majú Košice minimálne 90-percentnú šancu dostať sa do tohto prestížneho „klubu“.
Na to, aby sa tak stalo, si v nasledujúcich týždňoch musia všetci zúčastnení spomenúť, aké udalosti súvisiace s mediálnym umením sa v Košiciach udiali za posledných päť rokov.
Dôležité sú aj rezidenčné pobyty alebo fakt, že na Technickej univerzite vznikol Ateliér nových médií.
Eurá nebudú
Ak Košice uspejú, vznikne množstvo nových príležitostí spolupracovať s ďalšími mestami: „Môže sa nám podariť pritiahnuť najväčší festival mediálneho umenia a v neposlednom rade sa zvýši celkový kredit mesta,“ dopĺňa Hladký.
Finančné dotácie spojené s prijatím do siete kreatívnych miest nie sú.
UNESCO Creative Cities Network (Sieť kreatívnych miest UNESCO) bola založená v roku 2004 s cieľom združovať mestá, ktoré identifikovali kreativitu ako významný faktor pre trvalo udržateľný rozvoj.
Aktuálne má 116 členov z celého sveta.
Každé kreatívne mesto sa orientuje na jedno zo siedmich odvetví: hudbu, literatúru, film, ľudové umenie a remeslá, dizajn, mediálne umenie a gastronómiu.
Košice majú ambíciu byť kreatívnym mestom mediálneho umenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári