KOŠICE. Vďaka novej ceste a električkovej trati sa zlepší dopravná dostupnosť priemyselného parku a letiska.
Mestskí poslanci budú na pondelkovom zastupiteľstve schvaľovať memorandum o porozumení a vzájomnej spolupráci pre projekt zlepšenia infraštruktúry v Priemyselnom parku Pereš medzi mestom Košice a spoločnosťou MH Invest II (jediný vlastník ministerstvo hospodárstva).
Pribudnú nová cesta aj električková trať
Z textu memoranda i dôvodovej správy k materiálu vyplýva, že firma chce ako investor vybudovať už dávnejšie plánovanú novú cestu i jednokoľajovú električkovú trať na letisko a verejné parkovisko.
Má to zlepšiť infraštruktúru v priemyselnom parku aj dopravný prístup na susediace letisko.
MH Invest II oznámil, že disponuje dostatočným objemom finančných prostriedkov na realizáciu tohto zámeru.
Od mesta očakáva po podpísaní memoranda súčinnosť pri príprave a realizácii tohto zámeru. Za to má byť po dokončení prevedená hotová cesta, električková trať aj parkovisko na mesto za symbolickú odplatu.
Mesto má firme okrem iného poskytnúť súčinnosť pri prevzatí práv zo zmlúv so spoločnosťou Erste Group Immorent (predtým Immorent Delta), ktorá je investorom a vlastníkom Immoparku (súčasť priemyselného parku Pereš).
Erste Group Immorent má totiž už od roku 2013 vydané stavebné povolenie práve na vybudovanie spomínanej cesty.
Mesto preto súhlasí v memorande s tým, aby existujúce zmluvné vzťahy k pozemkom v jeho vlastníctve, uzavreté s pôvodným investorom výstavby cesty, boli nahradené novými právnymi vzťahmi tak, aby bol umožnený vstup MH Investu II do už začatých stavebných konaní.
Pôvodne mal zabezpečiť cestu majiteľ Immoparku
Zisťovali sme, prečo ide cestu cez MH Invest II robiť a financovať štát, keď to mala v minulosti zrealizovať spoločnosť Erste Group Immorent ako investor a majiteľ Immoparku.
Z Erste Group Immorent na zaslané otázky nereagovali.
Mesto síce odpovedalo, ale k tomuto sa nevyjadrilo.
Hovorca ministerstva hospodárstva Maroš Stano nás s otázkami odkázal na MH Invest II.
„MH Invest II nedisponuje informáciami o žiadnej zmluve, podľa ktorej by mala spoločnosť Erste Group Immorent Slovensko povinnosť prefinancovať výstavbu cesty. MH Invest II teda nebude prefinancovávať výstavbu namiesto súkromnej spoločnosti a nejde ani o žiadne odpúšťanie jej investície,“ reagovali z MH Investu II.
Potvrdili však, že „dokončenie výstavby príslušnej cestnej komunikácie v minulosti plánovala, ale nakoniec v nej nepokračovala spoločnosť Erste Group Immorent Slovensko“.
Svoje angažovanie sa zdôvodnil MH Invest II tým, že investičný projekt je pripravovaný vo verejnom záujme.
„Jeho primárnym cieľom je v danej lokalite zlepšiť infraštruktúru s využitím existujúcich druhov dopravy. Význam tejto infraštruktúry vzrastie dobudovaním komunikácií až k Letisku Košice, čo má zásadný význam nielen pre rozvoj samotnej priemyselnej a logistickej lokality, ale je to dôležité aj pre rozvoj celého košického regiónu.“
Mesto za Knapíka tlačilo na pôvodného investora
O tom, že cestu naozaj mal financovať a zrealizovať investor a majiteľ Immoparku, svedčí okrem iného vyjadrenie jeho vtedajšieho konateľa Petra Groissa pre Trend ešte v roku 2008.
Bolo to ešte za primátorovania Františka Knapíka (KDH), keď bola výstavba priemyselného parku v začiatkoch.
„Zástupcovia mesta nás tlačia do pozície bohatého strýka z Ameriky, ktorý má platiť aj za veci, ktoré nebude využívať len sám,“ uviedol Groiss.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári