KOŠICE. Minulý rok havarovalo v Košickom kraji 54 motocyklistov.
Len v Košiciach a v okolí sa stalo v roku 2019 až 28 dopravných nehôd motocyklov, čo je v rámci kraja viac ako polovica.
O život prišli vlani v kraji dvaja motorkári, ťažko sa zranilo 19 a ľahko 32.
Počet obetí už kopíruje vlaňajšok
V tomto roku zatiaľ na cestách kraja eviduje polícia jedenásť dopravných nehôd s účasťou motocyklistov. Dvaja prišli o život.
„K 31. 5. 2020 došlo k deviatim dopravným nehodám, kde boli vinníkmi motorkári. Do konca mája nebol pri nehodách usmrtený žiaden motorkár, ťažko sa zranili štyria motorkári a ľahko sa zranilo päť motocyklistov. V júni evidujeme dvoch usmrtených motocyklistov,“ hovorí Jaroslav Ličák z oddelenia komunikácie a prevencie KR PZ v Košiciach.

Začiatkom júna sa stala v okrese Spišská Nová Ves tragická nehoda motocyklistu na motorke značky Yamaha medzi obcami Jamník a Odorín.
„Pri predchádzaní dvoch pred ním jazdiacich motocyklistov a motorového vozidla pravdepodobne v dôsledku neprispôsobenia rýchlosti jazdy a svojim schopnostiam, nezvládol riadenie motocykla, narazil do zvodidiel a následne spadol na vozovku. Pri nehode utrpel zranenie nezlučiteľné so životom, ktorému na mieste podľahol,“ informovala polícia.
V polovici júna na diaľnici neďaleko Budimíra prišiel o život 39-ročný muž jazdiaci na motorke.
Príčina nehody sa vyšetruje, aj v tomto prípade však zrejme zohrala svoju úlohu vysoká rýchlosť.
Diskutuje sa o tom, že mohol ísť na rovnom úseku diaľnice rýchlosťou až 200 km/h.
Túto informáciu polícia zatiaľ nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.
Momentálne prebieha vyšetrovanie, ku ktorému si polícia prizvala aj znalca z odboru dopravy.
Problémové úseky

Ličák dodáva, že medzi tri najčastejšie príčiny dopravných nehôd vodičov motocyklov patrí porušenie povinností vodiča, rýchlosť jazdy a nesprávna jazda križovatkou.
„V každom okrese Košického kraja sa nachádzajú úseky ciest, ktoré využívajú motorkári. Pohybujú sa však po celom kraji. V povedomí verejnosti možno najviac rezonujú úseky Čermeľ – Jahodná, cesta na Spišskú Novú Ves, horské priechody Dargov a Soroška. Motorkári však využívajú každú možnosť na to, aby vyskúšali silu svojich motoriek, pričom si neuvedomujú možné riziká svojej riskantnej jazdy,“ dodáva Ličák.
Polícia pri plánovaní hliadok prihliada na dopravno-bezpečnostnú situáciu. V prípade potreby posilňuje hliadky práve v úsekoch, kde sa často stávajú dopravné nehody.
„Policajný zbor SR vykonáva dohľad nad cestnou premávkou, ktorého súčasťou, nie však prvoradou činnosťou, je aj meranie rýchlosti. Aj motocyklisti sú pokutovaní. Čo sa týka ukladania pokút, polícia nevedie evidenciu ukladania pokút podľa druhu motorového vozidla.“
Polícia upozorňuje, aby si motocyklisti dávali na cestách pozor.
„Základnou zásadou je dodržiavať pravidlá cestnej premávky jej všetkými účastníkmi. Správať sa disciplinovane a jeden voči druhému ohľaduplne.“
Pred sezónou treba motorku skontrolovať, hlavne brzdy.
Podľa polície je totiž základom správnej jazdy motorkárov vedieť brzdiť, klopiť a správne a včas zareagovať na krízové situácie.
Dôležitý je aj ochranný odev, obuv a doplnky. Jazda len v prilbe, rifliach či teniskách je totiž riziková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári