Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
KOŠICE. Na stavbe modernizácie košických električkových tratí ukončili v jednotlivých úsekoch zemné práce na preložkách inžinierskych sietí a teraz sa už môžu stavbári s plným nasadením a posilnenými kapacitami pustiť do prác na povrchu električkovej trate.
Informoval o tom Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.
Bálint: Zvýšili sme tempo prác
„Dnešným dňom (streda – pozn. red.) sa nám podarilo ukončiť práce na všetkých inžinierskych sieťach, môžeme sa venovať už len samotnej stavbe. Dúfame, že sa nám neobjaví niečo neočakávané, lebo takpovediac každú chvíľu sme natrafili na nejaké staré veci, ktoré neboli nikde zakreslené. Zhustili sme intenzitu kontrolných dní na stavbe, stavebný dozor preveruje každý deň, čo sa robí a ako, zvýšili sme aj tempo prác, jednotlivé úseky máme rozpracované tak, ako to od nás požaduje investor stavby,“ povedal Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu zhotoviteľskej firmy Eurovia SK.
Podľa jeho slov nezaznamenali výraznejšie problémy ani po sobotňajšom uzavretí Žižkovej ulice z dôvodu nevyhnutných prác v križovatke Kuzmányho – Štúrova – Žižkova.
Predpokladajú a boli by veľmi radi, keby sa im podarilo dať križovatku do pôvodného stavu zhruba do dvoch týždňov.
O zintenzívnení prác na posledných modernizovaných úsekoch stavby svedčí podľa mesta aj to, že kým ešte donedávna tam robilo priemerne okolo 180 až 190 ľudí denne, teraz sa ich počet zvýšil na cca 240.
Pracujú od šiestej ráno do zhruba šiestej hodiny večer.
„Pre nás je podstatné najmä to, že sme už vonku zo zeme. Kým totiž pracujeme vo výkopoch na kanalizácii, káblovodoch a podobne, nikto nič nevidí a mnohí si myslia, že sa na stavbe nič nedeje. Avšak po ukončení zemných prác, ako je to aj v tomto prípade, môžu ľudia vidieť, ako už dávame na trať antivibračné rohože, nahadzujú sa podvaly, koľajnice,“ zdôraznil Bálint.
Chcú robiť tak, aby dopravu uvoľňovali postupne
Stavbári si chcú modernizované ucelené časti stavieb rozdeliť na jednotlivé etapy tak, aby ich mohli po ukončení prác v tom–ktorom úseku postupne uvoľňovať pre motoristickú verejnosť.
Na predchádzajúcich, ale aj na stredajšom kontrolnom dni opäť avizovali, že v polovici júna by už mali priviezť do Košíc podbíjačku koľajníc.
Podľa Sambora Bálint v súvislosti s podbíjaním koľajníc uviedol, že nebudú čakať dovtedy, kým budú podbité všetky koľajnice.
Hneď, ako bude ten–ktorý úsek podbitý, začnú tam pracovať na nástupištiach, zastávkach, respektíve prístreškoch pre cestujúcu verejnosť.
S týmito prácami však môžu začať až po nastavení koľajníc do správnej výšky a smeru, čo je možné robiť až po podbití koľajníc.
Tie chce mať Eurovia kompletne položené v celom úseku od okružnej križovatky Moldavská až po križovatku Žižkova – Kuzmányho – Štúrova skôr, ako privezú do mesta podbíjačku.
Momentálne sú na svojom mieste v úseku od Steel Arény po Dunajskú ulicu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári