Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Symbolická koľajnica ukončila obnovu tratí

Od piatka sa električky vrátili na svoje pôvodné trasy, DPMK plánuje ďalšie.

Zľava riaditeľ Eurovie Štefan Bálint, viceprimátor Martin Petruško a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.Zľava riaditeľ Eurovie Štefan Bálint, viceprimátor Martin Petruško a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza. (Zdroj: Judita Čermáková.)

KOŠICE. Ukončili druhú etapu rekonštrukcie električkových tratí. V areáli Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) to oznámili zastupujúci primátor mesta Martin Petruško (Smer), riaditeľ košického závodu spoločnosti Eurovia SK Štefan Bálint a generálny riaditeľ DPMK Richard Majza.

Bálint obom odovzdal symbolicky profil pôvodnej koľajnice.

Petruško: Všetci sme čakali na tento deň

„Pred mesiacom sme odovzdali úsek od Moldavskej na Štúrovu, ktorý sa týkal cestnej komunikácie. Všetci však čakali na deň, kedy sa spustí električková doprava. Od roku 2012 mesto v rámci dvoch etáp rekonštrukcie preinvestovalo 250 miliónov eur do modernizácie mestskej hromadnej dopravy, využili sme prostriedky EÚ. Kúpili sme 46 nových električiek, v priebehu blízkych dní predstavíme nové elektrobusy. Eurovia zvládla stavbu tak, ako bolo dohodnuté. Mesto už pripravuje projekty ďalšej modernizácie úsekov, ako sú Alejová, sídlisko Nad jazerom či Južná trieda,“ uviedol Petruško.

Skryť Vypnúť reklamu

Bálint je rád, že konečne električky jazdia.

„To, čo sme deklarovali, že termíny stihneme, sme dodržali. Košičania iste ocenia zvýšený komfort dopravy a nižšiu hlučnosť.“

Všetky spoje jazdia na pôvodných trasách

Šéf DPMK Majza zdôraznil, že sa električková doprava po rekonštrukciách vrátila do pôvodného režimu.

Prečítajte si tiež: Električky už jazdia po Košiciach na všetkých tratiach Čítajte 

„Začíname premávať v plnom profile na električkových aj autobusových trasách. Ako posledný bol skolaudovaný úsek na Moldavskej ceste, kde je jeden z najväčších kruhových objazdov na Slovensku. Môžem povedať, že momentálne nie sú žiadne zmeny dopravy, no do budúcna plánujeme nezrekonštruované úseky opraviť. Do týchto tratí nebolo niekoľko desaťročí investované.“

Osmička je stále zahmlená

Linky síce premávajú na pôvodných trasách, avizovaná však bola aj nová električková linka č. 8.

Skryť Vypnúť reklamu

Tá však nepremáva, hoci o nej DPMK informoval v stredu aj prostredníctvom oznamov na zastávkach, ktoré vzápätí zvesili.

„Neustále pracujeme s informáciami, dopytmi a potrebami a stále prehodnocujeme aj zavádzanie nových liniek. Takáto linka je navrhovaná. Vyhodnotíme si celú dopravu po rekonštrukcii a následne zaujmeme k tomu stanovisko,“ vravel Majza.

Dodal, že rozhodnutie padne za veľmi krátky čas, lebo plánujú skvalitniť dopravu aj zavedením nových liniek.

Chýba aj bus pruh na Štúrovej, o ktorom písal v piatok Korzár.

„DPMK bude pracovať na tom, aby došlo k zrýchleniu dopravy. Pre kvalitnú dopravu v meste je dôležité, aby bola MHD priorizovaná, napríklad s nastavením priorít na križovatkách, prípadným vybudovaním autobusových pruhov. Budeme na tom pracovať,“ uzavrel šéf DPMK.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá etapa MET trvala takmer štyri roky a preinvestovalo sa v rámci nej 78,5 milióna eur bez DPH.

Zhotoviteľ vymenil vyše 15-tisíc metrov koľajníc a takmer 17-tisíc podvalov.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 548
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 676
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 465
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 750
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 127
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 801
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 898
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop