Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 19. august, 2017 | Meniny má Lýdia

Argument o náhlom odchode vodičov nesedí s číslami dopravného podniku

Vytiahli chorých, dovolenky i kurz.

Kde sa stratili vodiči? DPMK najprv zdôrazňoval, že až 62 vodičov odišlo. Teraz zas prízvukuje, že je veľa práceneschopných.(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Cestujúci v košickej MHD pocítia vo štvrtok po prvýkrát na vlastnej koži razantné zníženie autobusových spojov na niektorých linkách.

Ako sme už informovali, Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zavádza počas celého júna tzv. osobitný predprázdninový režim, ktorý zdôvodnil akútnym nedostatkom vodičov autobusov.

V bližšie nešpecifikovanom „poslednom období“ ukončilo podľa neho pracovný pomer až 62 vodičov (16 percent).

V kombinácii s väčším počtom práceneschopných nastali podľa dopravcu každodenné problémy s výpravou vozidiel.

Vodičov je toľko, ako bolo aj vlani

Vysvetlenie obmedzovania spojov nesedí s vyjadreniami ani oficiálnymi číslami samotného dopravného podniku.

V stredu sme od mesta získali informáciu, že k 1. júnu má DPMK 404 vodičov autobusov.

Vo výročnej správe dopravcu za rok 2016 sme našli údaj, že vlani zabezpečoval dopravnú činnosť so 403 vodičmi.

Čiže oproti súčasnému stavu ich mal ešte o jedného menej.

Ak by sme do „posledného obdobia“ zahrnuli aj rok 2015, tak podľa výročnej správy disponoval vtedy 426 vodičmi.

Je to iba o 22 viac ako v súčasnosti.

Vtedy boli obmedzenia v doprave pre obnovu električkových tratí oveľa drastickejšie ako teraz. Aspoň to v apríli tvrdilo mesto Korzáru, keď sme sa pýtali, či neuvažuje o kompenzáciách pre cestujúcich v MHD.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škrtanie v dopravnom podniku je drastické: Z 15 liniek šestina spojov

Odkiaľ sa vzali noví vodiči, nevedno

Viceprimátora a zároveň člena predstavenstva DPMK Martina Petruška (Smer) sme v stredu požiadali o vysvetlenie rozporov medzi obhajobou redukcie spojov a oficiálnymi číslami DPMK.

Zopakoval, že za posledné obdobie ukončilo pracovný pomer 16 percent vodičov. Aj to, že na trhu práce nie sú takmer žiadni a záujem o túto prácu prejaví priemerne jeden človek mesačne.

„Podľa organizačnej štruktúry DPMK je pre plynulý chod MHD potrebných 426 vodičov, dopravnému podniku teda chýba 22,“ konštatoval viceprimátor.

S vysvetlením, ako je možné, že v “poslednom období“ odišlo 62 vodičov, záujem o prácu prejavil iba jeden človek mesačne, ale je ich opäť rovnaký počet ako v roku 2016, nás odkázal na DPMK.

Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová reagovala, že platí to, čo je uvedené v tlačovej správe. Informácie z nej sú totožné s vyjadrením Petruška.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pre nedostatok vodičov v Košiciach od júna obmedzia mestskú dopravu

Teraz zdôrazňujú množstvo práceneschopných

Na rozdiel od predchádzajúcich tlačových správ prišli „s ďalšou vecou, ktorá nie je na prvý pohľad zrejmá“, a to sú vodiči, ktorí sú dlhodobo práceneschopní – v stave vodičov (404) síce evidovaní sú, ale reálne nejazdia.

„Takýchto vodičov má DPMK momentálne 12. Ak ich prirátame k 22 chýbajúcim vodičom, reálny podstav je 34,“ pokračoval viceprimátor vo výpočtoch.

K tomu je podľa neho nutné prirátať aj vodičov, ktorí sú krátkodobo práceneschopní, alebo ošetrujú člena rodiny – v máji to bolo 40 vodičov autobusov.

„Podstav 74 vodičov je dostatočným dôvodom na to, aby bol zredukovaný počet spojov a nie je za tým potrebné hľadať žiadne iné príčiny,“ zdôraznil.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dopravný podnik škrtol v Košiciach 46 autobusových spojov

Petruško: „Od DPMK je to veľmi korektný krok“

Mesto a DPMK použili ako ďalší argument na zdôvodnenie nedostatku šoférov aj dovolenkové obdobie.

„Počas neho chce takmer každý zo 404 vodičov čerpať dva týždne dovolenky,“ dozvedeli sme sa od viceprimátora.

Pripomenul, že rovnaký dôvod – nedostatok vodičov – zredukoval počet spojov aj v roku 2008, takže nejde o nové riešenie, iba východisko z tejto situácie.

„Zavedenie osobitného predprázdninového režimu MHD považujeme zo strany DPMK za veľmi korektný krok voči cestujúcej verejnosti. Keďže nie je schopný vypraviť určený počet spojov, pristúpil k redukcii spojov a zverejnil dôvod, prečo tak musel urobiť. Počet spojov v obmedzenom režime DPMK garantuje,“ uzavrel Petruško.

Karaffová doplnila, že od júna bude za volantom autobusov týždenne chýbať ďalších 25 – 30 vodičov, ktorí podľa zákona musia absolvovať každých 5 rokov kurz pravidelného výcviku. Ten sa podľa nej predtým nerobil, začalo sa s ním od septembra 2016.

K tomu, kde všade v tejto vážnej situácii DPMK inzeroval, že prijme vodičov, uviedla:

„Zverejnil informáciu na stránke DPMK v sekcii pracovné ponuky, v sekcii tlačové správy, taktiež sme mali letáky v každom dopravnom prostriedku dvakrát a novinári mali k dispozícii tlačovú správu.“

Informovala tiež, že priemerný mesačný plat vodiča autobusu za obdobie január – apríl bol 951 eur v hrubom.

Téma: Dopravný podnik mesta Košice


Neprehliadnite tiež

V Prešove opravujú priecestie na Levočskej ulici

Ukončenie prác je avizované na pondelok o 13. hodine.

Športový víkend východniarov – servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch.

Pri obci Zemplínska Široká objavili neznámu nebezpečnú látku

Zasahovali pracovníci Kontrolného chemického laboratória civilnej ochrany Jasov.

Zamestnankyňa pošty si ulievala peniaze

Košičanka prišla o zamestnanie a dostala štvorročnú podmienku.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 141
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 712
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 660
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 113
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 091
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 542
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 372
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 371
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 967

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop