KOŠICE. Tiká mestu Košice ďalšia časovaná eurofondová bomba? Zodpovední tvrdia, že všetko je v poriadku a stanovené podmienky dodržia.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) okresal po ukončení minuloročnej časti modernizácie električkových tratí (MET) v centre mesta výpravu ranných a večerných spojov na električkovej linke číslo 4 pre jej nerentabilnosť.
Mesto Košice pritom získalo z eurofondov takmer 150 miliónov eur (projekty IKD, MEU a MET) s cieľom, aby obnovou tratí zatraktívnilo mestskú hromadnú dopravu (MHD) na úkor individuálnej automobilovej a navýšilo počty cestujúcich.
Pozreli sme sa teda bližšie na to, ako sa mu zatiaľ darí napĺňať tieto ciele v čase, keď vrcholí posledný projekt z nich – MET.
Rezort a mesto: Počty spojov sa navýšia
„Finálny stav grafikonov po ukončení prác na MET počíta s navýšením počtu spojov na všetkých električkových linkách s cieľom zvýšenia atraktivity verejnej dopravy v meste,“ potvrdili pre Korzár zhodne hovorkyňa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Karolína Ducká i hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Zaujímalo nás, ako vnímajú, že dochádza k rušeniu spojov na električkovej linke č. 4.
„Z pohľadu vyhodnotenia výsledkov projektu prostredníctvom merateľných ukazovateľov bude mesto počas piatich rokov monitorované, ako napĺňa stanovené ciele, pričom celkové prínosy majú byť dosiahnuté postupne počas 30 rokov,“ reagovala Ducká.
Rovnako sa vyjadrila aj Šnajdárová.
Navyše argumentovala, že spojov neubudlo, lebo pri porovnaní ich počtu na linkách 2, 3, 4 a 7 pred začatím projektu MET a teraz došlo k nárastu na každej linke v rozpätí 20 – 35 percent.
„Podľa vypracovaného modelu a odborných odhadov bude po úplnej implementácii projektu dosiahnutý nárast (cestujúcich – pozn. red.),“ ubezpečovala tiež hovorkyňa mesta.
Podobné projekty, rôzne meranie úspešnosti
Či sa ciele projektov napĺňajú, sa sleduje pomocou merateľných ukazovateľov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári