Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Po Furči opäť premával trolejbus. Chvíľu

Jazdná skúška mala nostalgický náboj, keďže trolejbusová doprava je v Košiciach odstavená.

Na Furči sa v sobotu objavil trolejbus.Na Furči sa v sobotu objavil trolejbus. (Zdroj: FILIP MÝTNIK, IMHD.SK)

KOŠICE. Po troch rokoch mohli Furčania v sobotu predpoludním opäť vidieť na ceste trolejbus. Bola to Škoda 14 TrM s evidenčným číslom 2003, ktorá sa dostala do prevádzky v roku 1999.

Ako informovala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová, trolejbus absolvoval jazdnú skúšku po trase z garáže na Hornádskej ulici cez Furču na Lingov a späť.

„Dôvodom prejazdu bola kontrola technického stavu trolejového vedenia,“ spresnila Karaffová.

Súvisí to s nedávnou rekonštrukciou mosta pri Pošte 22 na Triede arm. gen. L. Svobodu, v rámci ktorej sa menili aj stožiare, na ktorých bolo zavesené trakčné vedenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Naposledy odviezol trolejbus cestujúcich cez sídlisko, týčiace sa nad centrom Košíc, na konci januára 2015.

DPMK odstavil túto ekologickú dopravu počas obnovy električkovej trate Námestie Maratóna mieru – Staničné námestie a doteraz ju neobnovil.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach definitívne skončili. Eurofondy ani nežiadali Čítajte 

Odvtedy sa až do soboty objavil trolejbus v košických uliciach už len jediný raz – 15. decembra 2015.

Škoda 14 TrM s evidenčným číslom 2002 vyrazila z garáže na Hornádskej, popri hypermarkete Tesco prešla pomaly cez Mier, Námestie osloboditeľov na KVP a späť. Mala preveriť, či sú v poriadku nové kríženia električkových a trolejbusových vedení pred vydaním kolaudačného rozhodnutia na zmodernizovanú trať.

DPMK: Nie je to zrušenie, iba utlmenie

Dopravca neustále odmieta kritiku časti verejnosti, že zrušil trolejbusy. Opakuje, že ide len o utlmenie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ďalší rozvoj tejto trakcie je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budeme môcť čerpať fondy EÚ. Tie potrebujeme nielen na nákup nových vozidiel, ale aj rekonštrukciu a modernizáciu trakčnej siete, napájacích a spätných káblov, stožiarov aj modernizáciu meniarní, ktoré boli spustené do prevádzky v roku 1993 a sú fyzicky a morálne zastarané,“ tvrdila nám Karaffová pred rokom.

Prečítajte si tiež: Exšéf Reiprich: Dopravný podnik mesta Košice by nemal byť pokusný králik Čítajte 

Argument o zastaranosti zariadení spochybnil pred časom v rozhovore pre Korzár niekdajší dlhoročný riaditeľ DPMK Igor Reiprich, za ktorého éry sa trolejbusy stali súčasťou košickej MHD.

Napriek odstaveným trolejbusom musí DPMK platiť ročne okolo 23-tisíc eur za elektrickú energiu v trolejových vedeniach.

„Po vypnutí napätia by došlo nielen k znehodnoteniu použitej elektrickej technológie, ale hlavne k nasávaniu vlhkosti do napájacích káblov, čo by spôsobilo podstatné zhoršenie ich vlastností a znehodnotenie. Zároveň sa tým zabraňuje aj rozkradnutiu farebných kovov, lebo strhnutie vedenia by bez napájania nebolo signalizované na dispečing,“ informoval vlani v apríli primátor Richard Raši (Smer).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 706
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 739
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 097
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 586
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 150
  6. Po Slovensku na motorke 6 283
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 288
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 966
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 872
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 4 098
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Irena Matová počas pojednávania.

V kauze ostala jedna obžalovaná obeť.


4 h
Premiér Eduard Heger.

Najvyšší súd roztrhal verdikt Sabovej senátu na márne franforce.


17. jún
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


3 h
Znížiť regionálne rozdiely v očkovaní môže aj otvorenie čakárne pre deti nad 12 rokov. Čaká ich v nej už vyše desaťtisíc.

Rozdiely spôsobuje dostupnosť vakcín.


16. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop