KOŠICE. Na električke košickej MHD sa objavila reklama na alkohol.
Náš čitateľ nepovažuje za vhodné, aby sa také niečo vynímalo a dovolilo na vozidlách verejnej hromadnej dopravy, ktorá sa spolufinancuje z mestského rozpočtu a využíva ju veľké množstvo neplnoletých žiakov i študentov.
DPMK: Dbali sme na súlad so zákonom
O stanovisko sme požiadali magistrát aj Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), ktorého 100-percentným akcionárom je mesto.
Hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová reagovala, že za propagáciu na vozidlách MHD (aj v ich interiéri) zodpovedá DPMK. Poslala nám preto stanovisko jeho hovorkyne.
„Schvaľovaniu grafiky tejto celoplošnej reklamy sme venovali veľkú pozornosť, aby nenastal rozpor so zákonom o reklame, alebo aby ju niekto nevnímal ako propagáciu alkoholu. Práve preto uvedená reklama obsahuje na oboch stranách vozidla aj upozornenie – Len pre osoby staršie ako 18 rokov a adresu stránky www.pisrozumom.sk,“ konštatovala Michaela Karaffová.
Mladých reklama na alkohol ovplyvňuje
V roku 2015 nepresadilo KDH v parlamente novelu zákona o reklame, v ktorej navrhovalo zákaz bilbordov, propagujúcich alkohol v okruhu 500 metrov v okolí škôl, školských i zdravotníckych zariadení (vrátane tých na liečbu závislostí), ubytovní mládeže či sociálnych zariadení.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári