Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Eurovia na obnovu električkových tratí nasadila viac ľudí

Pracujú od šiestej rána do šiestej večer.

Stredajší kontrolný deň na stavbe.Stredajší kontrolný deň na stavbe. (Zdroj: kosice.sk)

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

KOŠICE. Na stavbe modernizácie košických električkových tratí ukončili v jednotlivých úsekoch zemné práce na preložkách inžinierskych sietí a teraz sa už môžu stavbári s plným nasadením a posilnenými kapacitami pustiť do prác na povrchu električkovej trate.

Informoval o tom Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bálint: Zvýšili sme tempo prác

„Dnešným dňom (streda – pozn. red.) sa nám podarilo ukončiť práce na všetkých inžinierskych sieťach, môžeme sa venovať už len samotnej stavbe. Dúfame, že sa nám neobjaví niečo neočakávané, lebo takpovediac každú chvíľu sme natrafili na nejaké staré veci, ktoré neboli nikde zakreslené. Zhustili sme intenzitu kontrolných dní na stavbe, stavebný dozor preveruje každý deň, čo sa robí a ako, zvýšili sme aj tempo prác, jednotlivé úseky máme rozpracované tak, ako to od nás požaduje investor stavby,“ povedal Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu zhotoviteľskej firmy Eurovia SK.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov nezaznamenali výraznejšie problémy ani po sobotňajšom uzavretí Žižkovej ulice z dôvodu nevyhnutných prác v križovatke Kuzmányho – Štúrova – Žižkova.

Predpokladajú a boli by veľmi radi, keby sa im podarilo dať križovatku do pôvodného stavu zhruba do dvoch týždňov.

O zintenzívnení prác na posledných modernizovaných úsekoch stavby svedčí podľa mesta aj to, že kým ešte donedávna tam robilo priemerne okolo 180 až 190 ľudí denne, teraz sa ich počet zvýšil na cca 240.

Pracujú od šiestej ráno do zhruba šiestej hodiny večer.

„Pre nás je podstatné najmä to, že sme už vonku zo zeme. Kým totiž pracujeme vo výkopoch na kanalizácii, káblovodoch a podobne, nikto nič nevidí a mnohí si myslia, že sa na stavbe nič nedeje. Avšak po ukončení zemných prác, ako je to aj v tomto prípade, môžu ľudia vidieť, ako už dávame na trať antivibračné rohože, nahadzujú sa podvaly, koľajnice,“ zdôraznil Bálint.

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú robiť tak, aby dopravu uvoľňovali postupne

Stavbári si chcú modernizované ucelené časti stavieb rozdeliť na jednotlivé etapy tak, aby ich mohli po ukončení prác v tom–ktorom úseku postupne uvoľňovať pre motoristickú verejnosť.

Na predchádzajúcich, ale aj na stredajšom kontrolnom dni opäť avizovali, že v polovici júna by už mali priviezť do Košíc podbíjačku koľajníc.

Podľa Sambora Bálint v súvislosti s podbíjaním koľajníc uviedol, že nebudú čakať dovtedy, kým budú podbité všetky koľajnice.

Hneď, ako bude ten–ktorý úsek podbitý, začnú tam pracovať na nástupištiach, zastávkach, respektíve prístreškoch pre cestujúcu verejnosť.

S týmito prácami však môžu začať až po nastavení koľajníc do správnej výšky a smeru, čo je možné robiť až po podbití koľajníc.

Skryť Vypnúť reklamu

Tie chce mať Eurovia kompletne položené v celom úseku od okružnej križovatky Moldavská až po križovatku Žižkova – Kuzmányho – Štúrova skôr, ako privezú do mesta podbíjačku.

Momentálne sú na svojom mieste v úseku od Steel Arény po Dunajskú ulicu.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 25 582
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 487
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 233
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 769
  5. Po Slovensku na motorke 6 774
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 554
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 042
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 736
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 450
  10. Crème de la crème po slovensky 3 187
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 9 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop