Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 21. jún, 2018 | Meniny má Alojz
Nájdete nás na webe

Železnice rozšíria sieť GSM-R aj na úseku Varín - Košice - Čierna nad Tisou

ŽSR predpokladajú na to vynaložiť predbežne 2,15 mil. eur bez DPH.

Ilustračné.(Zdroj: JP)

KOŠICE. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín - Košice - Čierna nad Tisou - hranica SR a Ukrajiny.

Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH).

Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Článok pokračuje pod video reklamou

Interoperabilita a kompatibilita

Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný.

"Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín - Košice - Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2," informovali ŽSR.

Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.

Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratslava.

Lehota do 1. marca

Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019.

Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania.

Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.

Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava.

Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 603
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 364
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 768
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 046
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 9 212
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 184
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 044
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 335
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 094
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 070

Téma: Vlaky


Neprehliadnite tiež

Vznikol FC Košice, k tigrom ani k Podolákovi sa nehlásia

Tešia sa na derby s Lokomotívou v I. lige.

Karičku po spišsky si zatancovali na Hlavnej stovky ľudí

Padol rekord. Živá špirála merala 626 metrov a 20 centimetrov.

Ukrajinec na súde: Nie som terorista, som novinár

Krajský súd vzal Vladimíra G. do predbežnej väzby. Podal sťažnosť.

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Hudák roastuje Kňažka: Zlodej si k vám prišiel pre pointu

V roast show Na facku bol hosťom herec Milan Kňažko.

EKONOMIKA

Penta, Rusko či Technopol. Pri Kočnerovi sa často objavujú zmenky

Zmenky sa objavujú pri tunelovaní Technopolu aj snahách získať vratky DPH. Kočner chcel podľa SIS získať aj zmenky, ktoré takmer položili Dzurindovu vládu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

ŽILINA

Pod Strečnom sa bude jazdiť v dvoch pruhoch

Opatrenie má pomôcť záchranárom.


Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop