KOŠICE. Viacero Košičanov čakalo v piatok márne na spätnú esemesku, ktorá by potvrdila, že si mobilom kúpili cestovný lístok na mestskú hromadnú dopravu.
Niektorí to skúsili aj viackrát, avšak spätná väzba neprišla.
Poslali viac esemesiek
Zuzana napríklad poslala emesesku v piatok ráno o 7:18 a krátko na to opäť. Cena jednej SMS je 80 centov, lístok platí hodinu a to v čase, na ktorý bol vystavený.
„Ani po druhom zaslaní SMS lístok nedošiel, takže som si bola nútená zakúpiť papierový lístok,“ opisuje svoju skúsenosť.“
Potvrdenie o zaplatení a v podstate aj doklad, ktoré by jej umožnili cestovať autobusom, jej na mobile zazvonilo o 21:11.
Podobný problém s SMS lístkom mala aj ďalšia Košičanka Martina.
Tá poslala postupne štyri správy od 9:35 do 9:49, ale tiež bez odozvy. Esemeska s platným lístkom jej po prvý raz cinkla o 21:14.
Chce preplatenie
Martina hovorí, že sa jej niečo podobné stalo po prvý raz. Náhradu nežiada. „Hlavne chcem od nich vysvetlenie, čo sa stalo.“
Zuzana na rozdiel od nej o refundáciu za zaplatené a nevyužité SMS lístky stojí.
„Som zvedavá, aké stanovisko k tomu zaujme Dopravný podnik mesta Košice a či vôbec bude ochotný to preplatiť.“
Služba SMS lístok je prístupná pre všetkých zákazníkov v sieťach Orange, T-Mobile, Telefonica O2 a SWAN.
Spoločnosť O2 pre Korzár potvrdila, že problém vznikol na ich strane.
„Vo štvrtok v noci sme zaznamenali technický výpadok služieb, medzi nimi aj tejto SMS služby, ktorý trval až do piatku. Záležitosti sa intenzívne venujeme. Zákazníkov budeme informovať o spôsobe refundácie,“ informovala hovorkyňa O2 Tereza Molnár.
Doplnila, že ojedinelé prípady sa mohli vyskytnúť aj v iných veľkých mestách.
Platba lístku mobilom je v Košiciach možná od roku 2012. Cestujúci musí do autobusu či električky nastúpiť už s prijatým platným SMS lístkom v mobile.
Peniaze vo faktúre
V utorok sa nám do redakcie ozvala jedna zo sťažovateliek s tým, že operátor jej SMS-kou avizoval refundáciu za zakúpené, ale nevyužité lístky, ktoré prišli s oneskorením.
Za technický výpadok a spôsobené komplikácie sa ospravedlnil.
"Peniaze vám budú vrátané v nasledujúcej faktúre," píše sa v esemeske pre klientku.
Reakcia dopravného podniku
Košický dopravný podnik v utorok informoval, že nedoručenú správu o platnosti SMS lístka je potrebné reklamovať u operátora.
"V prípade, že cestujúci notifikáciu objednávky cestovného lístka nedostane, mal by zavolať svojmu operátorovi a zistiť, kde nastal problém," opísala hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Pre cestovanie mestskou hromadnou dopravou odporučila pri takomto probléme zvoliť iný spôsob zakúpenia cestovného lístka.
"Upozorňujeme cestujúcich, že technický problém operátora ich neoprávňuje na cestovanie bez platného cestovného lístka a nemá vplyv na platnosť udelenie pokuty," doplnila.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári