Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 18. november, 2017 | Meniny má Eugen
Pridajte si svoje mesto

Argument o náhlom odchode vodičov nesedí s číslami dopravného podniku

Vytiahli chorých, dovolenky i kurz.

Kde sa stratili vodiči? DPMK najprv zdôrazňoval, že až 62 vodičov odišlo. Teraz zas prízvukuje, že je veľa práceneschopných.(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Cestujúci v košickej MHD pocítia vo štvrtok po prvýkrát na vlastnej koži razantné zníženie autobusových spojov na niektorých linkách.

Ako sme už informovali, Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zavádza počas celého júna tzv. osobitný predprázdninový režim, ktorý zdôvodnil akútnym nedostatkom vodičov autobusov.

V bližšie nešpecifikovanom „poslednom období“ ukončilo podľa neho pracovný pomer až 62 vodičov (16 percent).

V kombinácii s väčším počtom práceneschopných nastali podľa dopravcu každodenné problémy s výpravou vozidiel.

Vodičov je toľko, ako bolo aj vlani

Vysvetlenie obmedzovania spojov nesedí s vyjadreniami ani oficiálnymi číslami samotného dopravného podniku.

V stredu sme od mesta získali informáciu, že k 1. júnu má DPMK 404 vodičov autobusov.

Vo výročnej správe dopravcu za rok 2016 sme našli údaj, že vlani zabezpečoval dopravnú činnosť so 403 vodičmi.

Čiže oproti súčasnému stavu ich mal ešte o jedného menej.

Ak by sme do „posledného obdobia“ zahrnuli aj rok 2015, tak podľa výročnej správy disponoval vtedy 426 vodičmi.

Je to iba o 22 viac ako v súčasnosti.

Vtedy boli obmedzenia v doprave pre obnovu električkových tratí oveľa drastickejšie ako teraz. Aspoň to v apríli tvrdilo mesto Korzáru, keď sme sa pýtali, či neuvažuje o kompenzáciách pre cestujúcich v MHD.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Škrtanie v dopravnom podniku je drastické: Z 15 liniek šestina spojov

Odkiaľ sa vzali noví vodiči, nevedno

Viceprimátora a zároveň člena predstavenstva DPMK Martina Petruška (Smer) sme v stredu požiadali o vysvetlenie rozporov medzi obhajobou redukcie spojov a oficiálnymi číslami DPMK.

Zopakoval, že za posledné obdobie ukončilo pracovný pomer 16 percent vodičov. Aj to, že na trhu práce nie sú takmer žiadni a záujem o túto prácu prejaví priemerne jeden človek mesačne.

„Podľa organizačnej štruktúry DPMK je pre plynulý chod MHD potrebných 426 vodičov, dopravnému podniku teda chýba 22,“ konštatoval viceprimátor.

S vysvetlením, ako je možné, že v “poslednom období“ odišlo 62 vodičov, záujem o prácu prejavil iba jeden človek mesačne, ale je ich opäť rovnaký počet ako v roku 2016, nás odkázal na DPMK.

Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová reagovala, že platí to, čo je uvedené v tlačovej správe. Informácie z nej sú totožné s vyjadrením Petruška.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pre nedostatok vodičov v Košiciach od júna obmedzia mestskú dopravu

Teraz zdôrazňujú množstvo práceneschopných

Na rozdiel od predchádzajúcich tlačových správ prišli „s ďalšou vecou, ktorá nie je na prvý pohľad zrejmá“, a to sú vodiči, ktorí sú dlhodobo práceneschopní – v stave vodičov (404) síce evidovaní sú, ale reálne nejazdia.

„Takýchto vodičov má DPMK momentálne 12. Ak ich prirátame k 22 chýbajúcim vodičom, reálny podstav je 34,“ pokračoval viceprimátor vo výpočtoch.

K tomu je podľa neho nutné prirátať aj vodičov, ktorí sú krátkodobo práceneschopní, alebo ošetrujú člena rodiny – v máji to bolo 40 vodičov autobusov.

„Podstav 74 vodičov je dostatočným dôvodom na to, aby bol zredukovaný počet spojov a nie je za tým potrebné hľadať žiadne iné príčiny,“ zdôraznil.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dopravný podnik škrtol v Košiciach 46 autobusových spojov

Petruško: „Od DPMK je to veľmi korektný krok“

Mesto a DPMK použili ako ďalší argument na zdôvodnenie nedostatku šoférov aj dovolenkové obdobie.

„Počas neho chce takmer každý zo 404 vodičov čerpať dva týždne dovolenky,“ dozvedeli sme sa od viceprimátora.

Pripomenul, že rovnaký dôvod – nedostatok vodičov – zredukoval počet spojov aj v roku 2008, takže nejde o nové riešenie, iba východisko z tejto situácie.

„Zavedenie osobitného predprázdninového režimu MHD považujeme zo strany DPMK za veľmi korektný krok voči cestujúcej verejnosti. Keďže nie je schopný vypraviť určený počet spojov, pristúpil k redukcii spojov a zverejnil dôvod, prečo tak musel urobiť. Počet spojov v obmedzenom režime DPMK garantuje,“ uzavrel Petruško.

Karaffová doplnila, že od júna bude za volantom autobusov týždenne chýbať ďalších 25 – 30 vodičov, ktorí podľa zákona musia absolvovať každých 5 rokov kurz pravidelného výcviku. Ten sa podľa nej predtým nerobil, začalo sa s ním od septembra 2016.

K tomu, kde všade v tejto vážnej situácii DPMK inzeroval, že prijme vodičov, uviedla:

„Zverejnil informáciu na stránke DPMK v sekcii pracovné ponuky, v sekcii tlačové správy, taktiež sme mali letáky v každom dopravnom prostriedku dvakrát a novinári mali k dispozícii tlačovú správu.“

Informovala tiež, že priemerný mesačný plat vodiča autobusu za obdobie január – apríl bol 951 eur v hrubom.

Téma: Dopravný podnik mesta Košice


Neprehliadnite tiež

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

V prešovskej nemocnici sa už opäť za parkovanie platí

Poplatok má vyhnať vodičov, ktorí nesmerujú do zdravotníckeho zariadenia.

Z únie mieria milióny aj do nemocníc na východe

Riaditeľ z Bardejova: Posunie nás to o desať rokov vpred.

Vyhrajte lístky na muzikál Madagaskar

V Košiciach sa bude trsať s kráľom lemurov.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 178
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 733
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 179
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 258
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 398
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 910
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 786
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 460

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop