Korzár logo Korzár Košice
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

V Košiciach upratujú zimný posyp. Ľudí hnevá neefektívna práca

Kým príde auto, musia zametať znova.

Kôpky na chodníku by mali byť odvezené do druhého dňa, v praxi to nefunguje.Kôpky na chodníku by mali byť odvezené do druhého dňa, v praxi to nefunguje. (Zdroj: mal)

KOŠICE. Chodníky a cesty sú po zime plné kamienkov zo zimného posypu.

Firma Kosit ich odpratáva zvyčajne v marci.

Tento rok, podľa slov marketingového a PR manažéra Jozefa Verbovského, začali so zberom posypového materiálu 25. februára.

Už o tri dni skôr sa však s upratovaním začalo v mestskej časti Nad jazerom.

Ľuďom sa však pri pohľade na prácu zametačov dvíhal tlak.

„To hádam nemyslia vážne, namiesto toho, aby robili kôpky, behajú s metlami a silou mocou sa snažia tie kamienky zmiesť do trávy. Nikto na nich nedohliada a nemajú žiadny systém, čo to je za robotu,“ rozčuľovala sa pani Alena, ktorá viedla vo štvrtok ráno vnuka do škôlky cez Polárnu ulicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Popoludní už boli na tejto ulici urobené kôpky s kamienkami na kraji chodníkov a čakali na odvezenie.

Hoci je podľa Verbovského štandardom, že po ručných zametačoch nastúpi do dvadsaťštyri hodín auto, ktoré posyp pozbiera, na Polárnej ulici ostal posyp zhrnutý ku obrubníku celý týždeň.

Pôsobením vetra a chodením ľudí kôpky postupne stratili celistvosť a posyp bol opäť na celom chodníku.

Obyvateľka: Daromná práca

Rovnaký problém mala aj obyvateľka z Bukoveckej ulice.

Rovnako vo štvrtok pracovníci zamietli posyp na kraje chodníka, no auto po ne do 24 hodín neprišlo.

„Včera nám na Bukoveckej ulici zhŕňali s metlami posypový materiál. Dnes je piatok a potom víkend, dnes dokonca fúka aj silný vietor. Ako vidieť, miestami je to už aj rozhrabané. To čo je za práca? Keď začnem, tak aj dokončím. Kto organizuje takúto neefektívnu, daromnú prácu,“ hnevala sa pani Judita na sociálnej sieti.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľčo prácu na Bukoveckej ulici vykonávali zamestnanci Kositu, zametači na Polárnej ulici nepatrili k tejto firme.

„Pri kontrole vykonaných prác sme totiž zistili, že zber posypového materiálu nebol pracovníkmi Kosit ešte na základe postupu prác na tejto ulici realizovaný a teda musel byť vykonaný iným subjektom," hovorí Verbovský.

„Je dôležité zdôrazniť, že spoločnosť Kosit nie je v meste Košice jediná, ktorá zabezpečuje čistotu ciest a chodníkov, nakoľko môže ísť taktiež o pracovníkov verejnoprospešných prác, koordinovaných samotnými mestskými časťami a pracovníkov Správy mestskej zelene."

Pracujú podľa plánu

Podnet nám do redakcie poslal aj čitateľ z inej mestskej časti.

„Cesty sa upratujú pomocou čistiaceho auta, ale čistí sa len cesta a veľké množstvo posypového materiálu sa nachádza práve mimo cesty. Podla mňa by mali najprv vyčistiť okraj a potom stačí čistiť autom cestu a nie naopak," reaguje Martin.

Skryť Vypnúť reklamu

Všimol si tiež, že sa najskôr upratujú nižšie položené časti mesta, kde nie je veľa posypového materiálu a miesta, kde ho je veľa, prídu na rad až potom.

Verbovský vysvetľuje, že pracujú podľa presne stanoveného plánu.

„Na zbere pracuje denne približne 90 pracovníkov, ktorí sú pomerovo prerozdelení v jednotlivých mestských častiach a ktorých práca je taktiež operatívne koordinovaná aj dispečingom Magistrátu mesta Košice."

Môže sa teda stať, že hoci majú byť podľa plánu pracovníci a technika v jednej mestskej časti, na základe požiadavky magistrátu sa presúvajú do inej.

To bol aj prípad Bukoveckej ulice, kde pre posyp neprišlo zberné auto do 24 hodín, pretože bolo potrebné v inej časti mesta.

„V niektorých prípadoch sú kôpky vytvorené s veľkým predstihom pred ich plánovaným odvozom a obyvateľom sa teda môže zdať, že tam stoja aj niekoľko dní. Počas 12-hodinovej dennej zmeny sú práce zberu posypového materiálu koordinované tak, aby boli pripravené kôpky odvezené v čo najkratšom možnom čase," dopĺňa.

Skončia v apríli

Do dnešného dňa Kosit pozberal posypový materiál po zimnej údržbe zo 170 kilometrov komunikácií a viac ako jednej tretiny z celkového množstva schodísk, zastávok a križovatiek.

Na základe Operačného plánu zimnej údržby majú byť práce na viac ako 930 kilometrov komunikácií ukončené do 28. apríla 2019.

Zber posypového materiálu sa vykonáva vo všetkých mestských častiach postupne.

„Na zber posypového materiálu používame špeciálne mechanizmy. Niektoré úseky čistíme ručne a to tým spôsobom, že zamestnanci Kositu pripravia kôpky, ktoré pozbiera špeciálne vozidlo a odvezie na ďalšie spracovanie - recykláciu. Všetci naši zamestnanci majú z dispečingu presné pokyny, ako majú s použitým posypovým materiálom nakladať. Akýkoľvek iný postup z ich strany považujeme za porušenie pracovnej disciplíny,“ uzavrel Verbovský.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 849
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 955
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 766
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 775
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 580
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 737
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 301
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 174
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 902
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Starosta Čertižného vozí dedinčanov na testovanie upraveným autom

Po každej jazde vykoná dezinfekciu ozónom v dĺžke asi 10 minút.

Peter Tričák ukazuje, ako upravili obecné auto.

Keď ráno videli tie rady, zvolili plán B. Košičania sa testujú aj v dedinách

Prišla i sedemročná: Keď všetci môžu, tak tiež chcem.

V rade bolo 20 až 30 ľudí, trvalo to len čosi viac ako hodinu.

Pribudlo 2 573 nakazených. Z východu ich je vyše 900

Štatistiky zaznamenali sedem úmrtí.

Odberné miesto na nový koronavírus.

Harichovčania sa na testovanie objednali cez rezervačný systém obce

Využilo to 900 ľudí. K odberom prichádzajú postupne.

Obecný úrad v Harichovciach, odberné miesto.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop