KOŠICE. Rozostavaná staničná budova detskej železnice v košickom Čermeli dostáva konečnú podobu. S výstavbou začalo občianske združenie Detská železnica Košice ešte v minulom roku.
Združenie uspelo s medzinárodným slovensko-maďarským projektom a získalo financie aj na dokončenie rozostavanej stavby.
Obnovená staničná budova historickej železničky tak začne slúžiť verejnosti ešte tento rok.
Financovanie z EÚ
„Slovensko-maďarský projekt obnovy dvoch susediacich úzkorozchodných železníc – Košickej detskej historickej železnice (KDHŽ) a železnice v Miškovci - Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) bol schválený len koncom minulého roku. Na dokončenie budovy je z projektu určených vyše 64 000 eur, náklady sú však samozrejme vyššie,“ povedal Ľubomír Lehotský z občianskeho združenia Detská železnica Košice.

Projekt je financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja z programu Interreg.
„Zvonku budovu opláštime vrátane zateplenia a fasáda má priznané prvky hrazdenia. V interiéri finišujeme s úpravou povrchov a zariaďovaním miestností. Asi najprevratnejšou zmenou na stanici budú prvé splachovacie toalety,“ približuje novinky Igor Holéczy z detskej železničky.
Verejnosť v budove ocení aj miničakáreň, predajňu suvenírov, pokladnicu či toalety.
V priestoroch tiež vzniknú kancelárie občianskeho združenia a klubu mladých železničiarov.
Najväčšia investícia
V minulosti známa železnička disponovala kompletnou infraštruktúrou, v každej z troch staníc napríklad stáli staničné budovy.
Súčasťou železničky tiež bola výhybňa VPRED, kde sa vlaky mohli dokonca križovať.
V rámci projektu tiež obnovia túto výhybňu, čo by malo železničku ešte zatraktívniť a zvýšiť jej kapacitu.
Pôjde tak o najväčšiu investíciu do obnovy železničky za posledné desaťročia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári