Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 16. október, 2018 | Meniny má Vladimíra
Nájdete nás na webe

Železnice rozšíria sieť GSM-R aj na úseku Varín - Košice - Čierna nad Tisou

ŽSR predpokladajú na to vynaložiť predbežne 2,15 mil. eur bez DPH.

Ilustračné.(Zdroj: JP)

KOŠICE. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín - Košice - Čierna nad Tisou - hranica SR a Ukrajiny.

Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH).

Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Článok pokračuje pod video reklamou

Interoperabilita a kompatibilita

Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný.

"Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín - Košice - Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2," informovali ŽSR.

Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.

Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratslava.

Lehota do 1. marca

Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019.

Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania.

Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.

Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava.

Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  6. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 413
  2. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 077
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 383
  4. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 9 853
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 867
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 230
  7. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 342
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 3 638
  9. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 2 861
  10. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 529

Téma: Vlaky


Neprehliadnite tiež

Najtransparentnejším mestom je Vranov nad Topľou

Na treťom mieste skončila Rožňava, na chvoste rebríčka Humenné.

Stávkové kancelárie najviac veria Turčanovej a Polačekovi

Ako vyhodnotili bookmakeri šance kandidátov v Košiciach a v Prešove.

Starostami v Košiciach chcú byť rekordér Hlinka aj aktivista Hudák

Najviac kandidátov je na Sídlisku Ťahanovce, najmenej na Jazere a Furči.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Peniaze na reformu školstva v rozpočte nevidno

Školstvo je v rozpočte málo ambiciózne.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

DOMOV

Polícia robí u Kočnera domové prehliadky

Na prehliadkach sa zúčastňuje aj Kočner.

EKONOMIKA

Prudký rast cien bytov sa zastavil

V ponuke ubúdajú najmä staré byty.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop