Korzár logo Korzár Košice

Na osobnú vlakovú dopravu na trati Košice - Moldava nad Bodvou bude súťaž

Šancu majú aj malí dopravcovia.

(Zdroj: ilustračné - SITA)

KOŠICE. Súčasťou plánovanej liberalizácie osobnej železničnej dopravy bude aj úsek Košice - Moldava nad Bodvou na trati Košice - Zvolen.

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) už oznámilo zámer vypísať súťaž na osobnú regionálnu prepravu vo verejnom záujme na uvedenom úseku v Úradnom vestníku Európskej únie.

Ako rezort v pondelok informoval, ide o podmienku zverejnenia pred samotným konaním súťaže.

"Vytypovali sme trate, ktoré sú z hľadiska dopravnej obsluhy relatívne samostatnými úsekmi. V prvom rade nám záleží na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a komplikácií, aby súťaž priniesla predovšetkým výhody a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich," povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šanca aj pre malých dopravcov

Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie osobnej dopravy na vybraných železničných tratiach mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých.

Ďalšie trate budú preto zverejnené v najbližších mesiacoch.

"V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa oznámené trate mohli začať súťažiť už v roku 2019," uviedla rezortná hovorkyňa Karolína Ducká.

Plánujú dokončenie elektrifikácie

Úsek Košice - Moldava nad Bodvou má dĺžku 31 kilometrov, je čiastočne elektrifikovaný v dĺžke jedenásť kilometrov po Hanisku pri Košiciach.

Dobudovanie elektrifikácie jeho zvyšnej časti, čo je asi dvadsať kilometrov, je naplánované v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu

"Ukončenie sa predpokladá v polovici roka 2021. Zároveň, vlaky budú mať konečnú stanicu v novom termináli integrovanej osobnej prepravy v stanici Moldava nad Bodvou mesto," priblížila Ducká.

"V súčasnosti na trati premáva sedem párov vlakov denne, pričom súťažou sa plánuje ďalšie zahustenie dopravy," dodala.

Ako vyplýva z predbežného oznámenia rezortu dopravy v Úradnom vestníku EÚ o príprave súťaže, zmluva s vybraným prevádzkovateľom dopravy na úseku Košice - Moldava nad Bodvou by mala byť uzavretá na desať rokov s účinnosťou od 1. januára 2022.

"S úspešným uchádzačom bude uzavretá zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme v zmysle zákona o doprave na dráhach. Dopravcovi budú stanovené technické a kvalitatívne podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov," oznámilo ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Na úseku Košice - Moldava nad Bodvou mesto sú stanice a zastávky Košice predmestie, Barca, Haniska pri Košiciach, Hutníky, Veľká Ida, Cestice, Čečejovce, Mokrance a Moldava nad Bodvou.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 030
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 893
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 087
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 855
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 147
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 758
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 478
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 514
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 069
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 111
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 584
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 514
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 069
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 111
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 584
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu