Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 17. november, 2018 | Meniny má Klaudia
Nájdete nás na webe

Po Furči opäť premával trolejbus. Chvíľu

Jazdná skúška mala nostalgický náboj, keďže trolejbusová doprava je v Košiciach odstavená.

Na Furči sa v sobotu objavil trolejbus.(Zdroj: FILIP MÝTNIK, IMHD.SK)

KOŠICE. Po troch rokoch mohli Furčania v sobotu predpoludním opäť vidieť na ceste trolejbus. Bola to Škoda 14 TrM s evidenčným číslom 2003, ktorá sa dostala do prevádzky v roku 1999.

Ako informovala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michaela Karaffová, trolejbus absolvoval jazdnú skúšku po trase z garáže na Hornádskej ulici cez Furču na Lingov a späť.

„Dôvodom prejazdu bola kontrola technického stavu trolejového vedenia,“ spresnila Karaffová.

Súvisí to s nedávnou rekonštrukciou mosta pri Pošte 22 na Triede arm. gen. L. Svobodu, v rámci ktorej sa menili aj stožiare, na ktorých bolo zavesené trakčné vedenie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Naposledy odviezol trolejbus cestujúcich cez sídlisko, týčiace sa nad centrom Košíc, na konci januára 2015.

DPMK odstavil túto ekologickú dopravu počas obnovy električkovej trate Námestie Maratóna mieru – Staničné námestie a doteraz ju neobnovil.

Prečítajte si tiež: Trolejbusy v Košiciach definitívne skončili. Eurofondy ani nežiadali

Odvtedy sa až do soboty objavil trolejbus v košických uliciach už len jediný raz – 15. decembra 2015.

Škoda 14 TrM s evidenčným číslom 2002 vyrazila z garáže na Hornádskej, popri hypermarkete Tesco prešla pomaly cez Mier, Námestie osloboditeľov na KVP a späť. Mala preveriť, či sú v poriadku nové kríženia električkových a trolejbusových vedení pred vydaním kolaudačného rozhodnutia na zmodernizovanú trať.

DPMK: Nie je to zrušenie, iba utlmenie

Dopravca neustále odmieta kritiku časti verejnosti, že zrušil trolejbusy. Opakuje, že ide len o utlmenie.

„Ďalší rozvoj tejto trakcie je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budeme môcť čerpať fondy EÚ. Tie potrebujeme nielen na nákup nových vozidiel, ale aj rekonštrukciu a modernizáciu trakčnej siete, napájacích a spätných káblov, stožiarov aj modernizáciu meniarní, ktoré boli spustené do prevádzky v roku 1993 a sú fyzicky a morálne zastarané,“ tvrdila nám Karaffová pred rokom.

Prečítajte si tiež: Exšéf Reiprich: Dopravný podnik mesta Košice by nemal byť pokusný králik

Argument o zastaranosti zariadení spochybnil pred časom v rozhovore pre Korzár niekdajší dlhoročný riaditeľ DPMK Igor Reiprich, za ktorého éry sa trolejbusy stali súčasťou košickej MHD.

Napriek odstaveným trolejbusom musí DPMK platiť ročne okolo 23-tisíc eur za elektrickú energiu v trolejových vedeniach.

„Po vypnutí napätia by došlo nielen k znehodnoteniu použitej elektrickej technológie, ale hlavne k nasávaniu vlhkosti do napájacích káblov, čo by spôsobilo podstatné zhoršenie ich vlastností a znehodnotenie. Zároveň sa tým zabraňuje aj rozkradnutiu farebných kovov, lebo strhnutie vedenia by bez napájania nebolo signalizované na dispečing,“ informoval vlani v apríli primátor Richard Raši (Smer).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 102
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 249
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 18 200
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 16 277
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 7 183
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 044
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 5 547
  8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 3 949
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 850
  10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 3 231

Neprehliadnite tiež

Študujte menej, ale múdrejšie

Desať tipov, ako urobiť učenie efektívnejšie a zaujímavejšie.

Pohľad Lenky Hanikovej

Je po voľbách. S dobrým pocitom môžeme opäť odísť z východu

A nemohlo to všetko byť aj trocha skôr?

Zlatý Ámos z Košíc nepovažuje testovanie z matematiky za šťastné

Ján Gáll: Deti nie sú drzé, len priamejšie a otvorenejšie.

Kameničan Ján Mažerik sa ešte stále vracia z lesa s dubákmi

Hubárska sezóna na hornom Zemplíne sa ani v polovici novembra nekončí.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok zmien: Padali symboly moci, o demokraciu treba stále bojovať

Aké boli najzásadnejšie udalosti od vraždy Jána Kuciaka.

PRED 100 ROKMI SA SKONČILA I. SVETOVÁ VOJNA

Skaza z neba. Z lietadiel zhadzovali aj tehly a kovové šípy

Medzi rakúsko-uhorskými stíhačmi vynikali aj rodáci zo Slovenska.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop