Korzár logo Korzár Košice

Diaľničný úsek Budimír - Bidovce otvoria 16. decembra

Západný obchvat Prešova by mal byť hotový v lete 2021.

Motoristi budú po diaľničnom úsek Budimír - Bidovce jazdiť od polovice decembra.Motoristi budú po diaľničnom úsek Budimír - Bidovce jazdiť od polovice decembra. (Zdroj: TASR)

KOŠICE, PREŠOV. V najbližších rokoch pribudne pri Košiciach a Prešove vyše 50 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest.

Súvisiaci článok Na novej diaľnici pri Košiciach dolaďujú posledné detaily Čítajte 

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v utorok informovala, že prvý z týchto úsekov na D1 Budimír - Bidovce neďaleko Košíc odovzdá do užívania motoristom už v pondelok 16. decembra.

„Nová diaľničná trasa v dĺžke 15,4 kilometra zaistí motoristom bezpečné a rýchle cestné prepojenie od Budimíra po Bidovce a výrazne zníži dopravné zaťaženie na existujúcej ceste prvej triedy. Vydýchnu si predovšetkým obce, ktoré križovala cesta I/20," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu

Pravdepodobnosť dopravných nehôd s tragickými následkami sa podľa nej otvorením novej diaľnice výrazne zníži.

Lehotu dodržali

Úsek D1 Budimír - Bidovce stavia spoločnosť Skanska SK, a. s. od konca roka 2016.

Trojročnú lehotu výstavby do konca roka 2019 dodrží, zmluvná cena stavebných prác je asi 197,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (OP II).

Úseky D1 Budimír - Bidovce a R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany spoločne s prešovskými úsekmi D1 a R4 vytvoria súvislé prepojenie od hranice s Maďarskom a od Košíc po Ružomberok, respektíve smerom na Poľsko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súťaží sedem uchádzačov

Súvisiaci článok Košice zinkasovali za pozemky pod obchvatom milióny. O poslednom rokujú Čítajte 

Na úsek D1 pri Košiciach sa zároveň napojí nový juhovýchodný obchvat Košíc - druhá časť úseku R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany v dĺžke 14,3 km.

SkryťVypnúť reklamu

„Pre túto stavbu aktuálne hľadáme zhotoviteľa, podpis zmluvy predpokladáme v prvom polroku 2020," uviedla Michalová.

Verejná súťaž na stavbu tohto úseku trvá od decembra 2018, predpokladaná cena prác plánovaných na tri roky dosahuje 138 mil. eur bez DPH.

Ponuky predložilo sedem uchádzačov zložených zo štrnástich stavebných spoločností, po otvorení ponúk prišla Úradu pre verejné obstarávanie námietka.

Najnižšiu cenu navrhlo taliansko-slovenské združenie firiem INC, S. p. A., Cesty SK, s. r. o. Košice a CEDIS, s. r. o. Bratislava, a to 123,6 mil. eur bez DPH.

Ďalších šesť ponúk je v rozsahu od 132,6 mil. eur (Eurovia SK, a. s., Eurovia CZ, a.s.) do 151,65 mil. eur (Doprastav, a. s.).

Západný obchvat Prešova o rok a pol

Súvisiaci článok Pri Prešove stavajú najzložitejšiu križovatku na Slovensku Čítajte 

Aj dopravná situácia v Prešove sa zlepší.

SkryťVypnúť reklamu

„Nová diaľnica D1 Prešov, západ - Prešov, juh s dĺžkou 7,9 km (juhozápadný obchvat) a rýchlostná cesta R4 s dĺžkou 14,5 km (severný obchvat) odľahčia mesto od tranzitnej dopravy a motoristom ušetria cenné minúty," priblížila Michalová.

Úsek D1 pri Prešove je vo výstavbe od leta 2017, dokončený má byť v lete 2021.

Zhotoviteľom stavby za vyše 356 mil. eur bez DPH je združenie firiem Eurovia SK, a. s., Doprastav, a. s., Metrostav, a. s.

Aj tento úsek je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ cez OP II, práce na úseku pokračujú podľa NDS v súlade s harmonogramom.

Severný obchvat platí štát

Súvisiaci článok Obchvaty Prešova začínajú pripomínať bludisko Čítajte 

Vo výstavbe je od júla 2019 prvá etapa severného obchvatu Prešova na R4 v dĺžke 4,3 km, ukončenie prác je plánované v marci 2023.

Zhotoviteľom stavby za 142,9 mil. eur bez DPH sú spoločnosti Váhostav - SK, a. s. a TuCon, a. s.

Financovanie výstavby úseku je zabezpečené len zo štátneho rozpočtu.

Súčasťou prešovských úsekov budú tri tunely, na D1 tunel Prešov (2,2 km), na R4 tunel Bikoš (1,1 km) a tunel Okruhliak (1,9 km).

V príprave je súťaž na zhotoviteľa aj na druhú etapu R4 pri Prešove v dĺžke 10,2 km.

„Bude sa stavať v plnom profile, čo vyplynulo z analýzy nákladov a prínosov, pričom to odobrila aj samotná vláda v uznesení z konca augusta. Vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa predpokladáme na jeseň 2020, koniec výstavby na prvý polrok 2024," dodala Michalová.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 049
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 388
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 629
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 285
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 802
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 799
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 269
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 1 911
  1. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  4. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Milan Removčík: Poludnica
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  8. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 461
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 330
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 562
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 425
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 229
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 799
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 827
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 359
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  4. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Milan Removčík: Poludnica
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  8. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 461
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 330
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 562
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 425
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 229
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 799
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 827
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 359
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu