Korzár logo Korzár Košice

Vlaky na trati Košice - Kysak dosiahnu rýchlosť až 160 km/hod.

S jej výstavbou chcú železnice začať v roku 2027.

Stanica v Kysaku.Stanica v Kysaku. (Zdroj: kysak.sk)

KOŠICE. Vlaky na železničnej trati Košice - Kysak by mali po modernizácii trate dosahovať rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) to uviedli v investičnom zámere, ktorý predložili na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Celková dĺžka úseku trate je viac ako 15 kilometrov a trasa bude vedená približne zhodne so súčasnou líniou železničnej trate.

Plánuje sa taktiež výstavba nového dvojkoľajného železničného tunela s dĺžkou 815 metrov, ktorý bude podchádzať Dáriusovú hoľu.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladaný termín začatia stavby je stanovený na rok 2027 s predpokladaným dokončením do troch rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlosť sa zvýši o 40 kilometrov za hodinu

Ako ďalej uvádza spoločnosť v investičnom zámere, chce skvalitniť súčasné technické parametre trate a zvýšiť maximálnu traťovú rýchlosť na spomínaných 160 kilometrov za hodinu.

Momentálne je maximálna rýchlosť na danom úseku 120 kilometrov za hodinu.

Zároveň sa má zlepšiť technický stav mostných objektov a ďalších stavebných súčastí dráhy s výrazným znížením hluku a vibrácií.

Cieľom je aj výstavba nástupísk s mimoúrovňovým prístupom pre cestujúcich, ako aj prístupom pre imobilných cestujúcich.

Celkovo sa v danom úseku trate Kysak - Košice nachádzajú tri úrovňové križovania železničnej trate s pozemnými komunikáciami miestnych a účelových ciest a jeden úrovňový priechod pre chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe rokovaní s príslušnými samosprávnymi orgánmi budú podľa ŽSR uvedené úrovňové križovania zrušené.

Náhradou budú novovybudované nadjazdy, podchody respektíve nadzemné lávky.

Nosná trasa

Železničná trať na úseku Žilina - Košice - Čierna nad Tisou je súčasťou hlavných tratí železničnej siete na Slovensku.

V rámci krajiny je to jediná efektívna a elektrifikovaná hlavná trať v smere západ-východ s dôležitým významom nielen pre vnútroštátny obchod v rámci slovenskej nákladnej dopravy, ale tiež pre tranzit medzi západnou a východnou Európou.

Trať je súčasťou nosnej trasy vnútroštátnej diaľkovej osobnej dopravy Bratislava - Žilina - Košice.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 026
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 490
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 247
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 451
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 176
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 708
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu