KOŠICE. Na práve modernizovanej koľajovej trati urobia združenú zastávku pre električky aj autobusy pri kine Družba.
Viceprimátor Martin Petruško (Smer) o tom informoval minulý týždeň vo štvrtok.
Po kritike Košičanov, že bude zbytočná, keďže po Triede SNP nepremáva žiadna autobusová linka, zverejnilo mesto na svojej webovej stránke novú informáciu.
Mesto: Bude tam premávať osemnástka
„Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) uviedol, že po dokončení modernizácie trate na Triede SNP a na základe jeho požiadavky začne premávať v danom úseku autobusová linka č. 18 (v súčasnosti Sídlisko Ťahanovce – Nová nemocnica a opačne – pozn. red.). Združená zastávka pri kine Družba sa robí výhľadovo do budúcna na dlhé roky. Okrem toho bude slúžiť aj pre linky náhradnej autobusovej dopravy, čiže v prípade akejkoľvek výluky električiek sa z hľadiska obslužnosti stane bezpečnejšou pre cestujúcu verejnosť,“ uvádza Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.
Jeho šéf Jozef Marko sľúbil v piatok v tejto súvislosti odpovede Korzáru na pondelok.
Doteraz žiadnu nezaslal.
Chceli sme vedieť, ako budú túto zastávku autobusy používať.
„V praxi to bude vyzerať tak, že autobus vojde na združenú zastávku z asfaltovej komunikácie na električkovú trať a po vystúpení/nastúpení cestujúcich sa vráti späť na vozovku,“ konštatuje sa v tlačovej správe.
Eurovia: Inde by to obmedzilo plynulosť
Zaujímalo nás aj to, prečo sa takto neurobili všetky zastávky na Triede SNP.
Diskutujúci na sociálnych sieťach považovali jedinú združenú zastávku za zbytočnú a nelogickú, pretože na takom dlhom úseku sa budú autá a autobusy naďalej na ceste obmedzovať.
Pýtali sme sa tiež, prečo mesto nepožadovalo združené zastávky radšej napríklad na Zimnej a Štúrovej ulici, či na Námestí Maratónu mieru alebo na Námestí osloboditeľov, kde je autobusová doprava oveľa frekventovanejšia.
Časť odpovede na naše otázky sme opäť našli na stránke mesta.
„Zhotoviteľ diela (Eurovia SK) ozrejmil, prečo nemôžu byť združené električkové zastávky na celej Terase, či v iných častiach mesta. Podľa Eurovie by v takom prípade dochádzalo k výrazným obmedzeniam plynulosti dopravy, nehovoriac o tom, že by bolo nutné výrazne zvýšiť kapacitu električkových zastávok.“
Podstatou združených zastávok však je práve to, že autobusy využívajú električkovú trať, aby neboli brzdené autami na preplnených cestách, čo práve prispieva k zvýšeniu plynulosti MHD.
O Spoločenskom pavilóne naďalej mlčia
Petruško nevysvetlil Korzáru, prečo označil zastávku pri kine Družbe za zastávku tzv. viedenského typu.
Kritici ho usvedčili z omylu, keďže ide o taký typ, kde nie je klasický nástupný ostrovček. Nahrádza ho zvýšená vozovka na úroveň chodníka priamo na ceste.
A to nie je pri košickej zastávke tento prípad.
„Počas kontrolného dňa (11. 1. 2018) došlo ohľadom označenia typu zastávky k nepresnej interpretácii zo strany zhotoviteľa diela,“ píše Sambor v tlačovej správe.
Ani v nej sme však nenašli nič o plánovanej čiastočne združenej zastávke pri Spoločenskom pavilóne v smere od kruhovej križovatky Moldavská cesta. Do projektu bola jej výstavba zahrnutá, ale či sa s ňou aj naozaj reálne stále počíta, sme sa potvrdenia z magistrátu od piatka nedočkali.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári