KOŠICE. Mestská časť Košice Staré mesto vyhlásila súťaž o nové logo.
Vyzýva „kreatívne bytosti plné dobrých nápadov,“ a ponúka odmenu 150 eur a medializáciu v súvislosti s autorstvom nového loga.

„Nie je nevyhnutné, aby ste mali grafické vzdelanie. Hodnotiť sa totiž bude nápad a nie jeho samotné grafické prevedenie. Je úplne jedno, či máte 9 alebo 99 rokov. Posnažte sa navrhnúť logo, ktoré má šmrnc, rešpektuje aktuálne trendy, je hravé a vkusné, no zároveň určitým spôsobom charakterizuje Staré Mesto. Nie ste limitovaní farebnosťou, tvarmi, symbolmi, popustite uzdu fantázii. Logo bude slúžiť na marketingové účely mestskej časti, pri oficiálnych úkonoch a aktivitách sa bude naďalej využívať erb,“ zverejnila samospráva.
Rozhodnú úradníci
Návrhy maľované rukou, alebo vytvorené v grafickom programe, majú súťažiaci posielať staromestskému úradu do konca marca.
O víťazovi rozhodne porota zložená zo zamestnancov radnice: je v nej starosta, prednosta, referentka masmediálnej komunikácie a vedúci Komisie kultúry, školstva a športu.
„Staré Mesto je najkrajšou mestskou časťou, ktorá je centrom mesta Košice a jeho srdcom i dušou. Je miestom stretávania sa obyvateľov, cieľom turistov, je nádherná, malebná a veľkolepá. Aj preto jej chceme dopriať logo, ktoré ju bude vystihovať a reprezentovať, ako sa patrí,“ uvádzajú autori súťaže.
Iniciatíva mestskej časti priniesla ambivalentné reakcie.
„Máš rád fyziku? Zapoj sa do súťaže a vyrob novú električku pre Staré mesto,“ reagoval ironicky na vypísanie súťaže Košičan, podľa ktorého za 150 eur dobré logo nebude.
Grafik: Podhodnotená cena
Roman Juhás z košického grafického štúdia 436 a organizátor dizajnovej konferencie vidí hlavný problém v informovanosti ľudí, ktorí zadávali súťaž.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári