KOŠICE. Len čo sa začiatkom septembra obnovila doprava na zmodernizovanej električkovej trati na B. Němcovej a obratisku Botanická záhrada, zniesla sa na niektoré detaily hotového diela kritika.
Oblúkový ostrovček komplikuje nastupovanie
Naši čitatelia sa sťažovali najmä na to, že je na obratisku problém nastúpiť do električky.
Oblúkový tvar celého obratiska a tým aj zastávkového ostrovčeka spôsobil, že z obrubníka je to k dverám s nízkopodlažnou časťou zhruba meter.
Starší cestujúci majú problém prekonať jedným krokom túto vzdialenosť, takže buď riskujú pád alebo nastupujú z priestoru koľajníc, kde musia prekonávať veľký výškový rozdiel.
Ešte nebezpečnejšie je to podľa skúseností rodičov s kočíkom.

Mesto mlčí, DPMK hľadá riešenie
Z magistrátu neboli od 4. septembra schopní Košičanom vysvetliť, prečo mesto ako investor rekonštrukcií tratí z eurofondov schválilo na obratisku také riešenie, ktoré znemožňuje pohodlné nastupovanie.
Primátor Richard Raši (Smer) sa pritom zvykol chváliť, že Košice majú teraz najmodernejšie a najbezpečnejšie trate.

Obrátili sme sa aj na Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), či s tým nemôžu niečo urobiť aspoň provizórne.
Teraz pristavená električka stojí tak, že jej predok je úplne na začiatku nástupného ostrovčeka pri zastávkovom označníku.
Keby zastavila o niečo skôr, dvojo stredných dverí s nízkopodlažnou časťou novej električky by bolo presne na úrovni rovnejšej časti ostrovčeka v miestach prístreškov.
Zadné dvere by síce boli mimo zastávky, ale keďže ide o začiatočnú, cestujúci by mohli pohodlne a bezpečne nastúpiť cez stredné.
„Momentálne analyzujeme, ako by sa dalo vyjsť v ústrety našim cestujúcim. Áno, zvažujeme aj tú možnosť, že by električky pristavovali ďalej od zastávkového označníka, čo by umožnilo bezpečnejšie nastupovanie,“ dozvedeli sme sa v stredu od hovorkyne DPMK Michaely Karaffovej.
Čitateľ: „Trať je krivá, vlní sa“
Cestujúci tiež krútili hlavami nad tým, že zastávkové prístrešky bez bočných stien viac nechránia, ako chránia pred nepriazňou počasia.
Najmä starší takisto nechápu, prečo v nich nie sú inštalované lavičky, aby nemuseli pri čakaní na električky stáť.
Na to sme sa od mesta takisto nedočkali vysvetlenia.
Ani reakcie na postreh čitateľa, ktorému sa nepozdáva jeden úsek novej trate.
„Od križovatky Československej armády po Merkúr je to v poriadku. Trať na rovinke odtiaľ po obratisko je však krivá, zvlnená ako po dlhšej prevádzke. Južná trieda po rokoch nie je taká zvlnená, hoci sa už vlní tiež. Ale toto je nový úsek. Je to nejaká pridaná hodnota? Nejaká technická novinka? Doteraz zmodernizované úseky boli rovné,“ popísal náš čitateľ.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári