KOŠICE. Karanténne opatrenia na Slovensku ovplyvnili všetko a všetkých.
Klientov Vysokošpecializovaného odborného ústavu geriatrického sv. Lukáša v Košiciach nevynímajúc.
Od svojich blízkych zostali odrezaní prakticky zo dňa na deň. Ťažko to prežívajú oni, aj ich rodiny.
Riaditeľ Juraj Sýkora sa preto rozhodol uviesť do praxe svoj nápad videohovorov.
„Vidím, že našim klientom a pacientom chýba kontakt. Sú ľudia, ktorí sú pre svoj stav obmedzení v komunikácii, ale aj ľudia, ktorí sa nás pýtajú, prečo za nami ich príbuzní nechodia. Ešte intenzívnejšie to vnímajú samotní blízki. Nevidia ako sa majú, či sú v poriadku,“ vysvetľuje Sýkora.
Spustili videohovory
V ústave nakúpili kvalitnejšie mobilné telefóny, zabezpečili dostatočne silné internetové pripojenie a zaviedli takpovediac „virtuálne návštevy".
„Je to dôležité aj z hľadiska terapie. Potešenie je na oboch stranách, aj slzy boli,“ hovorí riaditeľ o dojímavých videohovoroch.
Všetko to má pod palcom vrchná sestra.
U nej sa blízki vopred objednajú, dohodnú si deň a čas, kedy je vhodné sa s príbuzným v zariadení spojiť.
Po troch týždňoch je telefonátov toľko, že zostal prekvapený aj samotný riaditeľ.
„Odkedy sme to spustili, enormne sa nám zvýšil počet komunikácií s našimi pacientmi a klientmi.“
Bohoslužby zrušili, osobné návštevy kňaza zostali
Podľa riaditeľa sa s blížiacimi veľkonočnými sviatkami frekvencia telefonátov ešte zvýši, no zároveň dodáva, že to bez osobných návštev budú smutné sviatky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári