Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Nastupovanie v obratisku robí problémy starším aj rodičom s kočíkmi

Vykrojený ostrovček zastávky električky Košičania kritizujú.

Problém s nastupovaním. Oblúkový tvar zastávkového ostrovčeka spôsobil, že dvere električky sú od obrubníka príliš ďaleko.Problém s nastupovaním. Oblúkový tvar zastávkového ostrovčeka spôsobil, že dvere električky sú od obrubníka príliš ďaleko. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Len čo sa začiatkom septembra obnovila doprava na zmodernizovanej električkovej trati na B. Němcovej a obratisku Botanická záhrada, zniesla sa na niektoré detaily hotového diela kritika.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oblúkový ostrovček komplikuje nastupovanie

Naši čitatelia sa sťažovali najmä na to, že je na obratisku problém nastúpiť do električky.

Oblúkový tvar celého obratiska a tým aj zastávkového ostrovčeka spôsobil, že z obrubníka je to k dverám s nízkopodlažnou časťou zhruba meter.

Starší cestujúci majú problém prekonať jedným krokom túto vzdialenosť, takže buď riskujú pád alebo nastupujú z priestoru koľajníc, kde musia prekonávať veľký výškový rozdiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte nebezpečnejšie je to podľa skúseností rodičov s kočíkom.

Mesto mlčí, DPMK hľadá riešenie

Z magistrátu neboli od 4. septembra schopní Košičanom vysvetliť, prečo mesto ako investor rekonštrukcií tratí z eurofondov schválilo na obratisku také riešenie, ktoré znemožňuje pohodlné nastupovanie.

Primátor Richard Raši (Smer) sa pritom zvykol chváliť, že Košice majú teraz najmodernejšie a najbezpečnejšie trate.

Prečítajte si tiež: Nový semafor sa vodičom zdá absurdný, mestu nie Čítajte 

Obrátili sme sa aj na Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), či s tým nemôžu niečo urobiť aspoň provizórne.

Teraz pristavená električka stojí tak, že jej predok je úplne na začiatku nástupného ostrovčeka pri zastávkovom označníku.

Keby zastavila o niečo skôr, dvojo stredných dverí s nízkopodlažnou časťou novej električky by bolo presne na úrovni rovnejšej časti ostrovčeka v miestach prístreškov.

Skryť Vypnúť reklamu

Zadné dvere by síce boli mimo zastávky, ale keďže ide o začiatočnú, cestujúci by mohli pohodlne a bezpečne nastúpiť cez stredné.

„Momentálne analyzujeme, ako by sa dalo vyjsť v ústrety našim cestujúcim. Áno, zvažujeme aj tú možnosť, že by električky pristavovali ďalej od zastávkového označníka, čo by umožnilo bezpečnejšie nastupovanie,“ dozvedeli sme sa v stredu od hovorkyne DPMK Michaely Karaffovej.

Čitateľ: „Trať je krivá, vlní sa“

Cestujúci tiež krútili hlavami nad tým, že zastávkové prístrešky bez bočných stien viac nechránia, ako chránia pred nepriazňou počasia.

Najmä starší takisto nechápu, prečo v nich nie sú inštalované lavičky, aby nemuseli pri čakaní na električky stáť.

Na to sme sa od mesta takisto nedočkali vysvetlenia.

Ani reakcie na postreh čitateľa, ktorému sa nepozdáva jeden úsek novej trate.

Skryť Vypnúť reklamu

„Od križovatky Československej armády po Merkúr je to v poriadku. Trať na rovinke odtiaľ po obratisko je však krivá, zvlnená ako po dlhšej prevádzke. Južná trieda po rokoch nie je taká zvlnená, hoci sa už vlní tiež. Ale toto je nový úsek. Je to nejaká pridaná hodnota? Nejaká technická novinka? Doteraz zmodernizované úseky boli rovné,“ popísal náš čitateľ.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 944
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 711
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 324
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 566
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 016
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 992
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 370
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 199
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 065
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Dopravný podnik mesta Košice

Neprehliadnite tiež

Požiar vypukol v noci.

Polícia vyšetruje tragickú smrť v obci v okrese Levoča.

2 h
Kolegovia ho neúspešne oživovali 50 minút.

Norbert Szedlák pomáhal ľuďom 16 rokov.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošný skríning pokračoval nedeľným testovaním aj v odberovom mieste zriadenom v priestoroch Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne.

Na Slovensku prebieha plošný skríning.

14 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

2 h
Dánsky režisér Thomas Vinterberg.

Vyrastal medzi hipisákmi, tí mu dovolili všetko.

22. jan

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop