Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián
Nájdete nás na webe

Poslanci rozhodli, EEI má skončiť v rezidentských lokalitách

Košice by mali prebrať platené parkovanie mimo centrálnej zóny.

ilustračnéilustračné(Zdroj: Peter Čontoš)

KOŠICE. Mesto ide vypoklonkovať parkovaciu firmu EEI z desiatich rezidentských lokalít.

Prvý krok k tomu urobilo mestské zastupiteľstvo v pondelok po takmer dvojhodinovej rozprave.

Poslanci žiadajú vo schválenom uznesení primátora Richarda Rašiho (Smer) rokovať s EEI o uzatvorení dohody, na základe ktorej by sa to vyriešilo v zmysle všeobecne záväzného nariadenia č. 157 o platenom parkovaní.

Ide o druhú alternatívu zo šiestich, ktoré im dalo vedenie mesta na zváženie v snahe vyriešiť kauzu EEI.

Poslanci tak schválili takmer na deň presne po 20 mesiacoch to, čo požadovali aktivisti už od búrlivého zastupiteľstva 13. júna 2016 a v petícii aj vyše 17-tisíc ľudí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzitým sa nakopili chyby zo strany mesta aj parkovacej firmy a primátor Richard Raši (Smer) prehral vlani v novembri boj o post košického župana.

Parkovanie sa má rozdeliť medzi mesto a EEI

Všetko teda smeruje k tomu, že dôjde k rozdeleniu zóny plateného parkovania medzi dvoch prevádzkovateľov.

Prečítajte si tiež: Rozhodnuté: EEI je už jednou nohou preč zo širšieho centra Košíc Čítajte 

V centrálnej mestskej zóne by ostal zachovaný status quo, t. j. EEI by na základe zmluvy z roku 2012 vyberala parkovné naďalej až do 31. 7. 2022 a prevádzku rezidentských lokalít by malo prevziať mesto alebo ním poverený mestský podnik.

Z praktických dôvodov sa najmä pri riešení otázky usporiadania finančných vzťahov medzi mestom a prevádzkovateľom navrhlo podľa Rašiho ukončenie prevádzkovania parkovacích miest spoločnosťou EEI od polovice roka.

Poslanci zaviazali primátora, aby návrh dohody s EEI následne predložil na schválenie zastupiteľstvu v apríli.

Rašimu tiež uložili, aby vykonal nevyhnutné úkony, smerujúce k prevádzkovaniu parkovacích miest v rezidentských lokalitách spoločnosťou so 100-percentnou majetkovou účasťou mesta Košice.

„Do úvahy by prichádzalo, mne sa najviac pozdáva a malo by to aj logiku, keby platené parkovanie prebral Dopravný podnik mesta Košice, ktorý by mohol pre vodičov vytvárať alternatívu, aby odparkovali autá na záchytných parkoviskách a odtiaľ sa presúvali mestskou hromadnou dopravou,“ poznamenal Raši.

DPMK by považoval za dobré riešenie aj Igor Jutka (Šport do Košíc a na východ).

Jaroslav Polaček a Miroslav Špak (obaja nezávislí) označili dopravcu za čiernu dieru a nepovažujú ho za vhodný objekt na spravovanie plateného parkovania.

Raši sa ohradil voči tomu, že by bol DPMK čiernou dierou.

Padli aj návrhy, že by to mohli zveriť Bytovému podniku mesta Košice, či mestskej polícii.

Primátor má tiež predložiť poslancom na schválenie návrh právnych úkonov, ktoré sú nevyhnutné na prevádzkovanie parkovacích miest touto spoločnosťou.

Ako sa uvádza v predloženom materiáli na zastupiteľstve, mesto by malo zaplatiť firme EEI za predčasný odchod z lokalít mimo centra odhadom vyše 2 milióny eur.

Okolo 1,1 milióna by to malo byť za technické zhodnotenie (investície do parkovísk, automatov, kamier atď.) a zatiaľ nepreukázaný 1 milión za hodnotu kontraktu (niečo ako ušlý zisk).

Gibóda a Polaček s návrhmi nepochodili

Poslancom Marcelovi Gibódovi a Jaroslavovi Polačekovi (obaja nezávislí) neprešli pozmeňujúce návrhy uznesenia.

Aj oni navrhli formuláciu prikloniť sa k schválenej alternatíve č. 2 s tým, aby primátor predložil už na najbližšie zastupiteľstvo 16. apríla návrh dodatku k zmluve s EEI o zúžení predmetu nájmu o rezidentské lokality, ale aj detailnú správu o plnení harmonogramu zo strany parkovacej firmy, splnení jednotlivých zmluvných záväzkov aj správu od EEI o fungovaní parkovania od 1. 7. 2016 do 31. 8. 2018.

Poslanci nepodporili ani ich návrh požiadať magistrát o spracovanie SWOT analýzy, ktorý z mestských podnikov, resp. mestská polícia alebo odbor mesta bude najefektívnejší pri správe parkovacieho systému po ukončení zmluvy s EEI.

Polaček s Gibódom neuspeli ani s tým, aby magistrát spracoval materiál na identifikáciu rizík, nevyhnutných opatrení a materiálno-technického zabezpečenia pre budúceho správcu k prebratiu systému od EEI aj tak, aby bol systém plne funkčný aj po jeho rozdelení medzi CMZ a rezidentské lokality.

Chceli tiež konkrétny prehľad majetku, ktorý by získalo mesto od EEI, ale aj analýzu dopadov v prípade zníženia cien parkovného o 30, resp. 50 percent.

Návrh úpravy VZN žiadali predložiť na zastupiteľstvo 18. júna.

Raši k návrhom dvojice poslancov na vypracovanie množstva materiálov poznamenal, že ich podali iba preto, aby sa mesto s EEI nikdy nedohodlo a oni mohli túto tému využiť aj v novembrových komunálnych voľbách.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 14 002
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 170
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 13 014
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 600
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 233
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 838
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 802
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 329
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 810
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 765

Neprehliadnite tiež

Chrípka môže mať pre niektorých pacientov vážne dôsledky. Vakcínu odporúčajú aj seniorom.

V Prešove uvažujú o zberných dvoroch na Sekčove. Poslanci nápad odmietajú

Návrh vzišiel od už bývalého vedúceho odboru dopravy a životného prostredia.

Najväčšie prešovské sídlisko Sekčov.
Práce na obchvate na niektorých úsekoch finišujú.

Levočania tlačia na kompetentných, aby razantne riešili problém so zápachom

Ministerstvo pôdohospodárstva argumentuje dôslednými kontrolami hnojenia.

Levočania v uliciach protestovali za čistý vzduch v meste.

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop