KOŠICE. Cestujúci Radoslav M. sa posťažoval na Dopravný podnik mesta Košice (DPMK).
V jeden májový deň zhruba o 17.30 hod. dorazil do pobočky dopravcu na Rooseveltovej ulici, teda polhodinu pred záverečnou.
„Prišiel som sa preukázať platným 180-dňovým predplatným cestovným lístkom. Pri prepravnej kontrole v autobuse som totiž zistil, že mám pri sebe nesprávnu kartu. Tú správnu a občiansky preukaz som pri okienku predpredaja ani nestihol vybrať,“ začal s opisom zážitku, ktorý označil za nepríjemný.
Sťažovateľ: Prečo to neoverí pracovníčka v predpredaji?
Pracovníčka ho podľa jeho slov neúctivým spôsobom požiadala, aby nezdržiaval a prišiel opäť na druhý deň, lebo overenie, že má platný lístok, sa robí pri inom okienku (prepravnej kontroly) len do 15.30 hod.
„Prečo v DPMK nie je možné overiť platnosť lístka aj pri okienku predpredaja medzi 15.30 a 18.00? Prečo si musím kvôli tomu vybrať v práci dovolenku?“ pýtal sa rozhorčený.
Nešlo o riešenie pokuty za cestovanie načierno, preto predpokladal, že sa to tam overí za pár sekúnd a zvyšok si už dorieši DPMK bez zbytočných prieťahov medzi oddeleniami v rámci svojej vnútornej organizačnej štruktúry.
„Tak, ako je to v prípade platiaceho cestujúceho zákazníka logické, slušné a správne. Úctivo, na prvý raz a bez sankčných poplatkov,“ dodal Košičan.
Keďže sa mu to stalo prvýkrát, netušil, že sa za zabudnutie karty platí podľa platnej Tarify DPMK sankčný poplatok 6 eur – 10-násobok základného cestovného.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári