Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Krava je posvätná, lebo dáva mlieko, aj keď nemusí. Cesta po Indii

Namiesto šachových figúrok používali otrokyne.

Ivan Hajdu pre vstupom do pevnosti Amer Fort.Ivan Hajdu pre vstupom do pevnosti Amer Fort. (Zdroj: Archív I.H.)

KOŠICE. Koncom minulého roka sa Košičan Ivan Hajdu podelil s čitateľmi Košického Večera o zážitky z jeho výstupu do základného tábora najvyššej hory sveta Mount Everest.

Prečítajte si tiež: Cesta pod Everest: Zabudnite na stratený raj, komercia je všade Čítajte 

Tým sa ale jeho pobyt v Ázii neskončil. Skôr, než sa vrátil na Slovensko, stihol ešte navštíviť Indiu. A aj tieto cesty boli plné zaujímavých zážitkov.

Keď boli Ivan, jeho dcéra Michaela a zať Gregor v Nepále, povedali si, že by bolo priam hriechom nenavštíviť aj Indiu.

A keďže mali v New Delhi, hlavnom meste Indie, plánované medzipristátie, urobili si tam niečo ako prestávku.

SkryťVypnúť reklamu

„Veľa času nám z dovolenky už nezostávalo, len päť dní, a tak nám bolo jasné, že z tejto obrovskej krajiny veľa neuvidíme. Nakoniec sme sa rozhodli, že navštívime mestá Džajpúr (v štáte Rádžastán) a Agru (v štáte Uttar Pradéš). Výhodou bolo, že sa nachádzajú relatívne blízko New Delhi a obe mestá patria medzi top turistické destinácie v Indii. Agra, to je hlavne Tádž Mahal a Červená pevnosť a Džajpúr je plný hlavne historických pamiatok," spomína Košičan na Indiu.

Problém s lístkami

Naplánovali si to tak, že sa dostanú na niektorú zo železničných staníc a presunú sa vlakom najprv do Džajpúru, potom do Agry a nakoniec späť do New Delhi.

Neurobili si vopred nejaký podrobnejší prieskum, čo, kde a ako. Jednoducho vyšli pred letisko do chaosu mestskej premávky, ktorý im bol dobre známy už z Nepálu, nasadli na metro a pomocou inštrukcií od domácich sa dostali na jednu z hlavných železničných staníc.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky v Indii sú veľmi populárne a hojne využívané. Vozne sú rozdelené do tried, ako u nás.

Keď sa Ivan domácich opýtal, aký je rozdiel medzi jednotlivými triedami, dostal odpoveď, že 1. trieda sú štyri osoby v kupé a druhá trieda je osem osôb v kupé.

Tretia trieda je až 80 osôb v kupé, čo bola vtipná narážka na známe obrázky preplnených indických vlakov.

„Odporúča sa zarezervovať si lístky vopred, čo sme my nemali. Pri okienku nám povedali, že lístky na nami požadovaný vlak predávajú na inej stanici, čo v nás okamžite vyvolalo depresiu pri predstave, že sa máme pohybovať v neznámom 13-miliónovom meste. Našťastie, miestni podnikavci pamätajú na všetko, a ako sme tam nerozhodne stáli, prišiel k nám jeden pán a ochotne nám poradil, aby sme šli do neďalekého turistického strediska, kde nám pomôžu zohnať lístky," opisuje Ivan prvé problémy.

SkryťVypnúť reklamu

Celí natešení ho nasledovali k jednému zo stoviek ťuk-ťukov, kde dal ten muž vodičovi inštrukcie, kam ich má odviezť. Cesta stála 30 rupií pre troch, čo je asi 40 centov.

„Po príchode do strediska sme inak veľmi milému mladému mužovi povedali, kde a ako sa chceme dostať a začalo sa zháňanie lístkov na vlak. Na naše sklamanie, všetky boli beznádejne vypredané, ale, ako ináč, hneď mal poruke náhradný plán. Poskytne nám klimatizované osobné auto so šoférom na štyri dni a zabezpečí nocľah na štyri noci v Džajpúre, Agre a New Delhi. A k tomu zadarmo odvoz na letisko."

Pre Slovákov to znelo výborne, boli by flexibilní, neviazaní na žiadne vlaky, autobusy a taxíky.

Mali by zabezpečené ubytovanie – čiže by mohli maximálne využiť svoj krátky pobyt.

Šofér by im bol k dispozícii 24 hodín denne a poznal dobre obe mestá, ktoré sa chystali navštíviť.

A vraj to nebude ani drahé. Hoci to pre Ivana znelo až príliš dobre na to, aby to bola pravda, bola.

Cena znela 145 eur na osobu. Súhlasili teda a o hodinu vyrazili na cestu do Džajpúru.

Zo štyroch sošiek bolo osem

Cestovali síce po diaľnici, no prístup na ňu malo všetko, čo malo kolesá. Takže neobyčajne pestrá premávka.

V pravidelných intervaloch cesta križovala usadlosti pri ceste a tam už vznikali zápchy a neskutočný chaos.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5P74 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5P74 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 038
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 21 013
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 135
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 050
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 797
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 932
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 672
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 111
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 943
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cestovanie
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošné testovanie si vyžiada tisíce ľudí. Kde ich vziať?

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop