Korzár logo Korzár Košice

Eurovia na obnovu električkových tratí nasadila viac ľudí

Pracujú od šiestej rána do šiestej večer.

Stredajší kontrolný deň na stavbe.Stredajší kontrolný deň na stavbe. (Zdroj: kosice.sk)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Na stavbe modernizácie košických električkových tratí ukončili v jednotlivých úsekoch zemné práce na preložkách inžinierskych sietí a teraz sa už môžu stavbári s plným nasadením a posilnenými kapacitami pustiť do prác na povrchu električkovej trate.

Informoval o tom Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bálint: Zvýšili sme tempo prác

„Dnešným dňom (streda – pozn. red.) sa nám podarilo ukončiť práce na všetkých inžinierskych sieťach, môžeme sa venovať už len samotnej stavbe. Dúfame, že sa nám neobjaví niečo neočakávané, lebo takpovediac každú chvíľu sme natrafili na nejaké staré veci, ktoré neboli nikde zakreslené. Zhustili sme intenzitu kontrolných dní na stavbe, stavebný dozor preveruje každý deň, čo sa robí a ako, zvýšili sme aj tempo prác, jednotlivé úseky máme rozpracované tak, ako to od nás požaduje investor stavby,“ povedal Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu zhotoviteľskej firmy Eurovia SK.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov nezaznamenali výraznejšie problémy ani po sobotňajšom uzavretí Žižkovej ulice z dôvodu nevyhnutných prác v križovatke Kuzmányho – Štúrova – Žižkova.

Predpokladajú a boli by veľmi radi, keby sa im podarilo dať križovatku do pôvodného stavu zhruba do dvoch týždňov.

O zintenzívnení prác na posledných modernizovaných úsekoch stavby svedčí podľa mesta aj to, že kým ešte donedávna tam robilo priemerne okolo 180 až 190 ľudí denne, teraz sa ich počet zvýšil na cca 240.

Pracujú od šiestej ráno do zhruba šiestej hodiny večer.

„Pre nás je podstatné najmä to, že sme už vonku zo zeme. Kým totiž pracujeme vo výkopoch na kanalizácii, káblovodoch a podobne, nikto nič nevidí a mnohí si myslia, že sa na stavbe nič nedeje. Avšak po ukončení zemných prác, ako je to aj v tomto prípade, môžu ľudia vidieť, ako už dávame na trať antivibračné rohože, nahadzujú sa podvaly, koľajnice,“ zdôraznil Bálint.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú robiť tak, aby dopravu uvoľňovali postupne

Stavbári si chcú modernizované ucelené časti stavieb rozdeliť na jednotlivé etapy tak, aby ich mohli po ukončení prác v tom–ktorom úseku postupne uvoľňovať pre motoristickú verejnosť.

Na predchádzajúcich, ale aj na stredajšom kontrolnom dni opäť avizovali, že v polovici júna by už mali priviezť do Košíc podbíjačku koľajníc.

Podľa Sambora Bálint v súvislosti s podbíjaním koľajníc uviedol, že nebudú čakať dovtedy, kým budú podbité všetky koľajnice.

Hneď, ako bude ten–ktorý úsek podbitý, začnú tam pracovať na nástupištiach, zastávkach, respektíve prístreškoch pre cestujúcu verejnosť.

S týmito prácami však môžu začať až po nastavení koľajníc do správnej výšky a smeru, čo je možné robiť až po podbití koľajníc.

SkryťVypnúť reklamu

Tie chce mať Eurovia kompletne položené v celom úseku od okružnej križovatky Moldavská až po križovatku Žižkova – Kuzmányho – Štúrova skôr, ako privezú do mesta podbíjačku.

Momentálne sú na svojom mieste v úseku od Steel Arény po Dunajskú ulicu.

Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 035
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 823
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 2 999
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 396
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 020
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 467
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 346
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 312
  1. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  2. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  3. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  4. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  5. Janka Bittó Cigániková: Zmena Ústavy: „Pre Boha nie je problém použiť aj Roberta Fica“
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza
  7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  8. Ondřej Havelka: Egypt a islám. Sunna vs. ší’a, bezkonfesní muslimové, lidový ženský islám i desetina nevěřících
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 524
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 095
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 888
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 793
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 024
  6. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 9 686
  7. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 9 597
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 562
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu