KOŠICE. Po ďalšom z pravidelných kontrolných dní na stavbe modernizácie električkových tratí (MET) čaká najmä chodcov niekoľko noviniek. Informoval o tom vo štvrtok Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.
Týkajú sa modernizovaných križovatiek Triedy SNP s Ipeľskou pri novej nemocnici a tiež križovatky s Ružínskou pri magistráte.
Orientáciu chodcov majú zlepšiť šípky
Viceprimátor mesta Martin Petruško (Smer) požiadal zhotoviteľa diela (Eurovia SK), aby na križovatkách rozmiestnil tabuľky so šípkami, ktoré budú chodcov navigovať tak, aby mohli prejsť cez križovatky čo najbezpečnejšie.
Z toho istého dôvodu bude pri Ipeľskej urobený aj nový dočasný priechod cez cestu.
V tejto súvislosti navyše mesto i stavbári vyzývajú motoristov, aby boli v okolí modernizovaných križovatiek voči chodcom ako najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky ohľaduplní a ostražitejší.
Štvrtkový) kontrolný deň sa začal na Ipeľskej ulici. Stavbári križovatku čiastočne uzavreli minulú sobotu, avšak až po sprejazdnení križovatiek Triedy SNP so Šafárikovou triedou a Ružínskou ulicou.
Prepichy zostávajú prejazdné pre všetky autá
Pri križovatke s Ipeľskou boli urobené aj dva tzv. prepichy, ktoré umožňujú vodičom prejazd koľajiskom, a návrat do pôvodného smeru za križovatkou.
Pôvodne mali slúžiť len pre vozidlá záchranárskych zložiek a mestskej hromadnej dopravy, skúšobne tam však pustili aj individuálnu automobilovú dopravu.
Podľa riaditeľa košického závodu Eurovie Štefana Bálinta tam zatiaľ ide všetko bez problémov.
„Keďže sa to osvedčilo, nebudeme nič meniť a necháme križovatku v tomto režime pre dopravu i naďalej,“ reagoval Petruško, ktorý netajil spokojnosť ani ohľadom koľajového prejazdu pri Popradskej ulici.
„Autá sa už dostanú bez problémov od amfiteátra na Popradskú, aj z Popradskej cez koľajový prejazd k amfiteátru. Motoristi, jazdiaci z Popradskej k amfiteátru majú k dispozícii pripájací jazdný pruh, na ktorom sa môže za sebou zoradiť viacero vozidiel, následne sa zaradiť do jazdného pruhu na Triede SNP, a pokračovať v jazde smerom do centra mesta. Plynulosti dopravy v tomto úseku veľmi pomáha aj to, že sú tam každé ráno dopravní policajti, za čo im patrí moje veľké poďakovanie. Celý je už priechodný pre chodcov, bicyklistov či mamičky s kočiarikmi chodník od amfiteátra k Popradskej ulici, čo považujem takisto za veľké pozitívum.“
Koľajnice nedali, prioritou bolo sprejazdnenie
Na modernizovanej električkovej trati medzi Ipeľskou a Popradskou pokročili oproti minulému týždňu práce natoľko, že tam už Eurovia dáva koľajnice.
Práve v súvislosti s koľajnicami sa však Košičania začali po sprejazdnení križovatky Triedy SNP s Ružínskou ulicou pýtať, prečo ich stavbári doposiaľ nepoložili aj tam.
„Koľajnice tam zatiaľ nie sú preto, lebo sme chceli v prvom rade vyjsť v ústrety motoristickej verejnosti, a sprejazdnením križovatky odľahčiť doprave na celej Terase. Ešte je tu ale aj ďalší, nie menej dôležitý dôvod. Koľajnice budeme dávať až vtedy, keď bude celý úsek pripravený a kompletne urobený tak, aby mohla prísť podbíjačka a mohla koľajnice podbiť naraz v celom danom úseku. Pri kladení koľajového zvršku musia byť vždy dodržané všetky technologické postupy. Ako zhotoviteľ diela musíme, okrem iného, zaručiť kvalitu koľajového zvršku tak, aby spĺňal všetky kritériá ohľadom projektovanej rýchlosti električiek,“ vysvetlil Bálint.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári