Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Symbolická koľajnica ukončila obnovu tratí

Od piatka sa električky vrátili na svoje pôvodné trasy, DPMK plánuje ďalšie.

Zľava riaditeľ Eurovie Štefan Bálint, viceprimátor Martin Petruško a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.Zľava riaditeľ Eurovie Štefan Bálint, viceprimátor Martin Petruško a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza. (Zdroj: Judita Čermáková.)

KOŠICE. Ukončili druhú etapu rekonštrukcie električkových tratí. V areáli Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to oznámili zastupujúci primátor mesta Martin Petruško (Smer), riaditeľ košického závodu spoločnosti Eurovia SK Štefan Bálint a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

Bálint obom odovzdal symbolicky profil pôvodnej koľajnice.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Petruško: Všetci sme čakali na tento deň

„Pred mesiacom sme odovzdali úsek od Moldavskej na Štúrovu, ktorý sa týkal cestnej komunikácie. Všetci však čakali na deň, kedy sa spustí električková doprava. Od roku 2012 mesto v rámci dvoch etáp rekonštrukcie preinvestovalo 250 miliónov eur do modernizácie mestskej hromadnej dopravy, využili sme prostriedky EÚ. Kúpili sme 46 nových električiek, v priebehu blízkych dní predstavíme nové elektrobusy. Eurovia zvládla stavbu tak, ako bolo dohodnuté. Mesto už pripravuje projekty ďalšej modernizácie úsekov, ako sú Alejová, sídlisko Nad jazerom či Južná trieda,“ uviedol Petruško.

Skryť Vypnúť reklamu

Bálint je rád, že konečne električky jazdia.

„To, čo sme deklarovali, že termíny stihneme, sme dodržali. Košičania iste ocenia zvýšený komfort dopravy a nižšiu hlučnosť.“

Všetky spoje jazdia na pôvodných trasách

Šéf DPMK Majza zdôraznil, že sa električková doprava po rekonštrukciách vrátila do pôvodného režimu.

Prečítajte si tiež: Električky už jazdia po Košiciach na všetkých tratiach Čítajte 

„Začíname premávať v plnom profile na električkových aj autobusových trasách. Ako posledný bol skolaudovaný úsek na Moldavskej ceste, kde je jeden z najväčších kruhových objazdov na Slovensku. Môžem povedať, že momentálne nie sú žiadne zmeny dopravy, no do budúcna plánujeme nezrekonštruované úseky opraviť. Do týchto tratí nebolo niekoľko desaťročí investované.“

Osmička je stále zahmlená

Linky síce premávajú na pôvodných trasách, avizovaná však bola aj nová električková linka č. 8.

Skryť Vypnúť reklamu

Tá však nepremáva, hoci o nej DPMK informoval v stredu aj prostredníctvom oznamov na zastávkach, ktoré vzápätí zvesili.

„Neustále pracujeme s informáciami, dopytmi a potrebami a stále prehodnocujeme aj zavádzanie nových liniek. Takáto linka je navrhovaná. Vyhodnotíme si celú dopravu po rekonštrukcii a následne zaujmeme k tomu stanovisko,“ vravel Majza.

Dodal, že rozhodnutie padne za veľmi krátky čas, lebo plánujú skvalitniť dopravu aj zavedením nových liniek.

Chýba aj bus pruh na Štúrovej, o ktorom písal v piatok Korzár.

„DPMK bude pracovať na tom, aby došlo k zrýchleniu dopravy. Pre kvalitnú dopravu v meste je dôležité, aby bola MHD priorizovaná, napríklad s nastavením priorít na križovatkách, prípadným vybudovaním autobusových pruhov. Budeme na tom pracovať,“ uzavrel šéf DPMK.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá etapa MET trvala takmer štyri roky a preinvestovalo sa v rámci nej 78,5 milióna eur bez DPH.

Zhotoviteľ vymenil vyše 15-tisíc metrov koľajníc a takmer 17-tisíc podvalov.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  9. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 12 974
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 509
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 848
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 982
  5. Po Slovensku na motorke 6 793
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 647
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 831
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 415
  9. Crème de la crème po slovensky 3 223
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 728
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mikulec nevylúčil, že kontrola na hraniciach bude nepretržitá.

Doterajšie pravidlá štát nemení.


2 h
Jakub Filo.

Slepí tiež nemôžu šoférovať.


1 h
Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


22 h
Dole vodou so Samom Marcom

Ako nazvete tých, ktorí vedome vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop