Korzár logo Korzár Košice

Pivo a jedlo bude počas šampionátu v košických podnikoch drahšie

Niektoré puby a reštaurácie sľubujú lokálnym zákazníkom zľavové kartičky.

Švédski fanúšikovia v roku 2011. V meste ich bolo vidieť často, pre podniky boli dobrými zákazníkmi.Švédski fanúšikovia v roku 2011. V meste ich bolo vidieť často, pre podniky boli dobrými zákazníkmi. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Hokejové majstrovstvá lákajú do Košíc davy. Očakáva sa príchod mnohých zahraničných hokejových fanúšikov, keďže v metropole východu odohrajú zápasy napríklad Nemci, Briti alebo Dáni a taktiež slovenský tím.

Hotely sú takmer vypredané, ceny za priváty raketovo vystrelili.

Svoje cifry v menu zvyšujú aj viaceré podniky, krčmy či reštaurácie v centre Košíc a jeho blízkom okolí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musia posilniť ochranu či vyplatiť nadčasy

Na svojom facebooku päť dní pred vypuknutím šampionátu ohlásila vyššie ceny za svoje služby Tabačka, ktorá sa menuje za neoficiálnu fanzónu. Urobila tak po vzájomnej dohode s viacerými košickými podnikmi.

SkryťVypnúť reklamu

„Zvýšenie cien je nevyhnutné z dôvodu vyšších prevádzkových nákladov najmä na posilnenie ochrany a bezpečnosti návštevníkov, zabezpečenie veľkoplošnej obrazovky a prenosov, zabezpečenie dídžejov a hudobnej produkcie mimo prenosov, zmenu otváracích hodín a s tým spojené nadčasy a posilnenie obsluhy,“ vysvetlila dôvody svojho rozhodnutia.

Miestni majú výhodu

Barbora Denciová, PR manažérka Tabačky hovorí, že ceny neupravujú pre stálych zákazníkov, mali by teda ostať nezmenené.

„V prípade, že sa preukážete zľavovou kartičkou, budete konzumovať za pôvodné ceny. Karty možno dostať na bare v neobmedzenom množstve. Taktiež je dôležité podotknúť, že ceny budú navýšené iba v priebehu majstrovstiev sveta v hokeji. Po nich sa vrátime k pôvodným. Ide o bežný postup vo vyspelých krajinách.“

SkryťVypnúť reklamu

Obdobný oznam zverejnil aj Rosto Steak House.

„Navýšenie cien zdôvodňujeme zvýšením prevádzkových nákladov, to znamená navýšenie počtu personálu, zmena otváracích hodín, s tým súvisiace nadčasy a zvýšená ochrana objektov. Už určitý čas rozdávame našim zákazníkom zľavové kupóny, ktorými sa dostanete na pôvodné ceny,“ avizuje reštaurácia na sociálnej sieti.

Avizovali to na stretnutiach

Výkonný riaditeľ oblastnej organizácie cestovného ruchu Visit Košice Miloslav Klíma hovorí, že nemá presnú informáciu, o koľko chcú podniky ceny zvyšovať. Potvrdil však, že na pracovných stretnutiach s poskytovateľmi gastro služieb sa na túto tému rozprávali.

„Povedali mi, že nad tým uvažujú. Sú to podnikateľské subjekty, ktoré si stanovujú ceny samostatne, a ja môžem len vyjadriť svoj názor, dať odporúčanie. Zvyšovanie cien je počas podobných podujatí bežné, na prevádzky je zvýšený nápor návštevníkov, sú predĺžené otváracie hodiny, musia si zabezpečiť extra personál.“

SkryťVypnúť reklamu

Zdražovanie v únosnej miere

Podľa Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus je zdražovanie služieb v ubytovacích zariadeniach či reštauračných a iných službách bežný sprievodný jav pri masových športových, ale aj kultúrnych či odborných podujatiach.

„Ak je toto zdraženie v únosnej miere, možno ho považovať za prirodzenú snahu podnikateľov aj vzhľadom na očakávanú štruktúru klientov zo zahraničia, respektíve vyššie očakávané náklady spojené so zabezpečením prevádzky,“ doplnil Viktor Wurm z Košice Región Turizmus.

Aj v Bratislave sa pripravujú na príchod hokejových fanúšikov. Maroš Plitko z bratislavskej organizácie cestovného ruchu hovorí, že nedisponujú aktuálnou informáciou o zmenách cien v reštauráciách, baroch či puboch kvôli hokejovým majstrovstvám.

„Tento krok je plne v kompetencii jednotlivých subjektov, my do neho žiadnym spôsobom zasahovať nemôžeme. Je však na samotných podnikateľoch, či týmto alebo podobným spôsobom neovplyvnia svoje dobré meno alebo neprídu o svojich stálych zákazníkov a podobne.“

„Sorry, šráci, idú majstrovstvá“

Názory ľudí na zdražovanie sú rôzne.

Jeden z Košičanov v komentári pod statusom podniku v centre napísal, že si dáva klobúk dole: „Konečne niekto na rovinu a slušne napísal, že ´sorry, šráci, idú majstrovstvá´, ale hneď druhým dychom dodá, že ´čo je doma, to sa počíta´“.

Ďalšia z Košičaniek po príchode zo zahraničia oceňuje lokálne populárne podniky, ktoré si nenastavujú turistické ceny.

„Tento krok (zvýšenie cien počas šampionátu - pozn. red.) mi príde hoci spravodlivý voči miestnym, ako nespravodlivý k hosťom, ktorí sa, dúfajme, vrátia do Košíc. Napadajú mi otázky, či ste riešili, ako môžu reagovať turisti, keď sa o týchto špeciálnych kartičkách dozvedia,“ zaujímalo ju.

Zľavové kupóny rozdávajú podľa denníka Košice:Dnes aj v Camelote či Hostinci.

Podniky v priemere zvyšujú ceny o približne 20 až 30 percent.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 118
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 580
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 385
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 229
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  3. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  4. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  5. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  6. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  7. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  8. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 225
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 197
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  3. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  4. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  5. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  6. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  7. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  8. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 225
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 197
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu