KOŠICE. Sedemdesiatročný košický dôchodca Jozef sa denníku Korzár posťažoval na to, že, ako sám uvádza, naletel na nečestné praktiky energetickej spoločnosti.
„VSE spustila pred časom masívnu kampaň, ktorou ponúkajú svojim zákazníkom nahradenie klasických svietidiel LED žiarovkami. Tak aj mne bola ponúknutá vraj jednoznačne výhodná akcia,“ povedal rozčúlený dôchodca, ktorý mal pracovníčke zákazníckeho centra vysvetliť jeho situáciu ohľadom spotreby elektriny. Ponuka mala byť podľa pani z elektrární jednoznačne výhodná aj pre mňa. Pritom som jej pripomenul, že žijem sám a moja spotreba elektriny je úsporná,“ vysvetlil dôchodca.
Kampaň ho presvedčila
Tomu pracovníčka VSE následne ponúkla možnosť dvojročného prenájmu a následného zvýhodneného odkúpenia LED žiaroviek, ktorých životnosť by mala byť 25 rokov.
„Presviedčali ma, že úspory na spotrebe elektriny by mali vykryť výšku nájomného za LED žiarovky. Kampaň znela natoľko presvedčivo, že som sa rozhodol pre výmenu všetkých klasických žiaroviek v byte v celkovom počte 20 kusov.“
Sklamanie i hnev dôchodcu
Po zaslaní vyúčtovania za posledné fakturačné obdobie zostal Jozef šokovaný.
„Z vyúčtovania vyplynulo, že ročná spotreba elektriny ma vyšla na približne 345 eur, z toho 68 eur šlo na LED žiarovky. Pritom predošlý rok som zaplatil necelých 260 eur. Keď si uvedomím, že za dva roky zaplatím dovedna 136 eur, plus budem musieť zaplatiť i za ich odkúpenie, tak mi vychádza, že toto sú moje najdrahšie žiarovky v živote. Ide pritom o podstatnú sumu z môjho mesačného dôchodku,“ posťažoval sa.
Ako uviedol ďalej, so sklamaním sa sedemdesiatnik obrátil na zákaznícke centrum VSE, kde mu mali poradiť, že ak nie je spokojný, môže LED žiarovky vrátiť.
„Samozrejme bez toho, aby mi vrátili zaplatené nájomné alebo bez možnosti odkúpiť žiarovky, za ktoré som už v podstate polovicu zaplatil. Na poznámku o vykrytí nájomného úsporami, mi bolo povedané, že to by platilo, ak by som denne svietil 3 hodiny.“
Chybu si uvedomili
K tomuto prípadu sa vyjadrila aj energetická spoločnosť prostredníctvom Kataríny Šulíkovej z VSE.
„Mrzí nás, že zákazník má takúto skúsenosť s naším produktom. Vypočuli sme si predmetné hovory s týmto zákazníkom. Žiaľ, došlo k pochybeniu zo strany nášho predajcu v procese predaja, čo nás veľmi mrzí. So zákazníkom sa skontaktujeme a dáme celú situáciu do poriadku. Sme samozrejme pripravení podľa požiadavky zákazníka stornovať požadovaný počet žiaroviek, aj spätne od začiatku využívania,“ prisľúbila spoločnosť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári