KOŠICE. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú rozšíriť svoju mobilnú rádiovú sieť GSM-R aj na traťovom úseku Varín - Košice - Čierna nad Tisou - hranica SR a Ukrajiny.
Predpokladajú na to vynaložiť za dva roky a osem mesiacov predbežne 2,15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (2,58 mil. eur vrátane DPH).
Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, štátny správca železničnej infraštruktúry chce projekt financovať aj s využitím peňazí Európskej únie z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).
Interoperabilita a kompatibilita
Súčasťou zákazky je tiež vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad občasný.
"Ide o projekt rozšírenia vybudovanej železničnej mobilnej rádiovej siete GSM-R SK o úsek Varín - Košice - Čierna nad Tisou, štátna hranica, ktoré umožní mobilnú hlasovú a dátovú komunikáciu pri riadení a zabezpečení železničnej prevádzky formou hlasovej komunikácie s idúcimi vlakmi a prípravu budúceho využitia pre riadenie a zabezpečenie jazdy vlakov systémom ETCS (Európsky vlakový zabezpečovací systém) úrovne L2," informovali ŽSR.
Vybudovaním systému GSM-R sa dosiahne zabezpečenie potrebnej interoperability a kompatibility v oblasti rádiovej železničnej komunikácie erurópskych koridorov.
Železnice poskytnú záujemcom dokumentáciu pre budúceho zhotoviteľa stavby Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry, 1. etapa, spracovanú generálnym projektantom Reming Consult, a. s., Bratslava.
Lehota do 1. marca
Lehota na predkladanie ponúk v tendri je 1. marca, platiť musia minimálne do 31. januára 2019.
Uchádzači musia predložiť zoznam služieb o vypracovaní projektovej dokumentácie stavieb železničnej infraštruktúry týkajúcich sa modernizácie alebo rekonštrukcie železničných tratí, vrátane zabezpečovacích, oznamovacích a komunikačných systémov pre železničnú dopravu za predchádzajúcich šesť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania.
Aspoň jedna zmluva musí mať rozpočtový náklad stavby viac ako 5 mil. eur bez DPH.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.
Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava.
Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári